Μάντης, Καγιαλής: “Ήταν σοκ η ματαίωση των Ολυμπιακών Αγώνων”

Οι Ολυμπιονίκες στην ιστιοπλοΐα στην κατηγορία 470, Παύλος Καγιαλής Τάκης Μάντης, ήταν καλεσμένοι στο live instagram του Novasports με την Λίλα Κουντουριώτη.  Οι δύο αθλητές αποκάλυψαν πότε ξεκινούν και πάλι προπονήσεις, πως αναγκάστηκαν να αφήσουν τα πράγματα τους στο εξωτερικό αλλά  το σοκ της ματαίωσης των Ολυμπιακών Αγώνων.

Μάντης και Καγιαλής, εξήγησαν πως έκαναν προπόνηση στο σπίτι, μίλησαν για τις δύσκολες στιγμές που αντιμετώπισαν, κάλεσαν τον κόσμο ν΄ασχοληθεί με το άθλημα τους και αποκάλυψαν τι χρώμα μετάλλιο θέλουν στο μέλλον!

Αναλυτικά:
Προετοιμαζόμαστε να επιστρέψουμε στη Θάλασσα. Αύριο(Τετάρτη) θα είναι η πρώτη μας μέρα στο νερό.
Πως πέρασε η περίοδος μακριά από τις προπονήσεις; Πως το βιώσατε;
Καθίσαμε σπίτι, μαγειρεύαμε, κάναμε γυμναστική. Πάντα με τους δικούς μας ανθρώπους.

Τι συνταγές κάνεις;
Άκη Πετρετζίκη. Νομίζω όλη η Ελλάδα μαγείρεψε έτσι!

Ποια τα καλά και κακά αυτής της ιστορίας; Βρισκόσασταν καθόλου;
Μόνο δύο φορές σε ενάμιση μήνα. Τώρα ξεκινάει η σχέση μας από την αρχή. Μας έλλειψε η παρέα, η ρουτίνα μας, η καθημερινότητα, μια καθημερινότητα που άλλαξε.
Τάκης: Μας έλλειψε η ρουτίνα μας, πιέζουμε συνεχώς ο ένας τον άλλον. Τώρα είμαστε σε αδράνεια, περιμένουμε να  οριοθετήσουμε τους στόχους μας. Εμείς ετοιμαζόμαστε.

Για το σοκ της ματαίωσης των Ολυμπιακών αγώνων.
Ήταν ένα σοκ. Για όλους τους αθλητές. Εμείς τα τελευταία δύο χρόνια πιέσαμε αγωνιστικά και προπονητικά ξοδέψαμε χρόνο και χρήμα για να είμαστε έτοιμοι για φέτος. Όταν μάθαμε την ανακοίνωση σοκαριστήκαμε. δεν μπορούσαμε να το ζυγίσουμε.
Τα συναισθήματα ήταν ανάμεικτα θέλαμε να μείνουμε σπίτι αλλά και παράλληλα να πάρουμε μετάλλιο. Πρέπει να προετοιμαστούμε από την αρχή.  Έχουμε όμως τη δυνατότητα να συνεχίσουμε να ονειρευόμαστε. Στόχος είναι το ταξίδι όχι ο προορισμός. Συνεχίζουμε να ταξιδεύουμε.

Είχατε μια περιπέτεια λίγο πριν την καραντίνα.
Ήμασταν στην Ισπανία, είχαμε βρεθεί σε προετοιμασία για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και από εκεί ξεκίνησε ένας ψίθυρος ότι μπορεί να αναβληθούν οι αγώνες. Δεν δώσαμε βάση ούτε εμείς ούτε οι διοργανωτές. Δύο μέρες πριν ξεκινήσει το πρωτάθλημα μας πήραν τηλέφωνο πως ακυρώνεται το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Δεν έχουμε μαζέψει ακόμη τα πράγματα είναι ακόμη Βαρκελώνη. Τα αφήσαμε όλα και γυρίσαμε αεροπορικώς και δεν μπορούμε να τα φέρουμε πίσω.

Υπάρχει ημερομηνία πότε θα γίνουν;
Υπάρχει ένα χρονοδιάγραμμα μέσα στο Σεπτέμβριο να γίνουν αλλά η απόφαση θα παρθεί τον Ιούνιο. Όταν ανοίξουν τα σύνορα θα τα πάρουμε τα καλά μας τα πράγματα.

Τι ομάδα είστε;
Εθνική Ελλάδας! Παρακολουθούμε όλες τις ομάδες που παίζουν στο εξωτερικό.

Πως ήταν η εμπειρία σχετικά με το αφιέρωμα Novasports εν όψει Ολυμπιακών Αγώνων.
Είναι χαρά μας να μπορούμε να μεταδώσουμε το άθλημα μας. Δεν έχει την ευκαιρία να δει ο κόσμος τι κάνουμε. Θέλουμε να δείχνουμε πράγματα. Όταν κάποιος έχει την ευκαιρία να μπει στο σκάφος είναι μια ξεχωριστή εμπειρία. Μπήκες εσύ Λίλα στο σκάφος και έκανες και τις δύο θέσεις και τα πήγες πολύ καλά. Στο 470 πλέον επιτρέπεται να μπουν μέχρι δύο άτομα, δεν θα μπορούσαμε να μπούμε τρία άτομα.

Ποια είναι τα καινούργια δεδομένα για σας;
Μάσκα, στους χώρους που πρέπει, γάντια, μεγάλη προσοχή.

Πόσα χρόνια είστε μαζί;
Είμαστε από το 2008. Χωρίς τους χορηγούς μας δεν θα μπορούσαμε να έχουμε φτάσει εδώ. Στο επίπεδο που φτάσαμε είχαμε στήριξη από ιδιωτική πρωτοβουλία. Αυτή τη στιγμή ευχαριστούμε τους δύο μεγάλους χορηγούς μας Blue Star Feries και Eurobank, πολλούς χορηγούς.

Πως  ξεκίνησε αυτό το ταξίδι και πως καταλήξατε ζευγάρι, ομάδα. Πως μπήκατε για πρώτη φορά σε βάρκα;
Καγιαλής: Τυχαίο γεγονός. Μεγάλωσα στην Χαλκιδική. Ξεκίνησα τον ΝΟ Πόρτο Καρράς. Είχε κάποια σκαφάκια και ήθελα να δω τι είναι. Δεν ήξερα τι κάνουνε. Πήγα στον όμιλο και έμεινα εκεί.
Τάκης Μάντης : Και γω με τον ίδιο τρόπο.
Ήμασταν αντίπαλοι για πολλά χρόνια, υπήρξαμε φίλοι συναθλητές στην Εθνική ομάδα και κάποια στιγμή το 2008 δοκιμάσαμε μαζί. Αντέχαμε πιο πολύ από τους άλλους να συνεχίσουμε. Είμαστε μαζί σχεδόν 12 χρόνια.

Ο πρόεδρος σας λέει πως δίνετε τα υλικά σας στους νέους αθλητές
Είναι αυτονόητο. Καλά υλικά αλλά όχι για παγκόσμιο επίπεδο είναι καλό να τα δίνουμε σε νέα παιδιά για να κάνουν καλές πορείες στην Ελλάδα. Έχουμε δώσει υλικά σε πολλούς ομίλους και κάνουν 470. χ

Ποιες αναμνήσεις θα σας μείνουν αξέχαστες από το Ρίο και πως αντιδράσατε όταν μάθατε πως είχατε το χρυσό.
Παύλος Καγιαλής: Ξεχωριστή στιγμή η τελευταία μέρα στο Ρίο, που πάμε στη γραμμή για ζέσταμα. Λέω στον Τάκη μήπως να ελέγξουμε κάτι; Μου λέει ο Τάκης με ηρεμία, χαλάρωσε θα θυμάσαι αυτή τη μέρα σε όλη σου τη ζωή. Έγιναν τρεις ιστιοδρομίες και δεν κινδυνεύαμε να βγούμε τέταρτοι. Έπρεπε απλά να διαλέξουμε χρώμα μεταλλίου.
Τάκης Μάντης: Ήμασταν άψογα προετοιμασμένοι. Δεν γινόταν να πάει κάτι άσχημα.

Το πρώτο τηλέφωνο που πήρατε;
Περιμέναμε να τελειώσουμε δεν πήραμε πολλά τηλέφωνα εκείνη την μέρα. Τελικά πήραμε το Χάλκινο σε ισοβαθμία. Το καταλάβαμε όταν γυρίσαμε πίσω. Όταν τερματίσαμε και πήραμε το χάλκινο, ήμασταν σφιγμένοι. Είδαμε τις κάμερες και λέγαμε πρέπει να χαμογελάσουμε. Ο Αυστραλός που μας κέρδισε είναι ο κάτοχος του χρυσού στο Λονδίνο. Δεν είναι τυχαίος αθλητής. Άξιζε να βρίσκεται σε αυτή τη θέση. Νιώσαμε όμως σα να χάσαμε τη δεύτερη θέση.

Δυσκολότεροι αγώνες;
Δυσκολότερος αγώνας ήταν ο αγώνας πρόκρισης για το Λονδίνο ενώ μπήκαμε στη δεκάδα, μπήκε και το αντίστοιχο ελληνικό πλήρωμα στην δεκάδα και για ένα βαθμό χάσαμε την πρόκριση για το Λονδίνο. Δύσκολη στιγμή για μας.
Υπήρξε μια περίοδος που ήμασταν χωριστά με τον Τάκη και μετά από καιρό βρεθήκαμε αφού είχα κάνει προπόνηση με άλλον. Ήθελα να τον πείσω να επιστρέψει σε 470. Αγωνιστήκαμε ξανά μετά από καιρό σε αγώνα και τον έπεισα. Μας βοήθησε εκείνη η περίοδος να καταλάβουμε πως ταιριάζουμε στα δύσκολα. Το ξεπεράσαμε και βγήκαμε πιο δυνατοί και καλοί.

Προπόνηση στο σπίτι;
Κάναμε εικονικές μονομαχίες. Παίζαμε ιστιοπλοΐα ηλεκτρονικά. Ο Παύλος διοργάνωσε πρωτάθλημα με τους καλύτερους ιστιοπλόους. Μαζέψαμε χρήματα για να στηρίξουμε το υγειονομικό σύστημα της Ελλάδας.

Είναι δύσκολο να βρεις σωστό πλήρωμα;
Οι συνεργασίες δεν είναι εύκολες ειδικά σε ένα μικρό σκάφος. Πρέπει και οι δύο ν αγαπούν αυτό που κάνουν. Εμείς ξεκινήσαμε από 15 ετών και έτσι έχουμε μάθει να λειτουργούμε. Οι ρόλοι στο σκάφος πρέπει να είναι ξεκάθαροι. Όταν βρει τον σωστό συνεργάτη μέσω χημείας έρχονται τα αποτελέσματα. Όλοι θέλουμε τα καλύτερα αποτελέσματα.

Οι ρόλοι σας τι ακριβώς κάνετε;
Και οι δύο προσπαθούμε να κοντρολάρουμε το σκάφος. Εγώ το τιμόνι ο Παύλος τα πανιά. Το παρομοιάζουμε με το WRC εγώ (Παύλος) είμαι τα μάτια του Τάκη(Μάντη). Του δίνω πληροφορίες για να μην χρειάζεται να κάνει κάτι άλλο.

Τι άθλημα θα θέλατε να κάνετε εκτός από ιστιοπλοΐα;
Καγιαλής: Εγώ τέννις. Έπαιζα μικρός. Τάκης: Τίποτα μόνο ιστιοπλοΐα.

Τι χρειάζεται κανείς για να ασχοληθεί;
Ν αγαπάει τη θάλασσα και να μην θέλει να κλειστεί κάπου. Είσαι στη φύση μόνιμα.
Όλοι μπορούν να κάνουν ιστιοπλοΐα, δεν είναι ακριβό σπορ. Ακριβό γίνεται όπως όλα τα αθλήματα όταν ασχολείσαι με τον πρωταθλητισμό. Ας έρθουν στον όμιλος τον Πειραιά να δοκιμάσει. Τα παιδιά μπορούν από έξι χρονών, η ιστιοπλοΐα δεν έχει ηλικία.

Τι σας άφησε όλη αυτή η ιστορία με τον Κορωνοϊό;
Μας έκανε να εκτιμήσουμε κάποια πράγματα που είχαμε ξεχάσει. Οι ρυθμοί μας είχαν ξεφύγει. Πλέον οι κοινωνικές υποχρεώσεις δεν υπάρχουν ποια. Πλέον είμαστε πιο ήρεμοι. Το κακό είναι όλα όσα έγιναν με τους ανθρώπους που έφυγαν τους γιατρούς και τους νοσηλευτές που ταλαιπωρήθηκαν. Πρέπει όμως να κρατάμε μόνο τα καλά.
Μάντης: Θέλαμε ένα διάλλειμα να δούμε τους δικούς μας. Το κακό είναι που υπέφεραν άνθρωποι αλλά και η οικονομία.

Τι να περιμένουμε από εσάς;
Επιτυχίες! Αθλητές είμαστε επιτυχίες θέλουμε να φέρουμε. Την υγεία μας να έχουμε και σιγά σιγά να επιστρέψουμε όλοι πίσω στην κανονικότητα μας. Όλοι το έχουμε ανάγκη.

Τι μετάλλιο να περιμένουμε;
Εμείς θέλουμε το χρυσό αλλά αθλητισμός είναι.

Σχολιασμός

Γράψτε το σχόλιό σας

ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ: NOVA TELECOMMUNICATIONS & MEDIA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (δ.τ. NOVA M.A.E.)

ΑΦΜ: 099936189, ΔΟΥ ΦΑΕ ΑΘΗΝΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ 106, ΑΘΗΝΑ, 104 42

ΤΗΛ: 210-6158000, E-MAIL: info@novasports.gr

ΙΔΙΟΚΤΗΤΡΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ: NOVA M.A.E. ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ “UNITED GROUP OF COMPANIES”

ΝΟΜΙΜΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΡΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΙΩΡΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΔΟΥΚΑΣ

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΜΕΑ (DOMAIN NAME): NOVA M.A.E.