Για μια ακόμα φορά, δεν πραγματοποιήθηκε η δίκη του Μάκη Ψωμιάδη. Αυτή τη φορά η αφορμή στάθηκε η αποχή των δικηγόρων. Την ΑΕΚ εκπροσώπησε ο νομικός εκπρόσωπος, Χάρης Οικονομόπουλος, ο οποίος είχε πάρει σχετική άδεια από τον δικηγορικό σύλλογο. Παράλληλα στην τελευταία συνεδρίας της ΠΑΕ ΑΕΚ, πριν τη διαδικασία της εκκαθάρισής της, είχε εξουσιοδοτηθεί να εκπροσωπήσει τους «κιτρινόμαυρους» στη δίκη.
Οι εκπρόσωποι του Μάκη Ψωμιάδη ζήτησαν νέα αναβολή, κάτι που δε δέχτηκε το δικαστήριο. Όπως αποφασίστηκε, το συνεδρίαση διακόπηκε για τις 25 Σεπτεμβρίου, κάτι που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από την πλευρά Ψωμιάδη.
Ο νομικός εκπρόσωπος της ΑΕΚ τόνισε μετά τη νέα αναβολή της υπόθεσης: «Όπως γνωρίζετε χειρίζομαι την υπόθεση της ΑΕΚ κατά της οικογένειας Ψωμιάδη και των συνεργών της από το 2004. Από τότε που, για ευνόητους δυστυχώς λόγους, ελάχιστοι τολμούσαν να την αναλάβουν. Από τότε που όποιο άλλο οργανωμένο δικηγορικό γραφείο ρωτήθηκε δεν ήθελε να αναλάβει το κόστος μιας τόσο μακρόχρονης προσπάθειας για την απόδοση δικαιοσύνης, τη διεκδίκηση και την επιστροφή στο ταμείο της εκατομμυρίων κλεμμένων.
Εννιά χρόνια μετά το θέαμα του τότε Υπουργού Οικονομικών κ. Γιώργου Αλογοσκούφη να αρνείται να παραχωρηθούν στο Δημόσιο στο πλαίσιο του άρθρου 44 οι απαιτήσεις της ΠΑΕ ΑΕΚ κατά Ψωμιάδη και λοιπών συνεργών, γιατί «ήθελε να βγαίνει από το υπουργείο χωρίς να φοβάται», με τις δύο πρώτες από τις πολλές ποινικές δικογραφίες (καθώς έχουν πλέον ασκηθεί διώξεις έναντι όλων των μελών της οικογένειάς του) να είναι έτοιμη να δικαστεί μετά από πέντε χρόνια στην ανάκριση, μετά από οκτώ αναβολές, τρείς αποχές δικηγόρων και απεργίες δικαστών και γραμματέων, μετά από φυγοδικίες και μια περιπετειώδη και μπαγιατεμένη έκδοση του βασικού υπόλογου για μια σωρεία κακουργηματικών πράξεων, είδαμε πριν είκοσι μέρες την κυβέρνηση να απορρίπτει μία τροπολογία-θεραπεία (βλ. συνημμένο) πέντε μη κυβερνητικών βουλευτών γιατί «δεν ήταν επαρκώς ενήμερη», γιατί «ήθελε να το κάνει η ίδια».
Περιμένω ακόμα, όπως αρμόδια χείλη είπαν, αυτή η κυβέρνηση να αποκαταστήσει τις συνέπειες της εγκληματικής προχειρότητας, αν όχι δόλιας σκοπιμότητας, σε βάρος όχι απλά μιας εταιρείας ή ενός ιστορικού αθλητικού συλλόγου, αλλά και σε βάρος του Δημοσίου. Περιμένω ακόμα αυτή η Βουλή να αντιμετωπίσει τις συνέπειες μιας τροπολογίας που πέρασε «νύχτα». Ελπίζω ο Υπουργός Οικονομικών και η Βουλή να το κάνουν, πριν μια ανώνυμη εταιρεία με πλήθος απαιτήσεων και υποχρεώσεων που δεν μπορούν να ισοσκελιστούν «στον αιώνα τον άπαντα» χωρίς τη δική μου επιτυχία διαγραφεί, επίσης νύχτα, «εντός τριμήνου».
Οι απαιτήσεις της ΑΕΚ από τον υπόδικο που δικάζεται σήμερα και αυτούς που αποδεδειγμένα κρατούν για λογαριασμό του σημαντικότατα περιουσιακά στοιχεία που έχουν εντοπιστεί είναι και υπαρκτές και βεβαιωμένες και ικανοποιήσιμες. Αναλυτικά στοιχεία για την εισπραξιμότητα αυτών των απαιτήσεων, τις οποίες το Δημόσιο έχει να επιλέξει εάν θα χαρίσει ή θα επιδιώξει να εισπράξει και μετά το τέλος της εκκαθάρισης, έχει λάβει η γαλλική ελεγκτική εταιρεία Mazars, ως έχουσα την εποπτεία της εκκαθάρισης της ΠΑΕ ΑΕΚ. Σημειώνω ότι πρόκειται για μια φρέσκια στην Ελλάδα ελεγκτική εταιρεία που έχει, παράλληλα, αναλάβει και καθήκοντα monitoring trustee σε μεγάλη συστημική τράπεζα. Προσθέτω ότι τα ίδια στοιχεία έχει λάβει και ο Εκκαθαριστής της ΠΑΕ ΑΕΚ. Τα στοιχεία αυτά, εφόσον η ΠΑΕ εκκαθαριστεί πριν την ολοκλήρωση του έργου που ανέλαβα, θα δημοσιευθούν στο σύνολό τους όπως, όπου και σε όποιους παραδόθηκαν.
Η υπόθεση της ΑΕΚ είναι ζήτημα Δικαιοσύνης. Απέναντι σε ένα στραβό, αργό, άδικο και αναποτελεσματικό σύστημα η Δικαιοσύνη μπορεί να αποδείξει ότι διαθέτει ικανούς και άξιους λειτουργούς που, με αίσθηση καθήκοντος, αντί να βολεύονται, να συναλλάσσονται ή να συμβιβάζονται, εξακολουθούν να δικάζουν κατ’ επιστήμη και συνείδηση.
Εκκαθάριση μιας ποδοσφαιρικής ανώνυμης εταιρείας με διαδικασίες κλεισίμτος περιπτέρου και τα φώτα όλων στραμμένα στο επόμενο ντέρμπι με τον Μανδραϊκό είναι ευθύνη, μεταξύ άλλων, του υπουργού Παιδείας κ. Κων/νου Αρβαιτόπουλου και ενός πολλαπλά ελεγκτέου παράγοντα. Που, όπως ο ίδιος αναφέρει, δεν μπορούσε να παραβλέψει το δάσος απέναντι στο δέντρο. Δεν μπορούσε, δηλαδή, όπως ο ίδιος δήλωσε, να παραβλέψει το συμφέρον ενός ερασιτεχνικού σωματείου, μπροστά στο συμφέρον του Δημοσίου, την εφαρμογή των νόμων και την τιμωρία των υπαιτίων.
Η υπόθεση αυτή είναι κατ’ εξοχήν πολιτική. Είναι υπόθεση πολιτών, αφού πέρα και πάνω από την όποια επαγγελματική ευσυνειδησία και το επαγγελματικό συμφέρον κάποιοι από εμάς θεωρούμε ότι κρινόμαστε όχι μόνο από το τί κάνουμε αλλά, εξίσου, από το τί δεν προσπαθούμε να κάνουμε.
Άκουσα προχθες τον πρωθυπουργό κ.Αντώνη Σαμαρά, σε μια ομιλία του στη Στοά του Αττάλου με θέμα «Δημοκρατία υπό πίεση», να μιλά για τα άκρα, ως απειλή για τη δημοκρατία και την κοινωνία. Δεν βλέπω όμως κανένα να μιλά για τη «Δημοκρατία υπό απειλή». Δεν γίνεται τίποτα για τα άκρα και τους μπράβους του δρόμου που έχουν γίνει πρώτοι μάγκες στην πολιτική, την επιχειρηματική και την κοινωνική ζωή του τόπου. Είτε γιατί εμφανίζονται σαν υπερασπιστές τάχατες των αδυνάτων, είτε γιατί εισπράττουν την οργή από την προκλητική ατιμωρησία του υπόλογων μελών του πολιτικού συστήματος και των στυλοβατών του, είτε γιατί μέσα στην τόση απελπισία, το γκαγκστεριλίκι αντί να εξαγριώνει την κοινωνία εξακολουθεί να διασκεδάζει όσους δεν έχουν καταλάβει ότι είμαστε όλοι εν δυνάμει θύματά του.
Για όλους αυτούς τους λόγους, ανεξάρτητα από την έκταση που κάτι σημαντικό από τα παραπάνω ερευνηθεί, αναμεταδοθεί ή γραφτεί από τα ΜΜΕ, ανεξάρτητα από το εάν αυτοί που κατευθύνουν επαγγελματίες τραμπούκους καταφέρουν να επικεντρώσουν αλλού την προσοχή των πολλών δεν πρόκειται, ούτε να σταματήσω ούτε να υποχωρήσω.
Είμαι πολύ μικρός για μια τόσο μεγάλη ατιμία. Είμαι πολύ μεγάλος για να φύγω. Είμαι πολύ νέος για να παραιτηθώ από την ελπίδα. Πιστεύω, επίσης, ακράδαντα ότι δεν είμαι ο μόνος που σκέφτεται έτσι».
Παράλληλα, ο Οικονομόπουλος έδωσε στη δημοσιότητα και την σχετική τροπολογία. Αναλυτικά: «ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο σ/ν του Υπ. Οικονομικών: «Κώδικας Κοινωφελών Περιουσιών, Σχολαζουσών Κληρονομιών και λοιπές διατάξεις»
ΘΕΜΑ: Για την πρόληψη ζημιάς του δημοσίου από την τροπολογία που προστέθηκε στην παρ.1 του άρθρου 111 του Ν.2725/1999 δια της παρ.15β του άρθρου 44Α του ν.4115/2013 Α’ 24/30.1.2013, σύμφωνα με την οποία: «Κατ’ εξαίρεση οι Ποδοσφαιρικές Ανώνυμες Εταιρείες (Π.Α.Ε.) όλων των κατηγοριών, που υποβιβάζονται σε Ερασιτεχνική Κατηγορία, υποχρεωτικώς εκκαθαρίζονται εντός τριών (3) μηνών από τον υποβιβασμό τους.»
Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Με την προτεινόμενη τροπολογία αποκαθίσταται η δυνατότητα διεκδίκησης από το Δημόσιο και της είσπραξης τελεσίδικα αναγνωρισμένων ή επιδικασθεισών απαιτήσεων Π.Α.Ε. κατα τρίτων, σε εξόφληση ισόποσων υποχρεώσεων αυτών των Π.Α.Ε. προς το Δημόσιο και το Ι.Κ.Α. οι οποίες, λόγω της ειδικής και ταχείας εκκαθάρισης που εισήγε στην παρ.1 του άρθρου 111 του ν.2725/1999 η παρ.15β του άρθρου 44Α του ν.4115/2013 Α’ 24/30.1.2013, δεν διαθέτουν τον απαιτούμενο χρόνο που διαρκούν οι ανοιγείσες δικαστικές και νομικές διαδικασίες μέχρι να τελεσφορήσουν, ήτοι μέχρι να καταλήξουν στην είσπραξη των οφειλομένων σε αυτές και/ή την ποινική τιμωρία των υπαιτίων οικονομικών εγκλημάτων σε βάρος τους καθώς, ιδιαίτερα, στην τελευταία αυτή περίπτωση, η διαγραφή μιάς Π.Α.Ε. από το ειδικό μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών και η λύση της στερεί τη δυνατότητα διεκδίκησης των απαιτήσεών της κατα τρίτων και της εκ του προϊόντος της ικανοποίηση του Δημοσίου και του Ι.Κ.Α., ιδιαίτερα όταν δεν υφίστανται άλλα επαρκή για την ικανοποίηση του Δημοσίου και του Ι.Κ.Α. περιουσιακά στοιχεία .
Β. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ
«Σε περιπτώσεις ειδικής εκκαθάρισης Ποδοσφαιρικών Ανωνύμων Εταιρειών που δεν διαθέτουν ακίνητη ή άλλη ρευστοποιήσιμη περιουσία η οποία εξαρκεί για την εξόφληση ληξιπροθέσμων υποχρεώσεών τους προς το Δημόσιο και/η το Ι.Κ.Α, το Δημόσιο και/ή το Ι.Κ.Α δύνανται μετά από αίτηση του νομικού προσώπου, που γίνεται δεκτή με απόφαση του Υπουργού των Οικονομικών, να αποδέχεται αντί καταβολής, κατ΄άρθρο ΑΚ464, την εκχώρηση προς αυτα απαιτήσεων του υπό ειδική εκκαθάριση νομικού προσώπου από σύμβαση ή αδικοπραξία, περιλαμβανομένης της απαίτησης ηθικής βλάβης, με μόνη προύπόθεση αυτές να έχουν αναγνωριστεί ή επιδικαστεί προς το ειδικά εκκαθαριζόμενο νομικό πρόσωπο με βάση τελεσίδικη ή τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις. Η αίτηση του εκκαθαριστή προς τον Υπουργό των Οικονομικών συνοδεύεται από α) επικυρωμένο αντίγραφο των σχετικών δικαστικών αποφάσεων, β) πιστοποιητικό τελεσιδικίας τους και γ) έκθεση ορκωτών ελεγκτών, από την οποία να προκύπτει ή έλλειψη άλλης επαρκούς για την ικανοποίηση της απαίτησης του Δημοσίου ακίνητης ή κινητής περιουσίας του υπό εκκαθάριση νομικού προσώπου. Η απόφαση του Υπουργού των Οικονομικών εκδίδεται εντός τριάντα ημερών από την κατάθεση της αιτήσεως.
Η σύμβαση εκχώρησης συνάπτεται μεταξύ του εκκαθαριστή του νομικού προσώπου, ο οποίος ενεργεί για λογαριασμό του εκχωρητή και του προϊστάμενου της αρμόδιας ΔΟΥ του νομικού προσώπου, ο οποίος ενεργεί για λογαριασμό του Δημοσίου και/η του Ι.Κ.Α., μέσα σε τριάντα ημέρες από την δημοσίευση της απόφασης του Υπουργού των Οικονομικών. Μετά την αναγγελία της εκχώρησης στον οφειλέτη, το Δημόσιο και/η το Ι.Κ.Α. υπεισέρχονται αυτομάτως και εκ του νόμου στη θέση και τα δικαιώματα του εκχωρητή, δυνάμενα να παρίστανται και ως πολιτικώς ενάγοντες κατά των οφειλετών των εκχωρουμένων απαιτήσεων σε κάθε ποινική δίκη, σχετική με αδίκημα, από το οποίο προέρχονται οι εκχωρηθείσες απαιτήσεις, υπεισερχομενα αλλα και κτωντα εκ του νομου την ιδιοτητα του πολιτικος εναγοντος κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης διάταξης νόμου.»
Αθήνα 01.08.2013
Στρατούλης Δημήτριος
Κουράκης Αναστάσιος
Γάκης Δημήτριος
Πάντζας Γεώργιος
Σαμοϊλης Στέφανος».