Μπορεί το ευρωπαϊκό ποδοσφαιρικό brand να μην συγκρίνεται με το αντίστοιχο μπασκετικό, ωστόσο η πορτοκαλί μπάλα σημειώνει βήματα προόδου.
-Είδες το μπάσκετ Φλορεντίνο; Και «κλειστή λίγκα» και αυτοδιαχειριζόμενη!
-Δείχνει το δρόμο. Αλλά τι θα κάνουμε με την UEFA «Κάλε»;
Διάλογος μεταξύ του Φλορεντίνο Πέρεθ, προέδρου της Ρεάλ Μαδρίτης και του Καρλ Χάιντς Ρουμενίγκε, διευθύνοντος συμβούλου της Μπάγερν Μονάχου. Φανταστικός πέρα ως πέρα. Αλλά πραγματικές οι επιθυμίες…Αυτό που τόσα χρόνια κυνηγούν οι μεγάλες ομάδες του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου, το έκανε σάρκα κι οστά η Euroleague. 11 από τις 16 ομάδες με εγγυημένα συμβόλαια. Στο πάρτι καλεσμένοι ο κάτοχος του Eurocup κι άλλες 4 ομάδες με wild card. Και κυρίως; Όλοι με όλους. 30 αγωνιστικές. Κάθε εβδομάδα ντέρμπι. Αυτό βλέπουν οι ιδιοκτήτες των κολοσσών του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου κι ονειρεύονται.
Show me the money
10 Νοεμβρίου 2015. «Αυτή είναι δίχως αμφιβολία η μεγαλύτερη απόφαση που έλαβαν οι σύλλογοι στην ιστορία της Euroleague, ύστερα από εκείνη του Ιουνίου του 2000, που οδήγησε στη δημιουργία του θεσμού». Περιχαρής ο Τζόρντι Μπερτομέου ανακοινώνει τη 10ετή συμφωνία –με προοπτική επέκτασης για άλλα 10 χρόνια- με τη IMG. Ο Καταλανός έχει δίκιο να χαμογελάει. Ο αμερικανός γίγαντας της αθλητικής βιομηχανίας και του μάρκετινγκ, θα οδηγήσει το ευρωπαϊκό μπάσκετ στην επόμενη ημέρα. Από χρήματα πώς πάμε; Σίγουρα καλύτερα σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Ο «μπαμπούλας» της FIBA έκανε καλό. Μπορεί όμως να υπάρξει σύγκριση των δυο μεγάλων brands; Ούτε για αστείο. Να και μια φορά που οι αριθμοί λένε την αλήθεια.
UEFA Champions League |
Euroleague |
|
Νίκη σε όμιλο |
1,5 εκ. ευρώ |
40.000 ευρώ |
Νίκη σε νοκ άουτ/play off |
6-7,5 εκ. ευρώ |
70.000 ευρώ |
Νικητής τελικού |
15,5 εκ. ευρώ |
1 εκ. ευρώ |
Ηττημένος τελικού |
11 εκ. ευρώ |
500.000 ευρώ |
Το 2016-17 οι 16 ομάδες της Euroleague θα μοιραστούν περίπου 30 εκ. ευρώ κι εκείνες του Champions League 762 εκ. ευρώ. Υπάρχει μια μικρή διαφορά…Πέρα από την πλάκα όμως, εάν το ζητούμενο είναι η πρόοδος, τότε η Euroleague κάνει σταθερά βήματα προς τα εμπρός. Την προηγούμενη σεζόν το πάλαι ποτέ Κύπελλο Πρωταθλητριών του μπάσκετ συγκέντρωσε αθροιστικά 2,4 δις τηλεθεατές, εκ των οποίων τα 750 εκ. μέσω της Euroleague TV. Τα νούμερα θα είναι σίγουρα ανοδικά την τρέχουσα σεζόν.
Τρίποντο στο μάρκετινγκ!
Υπάρχουν σημεία στα οποία η Euroleague μπορεί να κονταροχτυπηθεί με το UEFA Champions League. Η φύση του αθλήματος –επιθέσεις 24 δευτερολέπτων, συνεχής εναλλαγή φάσεων, ανατροπές- καθιστά το προϊόν πολύ ελκυστικό. Η νέα δομή θα προσφέρει ακόμη περισσότερο σασπένς. Η λογική λέει πως λίγα θα είναι τα αδιάφορα ματς μέχρι τέλους. Κάτι που δεν έχει καταφέρει να αποφύγει το ποδοσφαιρικό αδερφάκι. Δεν είναι λίγες οι φορές που οι δύο τελευταίες αγωνιστικές του UEFA Champions League, έχουν γίνει πεδίο δοκιμών των «μεγάλων» εν όψει νοκ άουτ. Εξ ου κι η πτώση στα εισιτήρια που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στα ματς των ομίλων. Επειδή όμως, ζούμε στην εποχή του φαίνεσθαι κι όχι του είναι, σημαντικό είναι και το αμπαλάζ. Το κουτί κι η κορδέλα με τα οποία θα πλασάρεις το δώρο στον κόσμο. Εκεί η πορτοκαλί θεά προπορεύεται. Το μπασκετικό Ocean’s 11 με Μπουρούση, Σπανούλη κι όλα τα αστέρια της Euroleague είναι ενδεικτικό της αισθητικής, την οποία δεν έχει η UEFA. Τουλάχιστον μέχρι στιγμής. Ίσως να πιστεύει πως δεν την έχει ανάγκη. Το προϊόν «πουλιέται» από μόνο του…
Η κατακλείδα είναι προφανής. Τα δύο αθλήματα, παγκοσμίως και δη ευρωπαϊκώς, δεν συγκρίνονται σε δημοφιλία. Μιλούμε για διαφορετικές αγορές κι ευρύτητα. Ωστόσο, η Euroleague έχει ακόμη μεγάλα περιθώρια διείσδυσης. Και θεωρώ πως, όσο κι αν δεν μας αρέσει, οι Ισπανοί ιθύνοντες που τρέχουν το προϊόν, με όλα τα καλά και τα κακά τους, δείχνουν με τις τελευταίες κινήσεις τους ικανοί για…παιχνίδι στο ανοικτό γήπεδο. Ισπανοί είναι, ξέρουν από transition!