Την πρώτη ημέρα του χρόνου δίνεται η εκκίνηση στο Ράλι Ντακάρ, τον δυσκολότερο αγώνα ράλι στον κόσμο.

Την πρώτη ημέρα του χρόνου δίνεται η εκκίνηση στο Ράλι Ντακάρ, τον δυσκολότερο αγώνα ράλι στον κόσμο. 

Πληρώματα, τεχνικό επιτελείο και διοργανωτές δηλώνουν έτοιμοι για την μεγάλη γιορτή της λατινικής Αμερικής.

Τριάντα δύο χρόνια μετά την πρώτη του διεξαγωγή το Ράλι Ντακάρ φέτος θα κινηθεί στις απέραντες εκτάσεις της Αργεντινής και της Χιλής, κάτι το οποίο συμβαίνει για τρίτη φορά τα τελευταία χρόνια.

Συνολικά οδηγοί και αναβάτες θα καλύψουν 9.500 χιλιόμετρα σε μια προσπάθεια που θα  κρατήσει 16 ημέρες συνολικά, με την αντοχή των οδηγών να δοκιμάζεται καθημερινά.

Τουλάχιστον τις πρώτες διαδρομές θα διασχίσουν περισσότερα από 400 οχήματα, η εκκίνηση θα γίνει στο Μπουένος Άιρες, και περνώντας από περιοχές που δεν είναι εύκολα προσβάσιμες, θα φτάσουν στην Αρίκα της Χιλής και ακολουθώντας διαφορετική πορεία θα επιστρέψουν στην πρωτεύουσα της Αργεντινής.

Στρατόπεδα

Volkswagen: Πέρσι στην κατηγορία των αυτοκινήτων ο Κάρλος Σαινθ είχε πάρει τον τίτλο, έχοντας οριακή διαφορά από τον ομόσταυλό του, Νασέρ Αλ Ατίγια. Οι διαφορές στο αυτοκίνητο του δεν είναι ριζοσπαστικές αλλά έχει μείνει απόλυτα ικανοποιημένος:

“Το αυτοκίνητο μοιάζει πολύ με το περσινό, αφού οι διαφορές είναι ελάχιστες έχουν γίνει κάποιες βελτιώσεις στο ψυγείο, στα φρένα και στον κινητήρα, αλλά σε γενικές γραμμές μπορούμε να πούμε ότι το αυτοκίνητο είναι ίδιο”.

Μαζί του θα είναι και πάλι ο Νασέρ Αλ Ατίγια με τον οδηγό από το Κατάρ να δείχνει μια συνέπεια τα τελευταία χρόνια στους αγώνες αντοχής, με αποκορύφωμα το περσινό Ντακάρ, που έχασε τη νίκη με διαφορά 2 λεπτών και 12 δευτερολέπτων.

BMW – Mini: Η BMW αποφάσισε να αφήσει στην άκρη το Χ3 και να κατέβει έχοντας σχεδιάσει από την αρχή το Countryman της Mini, σε μια έκδοση απόλυτα προσαρμοσμένη στις ανάγκες του Ντακάρ.

Κράτησε έναν από τους κορυφαίους οδηγούς των Ράλι Ρέιντ, τον Στεφάν Πετερανσέλ, με αποτέλεσμα η κυρίαρχη Volkswagen να έχει έναν πολύ σημαντικό αντίπαλο για φέτος.

Ο Πεταρανσέλ είχε κερδίσει το Ντακάρ έξι φορές με μηχανή και άλλες τρεις ως οδηγός ενός Mitsubishi Pajero SUV.

Nissan: Η Ιαπωνική εταιρία προσπαθεί να κάνει ότι και η Mini με τον Πετερανσέλ. Πήρε έναν νικητή στην κατηγορία των μηχανών, τον Νάνι Ρόμα και θα προσπαθήσει να ανταγωνιστεί την Volkswagen, η οποία κατά βάση είναι το μεγαλύτερο φαβορί για τη νίκη.

Ο Ρόμα είχε κερδίσει το Ντακάρ στις μηχανές το 2004, ενώ πέρσι είχε κάνει πολύ καλή αρχή κερδίζοντας την πρώτη ειδική διαδρομή.

Δίτροχα

Στις μοτοσικλέτες οι αλλαγές είναι σημαντικές, αφού καλούνται όλοι να αγωνιστούν με κινητήρες 450 κυβικών εκατοστών.

Κορυφαία εταιρία παραμένει η ΚΤΜ, που έχει στις τάξεις της τον νικητή του 2006 και του 2009, Μάρκ Κομά ο οποίος δείχνει ικανοποιημένος από τις αλλαγές στην μοτοσικλέτα του:

“Εδώ και έναν χρόνο περίπου έχω δοκιμάσει τρεις διαφορετικούς τύπους μοτοσικλέτας σε διάφορα τεστ, ώστε να δούμε ποιο αποδίδει καλύτερα. Η πρώτη είχε σασί και κινητήρα εντούρο, η δεύτερη διαφορετικό μοτέρ σε πλαίσιο εντούρο και η τρίτη που είχε πλαίσιο Ράλι Ρέιντ και κινητήρα 450 κυβικών εκατοστών μας ικανοποίησε περισσότερο, αφού είχε πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες και την κρατήσαμε”.

Επίσης ο Σιρίλ Ντεσπρέ που κατάφερε να κερδίσει πέρσι σε αυτό τον αγώνα, χρησιμοποιεί εδώ και ένα χρόνο κινητήρα 450 κ.εκ. και δείχνει και φέτος το μεγαλύτερο φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου.

Από το 2001, η ΚΤΜ είναι η μόνιμη νικήτρια στις μοτοσικλέτες, μετρώντας 9 τίτλους. Οι Σιρίλ Ντεσπρέ και Μαρκ Κομά έχουν μοιραστεί τις νίκες στους 5 τελευταίους αγώνες.

Πάντως μιας και αναφερόμαστε σε έναν αγώνα αντοχής λογικό είναι να νικήσει αυτός που θα κάνει τα λιγότερα λάθη. Όσο για την συνέχεια… Μείνετε κοντά στο www.novasports.gr