Δράσεις από την τροχαία για την “Δεκαετία δράσης για την οδική ασφάλεια”, που κινητοποιείται από τον ΟΗΕ.
Σημαντικές δράσεις για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας «επιδημίας» των θανάτων από τα τροχαία, αναλαμβάνουν ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, Μπαν Κι-Μουν, και οι ηγέτες όλου του κόσμου, καθώς από χθες ξεκίνησε επίσημα με εναρκτήριες εκδηλώσεις ανά την υφήλιο η παγκόσμια εκστρατεία με τίτλο «Δεκαετία Δράσης για την οδική ασφάλεια» και άμεσο στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, ώστε να σωθούν 5 εκατομμύρια ζωές και να προληφθούν 50 εκατομμύρια σοβαρών τραυματισμών.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, Μπαν Κι-Μουν, δήλωσε: «Επιβάλλεται να δουλέψουμε όλοι μαζί για να κάνουμε ασφαλείς τους δρόμους όλου του κόσμου. Χρειαζόμαστε τη στήριξη από όλα τα κράτη-μέλη και τους ηγέτες της διεθνούς κοινότητας. Είναι για όλους μας σημαντικό, αυτό το Σχέδιο της Δεκαετίας Δράσης για την οδική ασφάλεια. Για κάθε χρήστη των δρόμων, για κάθε δρόμο, για κάθε όχημα. Χρειαζόμαστε συντονισμένη προσπάθεια. Αν δώσουμε το παράδειγμα, μπορούμε να σώσουμε εκατομμύρια ζωές. Προς το σκοπό αυτό τα Ηνωμένα Έθνη εργάζονται πολύ σκληρά, για έναν ασφαλέστερο κόσμο για όλους».
Σημαντικά γεγονότα με αφορμή την αρχή της εκστρατείας θα λάβουν χώρα σε όλο τον κόσμο. Αυτά περιλαμβάνουν εκδηλώσεις στα Κοινοβούλια της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας, εκδήλωση με την ηθοποιό και πρέσβειρα του ”Make Roads Safe” Μισέλ Γέο στην Κίνα, Ημέρα ενημέρωσης στο Βιετνάμ, ανάληψη δράσης από τον Πρόεδρο Ντμίτρι Μεντβέντεφ στη Ρωσία, εκδήλωση στη Ντάουνινγκ Στριτ από τον Βρετανό πρωθυπουργό Ντέιβιντ Κάμερον και τους πιλότους της Φόρμουλα-Ένα Λιούις Χάμιλτον και Τζένσον Μπάτον, εκδήλωση του Πρίγκιπα Μιχαήλ του Κεντ στην Κένυα, εκδήλωση του Κογκρέσου στην Ουάσινγκτον, υπουργική διάσκεψη στην Πόλη του Μεξικού κ.α.
Η ΕΡΕΥΝΑ
Σε έρευνα του ΟΗΕ που έχει διενεργηθεί έχουν διαπιστωθεί τα εξής:
– Ήδη τα τροχαία είναι ο «υπ’ αριθμόν ένα δολοφόνος» για νέους άνω των 10 ετών. Μέχρι το 2015 τα τροχαία δυστυχήματα θα αποτελέσουν την κύρια αιτία θανάτου και για παιδιά άνω των πέντε ετών.
– Τα τροχαία σκοτώνουν περισσότερους ανθρώπους και από τον ιό της ελονοσίας. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας προβλέπεται να αποτελέσει μεγαλύτερο δολοφόνο από τον ιό HIV/AIDS.
– Οι αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες οικονομίες αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος (90%) των 1,3 εκατομμυρίων ανθρώπων που χάνονται στο δρόμο κάθε χρόνο.
– Τα τροχαία ατυχήματα κοστίζουν πάνω από 100 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο στις αναπτυσσόμενες χώρες, δηλαδή το ίδιο ποσό που λαμβάνουν για αναπτυξιακή βοήθεια.
Ακόμη, σε έρευνα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας το 2011 αναφέρθηκαν τα εξής:
– Κάθε χρόνο σε τροχαία δυστυχήματα οφείλεται ο θάνατος περίπου 1,3 εκατομμύριων ανθρώπων παγκοσμίως, ενώ 20-50 εκατομμύρια φτάνουν οι τραυματίες.
– Τα τροχαία δυστυχήματα έχουν γίνει η κύρια αιτία θανάτου μεταξύ των νέων ηλικίας 15 έως 29 ετών.
– Πάνω από το 90% των θανάτων και των τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα συμβαίνουν σε χώρες με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα, οι οποίες έχουν μόνο το 48% του παγκόσμιου στόλου των οχημάτων.
– Σχεδόν οι μισοί (46%) των θανάτων στον κόσμο είναι «ευάλωτοι χρήστες του δρόμου», δηλαδή πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές.
– Πέρα από τον πόνο και τη δυστυχία που προκαλούν, τα οδικά ατυχήματα προκαλούν σημαντικές απώλειες και οικονομικά θύματα, στις οικογένειες και τα έθνη τους στο σύνολό τους, με κόστος για τις περισσότερες χώρες 1% έως 3% του ακαθάριστου εθνικού προϊόντος τους.
– Αν δεν υπάρξουν δραστικά μέτρα, σε τροχαία θα χάνονται σχεδόν 1,9 εκατομμύρια ανθρώπων κάθε χρόνο μέχρι το 2020.
– Μόνο το 15% των χωρών έχουν ολοκληρωμένη νομοθεσία που καλύπτει τους πέντε βασικούς παράγοντες-κίνδυνους ατυχημάτων: ταχύτητα, οδήγηση σε κατάσταση μέθης, ενώ υπάρχει αποτυχία στο να χρησιμοποιούν κράνη, ζώνες και καθίσματα ασφαλείας για παιδιά.
Η FIA για τη Δεκαετία Δράσης των Ηνωμένων Εθνών
Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (Federation Internationale de l’Automobile) είναι βασικός υποστηρικτής της «Δεκαετίας Δράσης για την οδική ασφάλεια» των Ηνωμένων Εθνών. Η FIA, με έδρα το Παρίσι και γραφεία στη Γενεύη, το Λονδίνο και τις Βρυξέλλες, είναι μη κερδοσκοπική οργάνωση, η οποία περιλαμβάνει στους κόλπους της 228 λέσχες αυτοκινήτου και τις εθνικές ενώσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Με παρουσία σε 132 χώρες και στις πέντε ηπείρους, συγκεντρώνει περισσότερα από 60 εκατομμύρια οδηγούς. Ιδρύθηκε το 1904 και είναι η αρχή του διεθνούς μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Είτε στην οδική ασφάλεια είτε στην κινητικότητα, στο περιβάλλον και τα ανθρώπινα δικαιώματα καταναλωτών, η FIA υπερασπίζεται τα συμφέροντα των αυτοκινητιστών στο πλαίσιο των διεθνών οργάνων, όπως τα Ηνωμένα Έθνη και η Ευρωπαϊκή Ένωση. Σε θέματα μηχανοκίνητου αθλητισμού, η FIA διαχειρίζεται τη ρύθμιση όλων των μορφών του μηχανοκίνητου αθλητισμού (Φόρμουλα 1, Ράλι, αυτοκίνητα τουρισμού, κάρτινγκ κ.α.).
Η FIA μαζί με το FIA Foundation, τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, την Παγκόσμια Τράπεζα και τα μέλη της (δηλαδή τις Εθνικές Λέσχες Αυτοκινήτου σε όλο τον κόσμο), δεσμεύθηκε για την επίτευξη των στόχων αυτής της πρωτοβουλίας. Σε όλο τον κόσμο, οργανώνονται εκδηλώσεις για να ευαισθητοποιήσουν το κοινό σχετικά με την καταστροφή που προκαλούν τα τροχαία ατυχήματα, συνώνυμα με ανείπωτο πόνο και οικονομική δυσπραγία για εκατομμύρια ανθρώπους. Κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο 1,3 εκατομμύρια άνθρωποι σκοτώνονται στους δρόμους και άλλα 50 εκατομμύρια τραυματίζονται, πολλοί από τους οποίους μένουν ανάπηροι για όλη την υπόλοιπη ζωή τους.
Έχει αναλάβει εδώ και αρκετά χρόνια σειρά δράσεων για τη βελτίωση της ασφάλειας στους δρόμους, όπως και στους αγώνες της. Ως ρυθμιστής του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού, η FIA θεωρεί καθήκον της να κάνει τους αγώνες ασφαλέστερους για τους συμμετέχοντες και το κοινό. Ως Παγκόσμια Ομοσπονδία με μέλη 228 εθνικές λέσχες αυτοκινήτου και 60 εκατομμύρια μέλη, έχει τη δύναμη για τη διεξαγωγή εκστρατειών οδικής ασφάλειας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Σε μήνυμά του ο πρόεδρος της FIA, Ζαν Τοντ, ανάφερε τα εξής: «Κάθε μέρα 3.500 άνθρωποι χάνονται στους δρόμους όλου του κόσμου. Αυτά τα θύματα είναι κυρίως νεότεροί μας. Κάθε ατύχημα είναι μια τραγωδία για τις οικογένειες των παθόντων, αλλά και για την κοινωνία στο σύνολό της. Οι θάνατοι από τροχαία έχουν καταστεί κύρια αιτία θανάτου νέων ηλικίας 15-29 ετών. Το 90% των θυμάτων αυτών ζουν σε αναπτυσσόμενες χώρες.
Το 2010, τα τροχαία ατυχήματα προκάλεσαν το θάνατο σε 1,3 εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο και σχεδόν 50 εκατομμύρια τραυματισμούς. Το ανθρώπινο κόστος, αλλά και οι οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες αυτής της θλιβερής πραγματικότητας, δεν μπορεί να είναι αποδεκτές. Με τους σημερινούς ρυθμούς, αν δεν κάνουμε κάτι, εκτιμάται ότι το 2020 θα έχουμε στους δρόμους 1,9 εκατομμύρια θανάτους και θα είναι η 5η κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως.
Όταν είμαστε αντιμέτωποι με τέτοιες προοπτικές, θα ήταν ντροπή να μην αναλάβουμε δράσεις. Ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών αποφάσισε πριν από ένα χρόνο, να χαρακτηρίσει τη δεκαετία 2011-2020, δεκαετία δράσης για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, την Παγκόσμια Τράπεζα, τις Τράπεζες Περιφερειακής Ανάπτυξης, δεσμευθήκαμε με παγκόσμια ημέρα την Τετάρτη 11 Μαΐου, να προσπαθήσουμε να επιβραδύνουμε τον αριθμό των θανάτων από τροχαία. Αυτή είναι μια ευκαιρία να αφυπνίσουμε συνειδήσεις, εμπνέοντας τους ανθρώπους να ανταποκριθούν απέναντι σε αυτή την τρομερή μάστιγα.
Η FIA είναι πιστή στην αποστολή της. Η αναζήτηση για μεγαλύτερη ασφάλεια ήταν ανέκαθεν ένας από τους στόχους του οργανισμού μας. Στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, επιτεύχθηκε σημαντική πρόοδος χάρη στις προσπάθειες της FIA. Όλοι οι οδηγοί που συμμετέχουν στους αγώνες αυτοκινήτων, μπορούν να το βεβαιώσουν. Αυτή η πρόοδος θα πρέπει να ισχύει και για τους καθημερινούς χρήστες του δρόμου.
Με παρουσία σε 132 χώρες, εκπροσωπώντας τα μέλη της, περισσότερα από 60 εκατομμύρια οδηγούς, η FIA θα έχει ενεργό μέρος στη δεκαετία δράσης. Πιστεύω λοιπόν, ότι όλες οι λέσχες αυτοκινήτου στον κόσμο -μέλη της FIA- και όλες οι εθνικές ομοσπονδίες του σπορ, θα εντείνουν τις ενέργειες αυτές για τη βελτίωση της ασφάλειας στο δρόμο. Η FIA θα αναλάβει πλήρως το ρόλο της στην αντιμετώπιση της πρόκλησης της σωτηρίας 5 εκατομμυρίων ζωών.
Παράλληλα ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, Μπαν Κι-Μουν, η γενική διευθύντρια του ΠΟΥ, Μάργκαρετ Τσαν, αλλά και σημαντικές προσωπικότητες, όπως ο Αρχιεπίσκοπος Ντέσμοντ Τούτου, ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης Μάικλ Μπλούμπεργκ, ο Μίκαελ Σουμάχερ, μας καλούν όλους να δράσουμε γρήγορα. Καλώ όλους τους οδηγούς να είναι υπεύθυνοι. Καλώ όλα τα μέλη της FIA να εργαστούν στις χώρες τους, με διαπαιδαγώγηση και διαρκή κινητοποίηση. Όλοι μαζί, μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά».
Το επίτευγμα της Γαλλίας
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Γαλλία τα τελευταία χρόνια σημείωσε δραστική μείωση των ατυχημάτων στους δρόμους της, και συγκεκριμένα κατά 48% από το 2000 έως το 2009. Αυτό το θετικό αποτέλεσμα ξεκίνησε επί προεδρίας Ζακ Σιράκ και συνεχίζει να υλοποιείται από όλες τις επόμενες κυβερνήσεις.
Σε μήνυμά του για την έναρξη της «Δεκαετίας Δράσης για την οδική ασφάλεια», ο ίδιος ο Ζακ Σιράκ τόνισε: «Χαίρομαι ιδιαίτερα και εκφράζω την υποστήριξή μου. Η πρωτοβουλία αυτή, υπό την ηγεσία των Ηνωμένων Εθνών, αποτελεί πηγή ελπίδας. Προτρέπω τον καθένα από εσάς, αλλά και κράτη, διεθνείς οργανισμούς και ιδιωτικούς φορείς να κινητοποιηθούμε για να στηρίξουμε αυτή τη μεγάλη εκστρατεία.
Το 2002, μετά το ”μακελειό στους δρόμους” που έπληξε τη Γαλλία με περισσότερους από 8.000 θανάτους από τροχαία ατυχήματα κάθε χρόνο, έθεσα την οδική ασφάλεια προτεραιότητα της πολιτικής μου στη δεύτερη προεδρική μου θητεία. Και το πετύχαμε. Καταφέραμε να αλλάξουμε τη συμπεριφορά των οδηγών, καθώς ο αριθμός των τραυματιών και νεκρών στους δρόμους, μειώθηκε σημαντικά. Είναι ένα ρεκόρ για το οποίο είμαι περήφανος. Και ξέρω ότι οι γαλλικές αρχές εξακολουθούν να βρίσκονται σε κινητοποίηση. Η εμπειρία αυτή είναι απόδειξη ότι δεν υπάρχει τίποτα ακατόρθωτο, όσο υπάρχει η βούληση. Πρέπει να ενεργούμε για να σώζουμε ζωές.
Η οδήγηση πρέπει να είναι συνώνυμη με την ελευθερία, όχι την τραγωδία. Δεν πρέπει ποτέ να ξεφεύγουμε από τη μη συμμόρφωσή μας στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, στα όρια ταχύτητας και στην απώλεια των αισθήσεών μας, αν δεν θέλουμε να θρηνούμε ζωές, θύματα και τραυματίες. Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν μια από τις κύριες αιτίες των βίαιων θανάτων στον κόσμο. Μπορούν να θεωρηθούν ως αποτέλεσμα των δυσάρεστων επιπτώσεων της σύγχρονης κοινωνίας. Σήμερα είναι πρώτη αιτία θανάτων στην Αφρική, στην Ασία ή τη Νότια Αμερική και οι οποίες πρέπει να δραστηριοποιηθούν προς την κατεύθυνση της μείωσής τους.
Τα πρώτα θύματα αυτών των ατυχημάτων είναι οι νέοι, η ζωογόνος δύναμη των χωρών αυτών. Και αυτό δεν είναι αποδεκτό. Εκφράζω τις ευχές μου για μια επιτυχημένη κινητοποίηση που ξεκινά στις 11 Μαΐου σε όλο τον κόσμο. Μαζί, πρέπει να κινητοποιήσουμε τον κόσμο για ασφαλέστερους δρόμους. Πρέπει να διαπαιδαγωγήσουμε τους οδηγούς και τους πεζούς, έτσι ώστε όλοι να αισθάνονται υπεύθυνοι. Όλοι μαζί, μπορούμε να σώσουμε 5 εκατομμύρια ζωές».
Η συνεργασία των Ηνωμένων Εθνών και της FIA
Χτες τα Ηνωμένα Έθνη και οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο ξεκίνησαν τη «Δεκαετία Δράσης για την οδική ασφάλεια». Αυτή διακηρύχθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ (ψήφισμα της 2ας Μαρτίου 2010), μετά τη σύσταση της πρώτης Παγκόσμιας Υπουργικής Διάσκεψης για την οδική ασφάλεια στη Μόσχα. Οπως αναφέρεται σχετικά «…η Δεκαετία Δράσης στοχεύει στην σταθεροποίηση και στη συνέχεια στη μείωση του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2020». Τα μέλη του G20, των σημαντικότερων αναπτυσσόμενων χωρών και μεγάλοι δημόσιοι οργανισμοί, όπως η Παγκόσμια Τράπεζα και η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας, έχουν εγκρίνει τη «Δεκαετία Δράσης».
Τα Ηνωμένα Έθνη ανέλαβαν να δημοσιοποιήσουν την 11η Μαΐου σχέδιο δράσης, το οποίο θα καθοδηγήσει τους στόχους της Δεκαετίας. Τα κράτη-μέλη καλούνται να λάβουν μέτρα για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας, ιδίως στους τομείς της διαχείρισης της ασφάλειας και της ενίσχυσης των οδικών υποδομών, την ασφάλεια των οχημάτων, τη συμπεριφορά των χρηστών των οδών, ιδίως μέσω της υποχρεωτικής χρήσης της ζώνης ασφαλείας, του κράνους για τους δικυκλιστές και την περίθαλψη μετά το ατύχημα.
Ακόμη, στις προτάσεις του ΟΗΕ αναφέρονται μεταξύ άλλων:
– Η ασφαλής κυκλοφορία των παιδιών πρέπει να αναγνωριστεί ως βασικό ανθρώπινο δικαίωμα.
– Η UNICEF, κορυφαία Μη Κυβερνητική Οργάνωση για τα δικαιώματα του παιδιού, με τις μεγάλες δημόσιες υπηρεσίες υγείας, θα πρέπει να αναδείξουν την πρόληψη των τραυματισμών παιδιών ως «μεγάλο και διεθνή στόχο για τη δημόσια υγεία».
– Κυβερνήσεις, Τράπεζες Ανάπτυξης και μεγάλες δημόσιες υπηρεσίες υγείας πρέπει να θεσπίσουν ως προτεραιότητα την οδική ασφάλεια.
– Ο ΟΗΕ, με την οργάνωσή του στον τομέα των μεταφορών, δεν έχει τα εφόδια για να αντιμετωπίσει την απειλή της ταχείας αύξησης της κυκλοφορίας και των ατυχημάτων σε παγκόσμια βάση. Χρειάζεται νέος Οργανισμός Οδικών Μεταφορών του ΟΗΕ, με ιδιαίτερη έμφαση στην οδική ασφάλεια.
Παράλληλα με τη «Δεκαετία Δράσης» των Ηνωμένων Εθνών, η FIA έχει ξεκινήσει δική της πρωτοβουλία με το όνομα «FIA- Δράση για την Οδική Ασφάλεια». Στόχος είναι να δεσμευτούν τα μέλη της σε μεγάλα έργα με αποτελέσματα απτά και μετρήσιμα, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος που τέθηκε από τον ΟΗΕ. Η εξειδίκευσή της στην οδική ασφάλεια και η πρόσβαση σε ένα ευρύ κοινό μέσω των μεγάλων αθλητικών γεγονότων, επιτρέπουν στη FIA να διαδραματίσει έναν μοναδικό ρόλο στην προώθηση της οδικής ασφάλειας.
Ο πρόεδρος της ΕΛΠΑ, Βασίλης Δεσποτόπουλος, μέλος της Διοίκησης και μέλος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (WMSC) της FIA, συμμετέχει στην 12μελή ομάδα εργασίας της FIA.
Στην Ελλάδα με αίσθημα ευθύνης απέναντι στα παιδιά
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα έναρξης του Σχεδίου Δράσης και στο πλαίσιο της ευρύτερης πολιτικής για την οδική ασφάλεια στη χώρα μας, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, προκήρυξε πανελλήνιο διαγωνισμό ζωγραφικής για παιδιά των τριών τελευταίων τάξεων του Δημοτικού, με θέμα «Παιδιά και οδηγοί προσέχουμε μαζί».
Σε ειδική εκδήλωση που έγινε σήμερα στο αμφιθέατρο του Υπουργείου, βραβεύτηκαν οι μαθητές: 1ο βραβείο: Μ. Ζήκου (12θέσιο Δημοτικό σχολείο Ν. Χηλής Αλεξανδρούπολης), 2ο βραβείο: Μ. Αποστόλου (10ο Δημοτικό σχολείο Χαλκίδας), 3ο βραβείο: Ν. Πάτης, Γ. Πελεκίδης, Τ. Ποτοσίδης (4ο Δημοτικό σχολείο Βέροιας). Με τη συμβολή των ΕΛΤΑ το πρώτο βραβείο θα τυπωθεί σε γραμματόσημο.
Στην ομιλία του προς τους μαθητές, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, τόνισε μεταξύ άλλων: «Εχουμε λιγότερα θύματα τροχαίων μέσα στο 2010 σε σχέση με το 2009 και τα μηνύματα είναι ακόμη πιο θετικά για το 2011. Αυτό όμως δεν μας ικανοποιεί. Ένας νεκρός είναι νεκρός. Ενας τραυματίας είναι τραυματίας. Αρα λοιπόν, η προσπάθειά μας συνεχίζεται και θέλω σε αυτή την προσπάθεια κι εσάς, γιατί εσείς μπορείτε να επηρεάσετε περισσότερο από κάθε άλλο τους γονείς σας οδηγούς».
Αμέσως μετά παρότρυνε τα παιδιά, λέγοντας: «Εμείς έχουμε πολλά να κάνουμε και δυστυχώς δεν τα έχουμε πετύχει ως τώρα. Εσείς όμως, από τη δική σας πλευρά, να μείνετε το ίδιο ευαίσθητοι, καθώς θα περνούν τα χρόνια, να μείνετε το ίδιο ρομαντικοί ακόμη και αν η ηλικία σας ή οι καθημερινές ανάγκες της ζωής δεν σας το επιτρέπουν, ώστε ο κόσμος να γίνει καλύτερος. Και ο κόσμος θα γίνει καλύτερος αν εσείς τώρα, με τέτοιες δράσεις, δείξετε ότι μπορούμε να έχουμε για την Ελλάδα μια πολιτική για την Οδική Ασφάλεια και μπορούμε να έχουμε αύριο στην ηγεσία, στην κορυφή της κοινωνίας μας, αν εσείς ως ώριμοι πολίτες οδηγήσετε αυτή τη χώρα, όχι μόνο με οδική, αλλά και με κοινωνικά ασφάλεια».
Από τη δική του μεριά, ο υφυπουργός Σπύρος Βούγιας, στον χαιρετισμό του τόνισε ότι στόχος του Υπουργείου είναι να αναπτυχθεί η παιδεία και η κουλτούρα κυκλοφοριακής αγωγής από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, ώστα ακόμη και τα ίδια τα παιδιά να «εκπαιδεύουν» τους γονείς τους και πρόσθεσε: «Στόχος της πολιτικής μας είναι να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά και τους νέους μας σε θέματα ασφαλούς μετακίνησης, είτε ως πεζοί είτε ως οδηγοί, αλλά και αλληλοσεβασμό με τους άλλους χρήστες της οδού, να συνειδητοποιήσουν τις επιπτώσεις των παραμέτρων που αυξάνουν την πιθανότητα πρόκλησης ατυχήματος (π.χ. αλκοόλ, χρήση κινητού, υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση προτεραιότητας), τις παραμέτρους που μειώνουν την προστασία του χρηστη (π.χ. οδήγηση χωρίς κράνος ή ζώνη ασφαλείας, μη χρήση παιδικού καθίσματος) και να τους ενεργοποιήσουμε, ώστε να συμμετέχουν δυναμικά στη διαμόρφωση μιας νέας συμπεριφοράς στο δρόμο, να δημιουργήσουν ένα νέο και ασφαλές μέλλον.
Το Υπουργείο, στη συνεχή προσπάθεια για την εκπαίδευση των παιδιών, έχει κατασκευάσει 101 πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής, τα οποία λειτουργούν από τους αντίστοιχους δήμους, στα οποία τα παιδιά εκπαιδεύονται στα σήματα του ΚΟΚ και στους κανόνες ασφαλούς μετακίνησης».
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στην έκθεση ζωγραφικής των παιδιών και θεατρική παράσταση από το Δημοτικό σχολείο Χέλμειο, με τίτλο «Κίνδυνος και Ασφάλεια». Μετά τις βραβεύσεις ακολούθησε διαδραστικό παιχνίδι στο αίθριο του Υπουργείου, με σκοπό την εκπαίδευση για σωστή συμπεριφορά στο δρόμο και ενημέρωση για τα σήματα του ΚΟΚ.