Ο Νίκος Τσάδαρης οδηγεί και γράφει…

Με το Pulsar η ιαπωνική φίρμα επιστρέφει στην μικρομεσαία κατηγορία (εκεί όπου είχε γράψει ιστορία με το Sunny), αυτήν του μέσου οικογενειάρχη και απειλεί άμεσα το κατεστημένο, όπως τουλάχιστον αυτό εκφράζεται κυρίως από τα Golf, Astra & Focus. Το Pulsar είναι αυτό που ουσιαστικά διαδέχεται το γνωστό Almera, μια και την …παρένθεση Tiida δεν την κατάλαβε κανείς. Έφτασε πρόσφαταστην ελληνική αγορά και ξεχωρίζει από την ποιότητα κατασκευής, την τεχνολογία, την ευρυχωρία και τους κινητήρες (βενζίνης & diesel).

Αρκετό καιρό μετά την επίσημη παρουσίαση στους εκπροσώπους του τύπου, καταφέραμε να βάλουμε στο χέρι ένα από τα Pulsar και στις γραμμές που ακολουθούν θα προσπαθήσουμε να σας δώσουμε μια σύντομη εικόνα από την εβδομαδιαία …σχέση μας, που κάλυψε περισσότερα από 800 χλμ. σε κάθε τύπο δρόμου, καταναλώνοντας ελάχιστο πετρέλαιο, καθώς το «μυστικό όπλο» και αυτού του αυτοκινήτου είναι ο 1500άρης diesel κινητήρας της Renault, που είναι το hit της εποχής τουλάχιστον σε επίπεδο σχέσης απόδοσης/κατανάλωσης.

Η εξωτερική σχεδίαση είναι το μόνο πράγμα που δεν θα εντυπωσιάσει τον χρήστη του Pulsar. Αιχμηρή με έντονες γωνίες, δεν είναι κάτι που λες ότι, ξεχωρίζει, ενώ κρύβει το μεγάλο ατού του μικρομεσαίου Nissan. Την ευρυχωρία.

Χάρη –κυρίως- στο μεταξόνιο των 2,7 μ. οι χώροι του Pulsar είναι μεγαλύτεροι ακόμα και από πολλά ανώτερης κατηγορίας αυτοκίνητα. Ειδικά πίσω, οι χώροι για γόνατα και κεφάλι επιτρέπουν στους τυχερούς επιβάτες ακόμα και …σταυροπόδι, ενώ με σχετική άνεση το πίσω κάθισμα βολεύει ακόμα και τρεις. Ανάλογος και ο χώρος αποσκευών με ωφέλιμο χώρο 385 λτ. που μεγαλώνει πολύ περισσότερο αν διπλώσει το διαιρούμενο πίσω κάθισμα. Στην περίπτωση αυτή, ένα δόντι που έκανε ο χώρος αποσκευών και δεν διευκόλυνε την φόρτωση μεγάλων αντικειμένων, καλύφθηκε από την ελληνική αντιπροσωπεία που τοποθέτησε ένα καπάκι, δημιουργώντας έτσι στη βάση του πορτ μπαγκάζ ένα «κρυφό» χώρο αποσκευών.

Στο επίσης συντηρητικό αλλά απόλυτα λειτουργικό εσωτερικό, υπάρχουν πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ η ποιότητα των υλικών και κυρίως η ποιότητα συναρμογής των είναι από τις καλύτερες που έχουμε συναντήσει σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. 

Ο εξοπλισμός στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε πολλά περισσότερα από όσα θα μπορούσε να ζητήσει ο μέσος καταναλωτής της κατηγορίας. Ξεχωρίσαμε το διζωνικό κλιματισμό, το έξυπνο κλειδί, τα αυτόματα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες, την κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα πολυμέσων NissanConnect για πλήρη συνδεσιμότητα με smartphones, αλλά και το Safety Shield, ένα ολοκληρωμένο «δίχτυ ασφαλείας» με στοιχεία όπως το Σύστημα Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης, το Σύστημα Ανίχνευσης Κινούμενων Εμποδίων και η Προειδοποίηση Τυφλού Σημείου. 

Όπως είπαμε και στην αρχή, κάτω από το καπό «κρύβεται» ο εξαιρετικός 1.5 diesel των 110 ίππων, που εντυπωσιάζει με τη ροπή (25,5χγρμ.) και την οικονομία καυσίμου. Στην περίπτωση του Pulsar συνδυάζεται με ένα 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο που διαθέτει ιδανική κλιμάκωση για την περίπτωση και αξιοποιεί στο έπακρο τα όποια δυνατά σημεία του κινητήρα. Τραβάει από χαμηλά (1500 σ.α.λ.), δεν κομπιάζει, θορυβεί ελάχιστα, δεν παρουσιάζει κραδασμούς και σχεδόν καταφέρνει να υποστηρίξει τον ισχυρισμό της εταιρίας για κατανάλωση 3,6λτ/100 χλμ.

Είπαμε σχεδόν, γιατί στην πράξη η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας ήταν 5,4λτ/100χλμ., αν και πολλές φορές σε ανοικτό δρόμο με ταχύτητες μέχρι 140χλμ. η κατανάλωση κυμάνθηκε σαφώς κάτω από τα 5 λτ. Στην οικονομία βοηθά και το απόλυτα λειτουργικό σύστημα start/stop, αλλά και το αιχμηρό σχήμα της κατασκευής. Από την άλλη, με εκπομπές CO2 στα 94 g/km ο κάτοχος γλυτώνει και τα τέλη κυκλοφορίας.

Όσο για επιδόσεις; Not bad. Η επιτάχυνση 0-100 έρχεδται σε 11.5΄΄ και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 190χλμ/ώρα, ενώ οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις επιτρέπουν τα άνετα προσπεράσματα καθώς η μέγιστη ροπή εμφανίζεται από τις μόλις 1600σ.α.λ.

Η μεγάλη έκπληξη πάντως προκύπτει από τη στιγμή που θα καθίσει κανείς στην πολύ καλή θέση οδήγησης, ανακαλύπτοντας μια εργονομία που διεκδικεί πρωτεία ακόμα και από παραδοσιακά εργονομικές ευρωπαϊκές κατασκευές, ενώ η ποιότητα συναρμογής των υλικών της καμπίνας, δίνει άμεσα αίσθηση: δεν σπάει, δεν χαλάει.

Στη συνέχεια ξεπερνώντας τον κάποιο θόρυβο του κινητήρα που περνά στην καμπίνα, μόνο καλά έχει να πει κανείς για την κίνηση του Pulsar στο δρόμο.

Εύχρηστο, ευέλικτο και σβέλτο, δεν δείχνει σε καμιά περίπτωση το βάρος των 1300+ κιλών, την ώρα που ο κινητήρας δίνει αίσθηση μεγαλύτερης ιπποδύναμης από την αναγραφόμενη.

Η ανάρτηση εργάζεται άψογα σε όλα τα είδη των δρόμων, συνδυάζοντας την γαλλική άνεση, με την ιταλική οδική συμπεριφορά και τη γερμανική αποτελεσματικότητα!

Στο τιμόνι του Pulsar αποκομίζεις την αίσθηση ότι, μπορεί να κάνεις τα πάντα ή σχεδόν, χωρίς να κινδυνεύσεις εσύ ή η κατασκευή. Ισορροπημένο, ουδέτερο, με άριστα φρένα και ομογενοποιημένη συμπεριφορά ξαφνιάζει θετικά όταν αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα στηριζόμενος στο αμάξωμα με τις αναρτήσεις και λιγότερο στον κινητήρα, το κιβώτιο και τα φρένα. Πραγματική αποκάλυψη και εδώ είναι η μόνη περίπτωση που στη διάρκεια της δοκιμής μας, έλλειψε περισσότερη ισχύς.

Ποτέ δεν καταλάβαμε να μπαίνει σε λειτουργία το ESP, σπάνια δούλεψε το ABS και πάντα ο συνδυασμός άνεση, σβελτάδα, οδική συμπεριφορά, κέρδιζε κατά κράτος και επί της ουσίας τον «τίτλο» μικρομεσαίο οικογενειακό με συντηρητική σχεδίαση.

Άνετο και καλοτάξιδο στον αυτοκινητόδρομο, μεταμορφωνόταν σε light GT στο επαρχιακό δίκτυο (όπου παίρνει αριστεία η σαφήνεια του τιμονιού) και ευέλικτο αυτοκίνητο πόλης στο αστικό δίκτυο, όπου δύσκολα αντιλαμβάνεσαι τα 4,39μ. του μήκους του. Μοναδική παρατήρηση η μειωμένη ηχομόνωση αλλά και αυτή γίνεται αντιληπτή μόνο όταν ακούς ποιοτική μουσική ή μιλάς στο τηλέφωνο (κάτι που βεβαίως απαγορεύεται, όχι δυστυχώς από τον ΚΟΚ, αλλά από τους κανόνες σωστής και ασφαλούς οδήγησης).

Με λίγα λόγια, το Pulsar ήταν για μας μια έκπληξη όχι μόνο για την κατηγορία του, αλλά για το σύνολο της αγοράς, ειδικά της ελληνικής όπως διαμορφώνεται στις μέρες μας. Το πρόβλημα για την αντιπροσωπεία είναι πως «δεν γεμίζει το μάτι» και θα πρέπει να πείσει πως η πρόταση Pulsar ξεπερνά τον ιαπωνικό ανταγωνισμό και κοιτά στα ίσια Focus, Astra, ίσως και ακόμα την «ιερή αγελάδα» της κατηγορίας που είναι το Golf.

Όπλα σε αυτή την προσπάθεια, η αξιοπιστία της Ν.Ι. Θεοχαράκης και η τιμή που ξεκινά από τις 15.950 € με τον βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων. 

Υπέρ

  •  Χώροι επιβατών / αποσκευών
  • Εξοπλισμός

  • Οδική συμπεριφορά

  • Φρένα

  • Άνεση ανάρτησης

  • Κινητήρας

  • Τεχνολογία

  • Κατανάλωση και οικονομία χρήσης

  • Τιμή 

Κατά

  • Συντηρητική σχεδίαση

  • Ηχομόνωση καμπίνας επιβατών

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Κυβισμός : 1461κ.εκ.
  • Ισχύς : 110ίπποι/4000σ.α.λ.
  • Ροπή : 25.5χγρμ./1750σ.α.λ.
  • Βάρος : 1307κιλά
  • Εκπομπές CO2 : 94γρ/χλμ
  • Επιτάχυνση 0-100km : 11.5΄΄
  • Τελική Ταχύτητα : 190χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση (δοκιμής) : 5,4λτ/100χλμ
  • Διαστάσεις : 4387x1768x1520χλστ.