Dirt Rally 2.0 Review

Σε αναζήτηση χορηγού.Αρχής γενομένης με το Dirt Rally που κυκλοφόρησε το 2015, η Codemasters...

Σε αναζήτηση χορηγού.

Αρχής γενομένης με το Dirt Rally που κυκλοφόρησε το 2015, η Codemasters βρίσκεται σε μια ανοδική πορεία χαρίζοντάς μας κορυφαίους τίτλους στον χώρο των Racing. To εξαιρετικό Dirt 4 έδωσε την ευκαιρία τόσο στους αρχάριους, όσο και στους έμπειρους παίκτες να ζήσουν μοναδικές rally και rallycross εμπειρίες, ενώ τα δύο τελευταία κεφάλαια της σειράς F1 εκτιμήθηκαν δεόντως από τους λάτρεις της Formula One.

Λαμβάνοντας υπόψη μας τα όσα είχαν προηγηθεί την προηγούμενη τετραετία πιστεύαμε ακράδαντα ότι η βρετανική εταιρεία θα στέκονταν για μια ακόμη φορά στο ύψος της και θα μας παρέδιδε ένα ακόμη κορυφαίο rally Racing. Πέσαμε έξω όμως στις προβλέψεις μας, καθώς το Dirt Rally 2.0 μπορεί μεν να προσφέρει μια απόλυτη ρεαλιστική εμπειρία οδήγησης, εντούτοις υστερεί σημαντικά σε περιεχόμενο. Ένα σημαντικό κομμάτι μάλιστα αυτού του περιεχομένου είναι “κλειδωμένο” και για να αποκτήσετε πρόσβαση σε αυτό θα πρέπει είτε να ξοδέψετε εκατομμύρια in-game credits, είτε να αγοράσετε διάφορα DLC.

Το πρώτο βήμα στο Dirt Rally 2.0, όπως και σε όλα τα Racing της Codemasters, είναι να δημιουργήσετε τον οδηγό σας. Μόλις επιλέξετε το avatar σας και την χώρα προέλευσης του οδηγού σας θα είστε σε θέση να αγωνιστείτε στα Rally και Rallycross events, καθώς και στα Weekly, Daily και A.I Challenges. Στην αρχή όλα βαίνουν καλώς, αφού δεν χρειάζεται να ξοδέψετε credits για να επισκευάσετε το αρχικό σας όχημα, στην πορεία όμως θα διαπιστώσετε ότι θα πρέπει να βάζετε συνεχώς το χέρι βαθιά στην τσέπη για να μπορέσετε να τρέξετε στους αγώνες ή για να αναβαθμίσετε το αμάξι σας, τους μηχανικούς και τον συνοδηγό σας. Φυσικά απαιτείται και ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για να προσθέσετε νέα αμάξια στο Garage σας. Εάν μάλιστα δεν έχετε και το κατάλληλο όχημα δεν μπορείτε να συμμετάσχετε ούτε στα Weekly και Daily Challenges.

Προφανώς και σε άλλα Racing της αγοράς απαιτούνται credits για να αγοράσετε νέα οχήματα, ωστόσο το Dirt Rally 2.0 είναι εξαιρετικά φειδωλό στα χρήματά που σας δίνει αν κερδίσετε ένα event. Τα 30.000-40.000 credits που θα κερδίσετε -με την προϋπόθεση ότι θα καταλάβετε και μια καλή θέση- πολλές φορές δεν αρκούν για να καλύψετε καν τα λειτουργικά σας έξοδα. Να σημειωθεί επίσης ότι ακόμη και για να κάνετε tune το αμάξι σας, θα πρέπει προηγουμένως να πληρώσετε για να ξεκλειδώσετε το σχετικό upgrade. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ότι θα πρέπει να αφιερώσετε αρκετές ώρες κάνοντας grinding παίζοντας με τα αρχικά αμάξια στα Rally ή στα Rallycross events για να συλλέξετε τα χρήματα που απαιτούνται για να αναβαθμίσετε πρωτίστως τους μηχανικούς σας και μετά σταδιακά να αρχίσετε να “εμπλουτίζετε” το Garage σας με νέα οχήματα.

Το grinding προσωπικά δεν θα μας ενοχλούσε αν υπήρχε η απαραίτητη ποικιλία στα stages, αλλά δυστυχώς και σε αυτό το κομμάτι η Codemasters μας απογοητεύει. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι οι αγώνες Ράλι λαμβάνουν χώρα σε μόλις έξι διαφορετικά stages (Αυστραλία, Πολωνία, Νέα Ζηλανδία, Αργεντινή, Η.Π.Α και Ισπανία). Θεωρητικά κάθε stage έχει διάφορες διαδρομές, στην πράξη όμως θα διαπιστώσετε ότι οι διαδρομές αυτές δεν διαφέρουν και πολύ μεταξύ τους. Κατανοούμε ότι από τη στιγμή που τα δικαιώματα του WRC ανήκουν στην Kylotonn Racing η Codemasters δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα stages και τις ειδικές διαδρομές του παγκόσμιου πρωταθλήματος, αλλά από την άλλη η ίδια η βρετανική εταιρεία μας είχε παρουσιάσει στο Dirt 4 τον μηχανισμό Your Stage μέσω του οποίου μπορούσατε να δημιουργήσετε τις δικές σας procedurally generated πίστες. Θεωρούμε επίσης αδιανόητο το γεγονός να κυκλοφορεί ένα Rally Racing χωρίς ούτε μια πίστα με πάγο. Για να είμαστε ακριβείς η Codemasters πρόσθεσε με το τελευταίο update το rally του Monte Carlo, οι πίστες όμως αυτές διατίθενται μόνο επί πληρωμή.

Αξίζει επίσης να τονίσουμε ότι η ενασχόλησή σας με τα υπόλοιπα modes του Dirt Rally 2.0, όπως τo Rally Historic Championship ή το FIA World Rallycross Championship, τα Custom Championships ή το Time Trial δεν σας ανταμείβει με credits. Σε αυτές τις περιπτώσεις τουλάχιστον μπορείτε να αγωνιστείτε χωρίς να χρειαστεί να αγοράσετε κάποιο συγκεκριμένο αμάξι, ενώ στην περίπτωση του FIA World Rallycross Championship αγωνίζεστε με τους πραγματικούς οδηγούς και τα αυθεντικά liveries στα οχτώ circuits του παγκόσμιου πρωταθλήματος Rallycross.

Παρόλα τα παραπάνω προβλήματα, το Dirt Rally 2.0 δείχνει τα δόντια του εκεί που πραγματικά μετράει, δηλαδή στο κομμάτι της οδήγησης. Η απουσία των tutorials θα αποθαρρύνει και πάλι τους αρχάριους παίκτες, ωστόσο σε γενικές γραμμές το νέο κεφάλαιο της σειράς είναι πολύ πιο προσβάσιμο και φιλικό από τον προκάτοχό του. Και εδώ ένα λάθος χειρισμός μπορεί να σας στείλει να καρφωθείτε στις προστατευτικές μπαριέρες ή σε ένα γκρεμό πληγώνοντας θανάσιμα το όχημά σας, εντούτοις υπάρχει η δυνατότητα να μειώσετε το επίπεδο δυσκολίας της A.I. H μείωση του επιπέδου δυσκολίας μεταφράζεται σε χειρότερους χρόνους από την πλευρά της CPU, οπότε δεν απαιτείται να οδηγείτε συνεχώς στο όριο. Ο πραγματικός αντίπαλος βέβαια είναι πάντοτε ο εαυτός σας και αυτό δεν αλλάζει. Ακόμη και στο Very Easy επίπεδο δυσκολίας μια έξοδος από την πίστα μπορεί να αποδειχθεί -άμεσα ή έμμεσα- καταστροφική. Λέμε έμμεσα, καθώς ακόμη και μετά από μια πτώση στο κενό, μπορεί να καταφέρετε να κερδίσετε ένα stage, εντούτοις η ζημιά που θα προκαλέσετε στο όχημά σας μπορεί να είναι τέτοια που να σας εμποδίσει να διεκδικήσετε με αξιώσεις μια θέση στο podium. Αν δε προκληθεί σημαντική βλάβη στην μηχανή σας τότε δεν θα μπορείτε καν να την επιδιορθώσετε ενδιάμεσα των stages και να αναπόφευκτα θα χρειαστεί να εγκαταλείψετε το event.

Ένα από τα ελάχιστα νέα features που εισήγαγε η Codemasters στο Dirt Rally 2.0 είναι το λεγόμενο surface degradation. O μηχανισμός αυτός επηρεάζει τα επίπεδα πρόσφυσης ανάλογα με το πόσοι οδηγοί έχουν περάσει από μια πίστα πριν από εσάς, αλλά και από τα καιρικά φαινόμενα. Εάν για παράδειγμα, βγείτε στην πίστα πρώτοι θα υπάρχουν περισσότερα χαλίκια στο οδόστρωμα, άρα και μικρότερη πρόσφυση. Το surface degradation επηρεάζει σημαντικά την οδηγική εμπειρία και κατ’ επέκταση το gameplay, αφού σε κάθε αγώνα καλείστε να προσαρμοστείτε σε διαφορετικά δεδομένα.

Η δεύτερη σημαντική προσθήκη στο Dirt Rally 2.0 είναι η δυνατότητα επιλογής ελαστικών. Η soft γόμα σας βοηθά να πετύχετε καλύτερους χρόνους, αλλά φθείρεται πολύ πιο γρήγορα από την medium ή την hard, ιδίως αν παίζετε στα Hardcore damage settings. Πέρα από τις τρεις βασικές γόμες ελαστικών υπάρχει και η wet για τους αγώνες υπό βροχόπτωση. Το να βάλετε πάντως τα wet ελαστικά εμπεριέχει κάποιο ρίσκο, καθώς στο αμέσως επόμενο stage μπορεί να μην βρέχει. Πέρα από τη δυνατότητα επιλογής ελαστικών συναντάμε και το προβλεπόμενο tuning του οχήματός σας. Στο κομμάτι αυτό γενικώς απαιτείται πειραματισμός για να βρείτε τις καλύτερες δυνατές ρυθμίσεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι μπορείτε να μεταβάλετε το gear ratio, να κάνετε πιο “σκληρές” ή πιο “μαλακές” τις αναρτήσεις σας, να αλλάξετε το διαφορικό του αμαξιού σας κ.ο.κ. Όπως είναι αναμενόμενο, κάθε αμάξι συμπεριφέρεται διαφορετικά, οπότε δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε λόγου χάρη το ίδιο tuning setup σε μια Lancia Fulvia HF και σε ένα Audi Sport Quattro S1.

Σε τεχνικό επίπεδο το Dirt Rally 2.0 στέκεται σε αξιοπρεπή επίπεδα στο Xbox One και στο Xbox One S, καθώς τρέχει ως επί τω πλείστον στα 60fps. Οι πτώσεις παρατηρούνται κυρίως στις rallycross πίστες, στις πίστες της Αργεντινής ή όταν οδηγείτε μέσα από πυκνή βλάστηση και κυμαίνονται στα 4-5fps. Αν και δεν είναι σε καμία περίπτωση αμελητέες, δεν έχουν σημαντικό αντίκτυπο στο gameplay. H ποιότητα της εικόνας πάντως δεν είναι σε καμία περίπτωση η καλύτερη δυνατή, αφού στην πλειοψηφία των περιπτώσεων το Dirt Rally 2.0 τρέχει κάτω από τα 900p (χρησιμοποιείται dynamic resolution scaling). Επιπροσθέτως, στο απλό Xbox One το draw distance είναι πολύ μικρό και παρατηρείται texture popping.

Στο Xbox One X αντιθέτως το Dirt Rally 2.0 αφήνει άριστες εντυπώσεις. Και εδώ χρησιμοποιείται dynamic resolution scaling, οπότε δεν μπορούμε να μιλήσουμε για native 4K στα 60fps (η οριζόντια ανάλυση μεταβάλλεται μεταξύ των 1080-2160p), εντούτοις δεν παρατηρείται καθόλου texture popping ή screen tearing, αλλά και καμία απολύτως πτώση του frame rate. Στο ηχητικό κομμάτι τα pace notes είναι ακριβέστατα, ενώ τα ρεαλιστικά ηχητικά εφέ αποδίδουν με επιτυχία το κλίμα που επικρατεί σε κάθε αγώνα. Το μόνο ψεγάδι εντοπίζεται στα σχόλια που κάνει ο συνοδηγός σας μετά το τέλος ενός αγώνα. Λόγου χάρη, μπορεί να έχετε βγει πρώτοι με 40 δευτερόλεπτα διαφορά και αυτός να αναρωτιέται αν θα κερδίσετε τον αγώνα…

Κλείνοντας, θα θέλαμε να αναφερθούμε και σε μια ακόμη σειρά προβλημάτων, τα οποία εστιάζονται στο κομμάτι των Achievements. Την δεδομένη χρονική στιγμή, το Dirt Rally 2.0 διαθέτει ένα unobtainable Achievement και παρά την επισήμανση αυτού του προβλήματος από αρκετούς παίκτες στα forum της Codemasters, η βρετανική εταιρεία όχι μόνο δεν έχει λύσει το πρόβλημα, αλλά δεν έχει μπει καν στον κόπο να απαντήσει. Επιπροσθέτως, υπάρχει ένα γενικότερο πρόβλημα στο Achievement tracking, καθώς ενώ κερδίσαμε δεκάδες αγώνες υπό βροχή, η πρόοδος μας έχει μείνει ακόμη στο 20%. Το ίδιο ακριβώς θέμα αντιμετωπίσαμε και με αρκετά ακόμη Achievements.

Το review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού για Xbox One, η οποία μας παραχωρήθηκε από την Enarxis Dynamic Media.

Πηγή: IGN Greece


Σχολιασμός

Γράψτε το σχόλιό σας

ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ: NOVA TELECOMMUNICATIONS & MEDIA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (δ.τ. NOVA M.A.E.)

ΑΦΜ: 099936189, ΔΟΥ ΦΑΕ ΑΘΗΝΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ 106, ΑΘΗΝΑ, 104 42

ΤΗΛ: 210-6158000, E-MAIL: info@novasports.gr

ΙΔΙΟΚΤΗΤΡΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ: NOVA M.A.E. ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ “UNITED GROUP OF COMPANIES”

ΝΟΜΙΜΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΡΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΙΩΡΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΔΟΥΚΑΣ

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΜΕΑ (DOMAIN NAME): NOVA M.A.E.