Σκανδιναβική θεοκτονία

Το νέο God of War στο PS4 είναι γεγονός.

Το PS4 βρίσκεται εδώ και αρκετά χρόνια ανάμεσά μας και ήδη έχουμε δει μια σειρά από αξιόλογα exclusives, όπως το Bloodborne, το Uncharted 4: A Thief’s End και το Horizon Zero Dawn. Παρόλα αυτά, θα ήμασταν ψεύτες αν υποστηρίζαμε ότι από την στιγμή που κυκλοφόρησε η εμπορικά επιτυχημένη κονσόλα της Sony δεν περιμέναμε με ανυπομονησία αυτή ακριβώς την στιγμή. Την στιγμή δηλαδή που θα βλέπαμε στο PS4 το νέο God of War. To όγδοο κατά σειρά κεφάλαιο της σειράς πέρασε από αρκετά κύματα, καθώς η Santa Monica Studio ήθελε να ήταν σίγουρη ότι θα απέφευγε τα ατοπήματα του God of War: Ascension και θα μας χάριζε ένα αριστούργημα αντάξιο της φήμης της.

Εξίσου περιπετειώδης ήταν και η δική μας ενασχόληση με το God of War, καθώς τα συναίσθηματά μας για αυτό παρουσίασαν σημαντικά σκαμπανεβάσματα κατά τη διάρκεια του playthrough μας. Χρειάστηκε να περάσουν 50-60 ώρες για να χωνέψουμε τον “επαναπροσδιορισμό” μίας εκ των αγαπημένων μας σειρών και εν τέλει να καταλήξουμε σε μια ετυμηγορία απαλλαγμένη από τις προκαταλήψεις και το hype.

Οι Θεοί περπατούν στην Midgard

To God of War εκτυλίσσεται χρονικά μετά τα γεγονότα του God of War III και με αυτό το σκεπτικό μπορεί να χαρακτηριστεί ως το “sequel” του. Από την άλλη πλευρά όμως οι αλλαγές που παρατηρούνται στο gameplay είναι τόσο δραστικές που μας ωθούν στο να το χαρακτηρίσουμε ως ένα ολοκληρωτικό “reboot” της σειράς. Οι developers αυτή τη φορά εγκαταλείπουν την Ελλάδα και μας ταξιδεύουν στον παγωμένο βορά και στα realms της Σκανδιναβικής μυθολογίας. Ο Kratos έχει αποκτήσει ένα γιο τον Atreus και προσπαθεί να ζήσει ειρηνικά εγκαταλείποντας το… αιματοβαμμένο παρελθόν του. Ο βασικός σκοπός του ταξιδιού σας στον κόσμο του God of War είναι να διασκορπίσετε τις στάχτες της γυναίκας σας (Faye) από το υψηλότερο σημείο των Nine Realms και να εκπληρώσετε με αυτό τον τρόπο την τελευταία της επιθυμία.

Το σενάριο στηρίζεται ουσιαστικά σε δύο πυλώνες, στην απόδοση της σχέσης “πατέρα-υιού” μεταξύ του Kratos και του Atreus και στην ανάδειξη του ιδιαίτερα πλούσιου lore της Σκανδιναβικής μυθολογίας. Ο ρυθμός με τον οποίο εξελίσσεται το story επιδέχεται κριτική, καθώς άλλοτε είναι υπερβολικά αργός και άλλοτε υπέρ του δέοντος γρήγορος. Δεν μπορούμε να πούμε ότι το God of War μας συνεπήρε εξαρχής με το σενάριό του, αφού οι πρώτες ώρες κυλούσαν απελπιστικά αργά, σχεδόν βαρετά (καθαρά σε ότι αφορά την εξέλιξη πλοκής).

Όπως αναφέραμε παραπάνω, τα συναισθήματά μας για το God of War άλλαξαν δεκάδες φορές κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς μας. Ειδικά σε ότι αφορά το story η άποψη μας άλλαζε συνεχώς στα πρώτα κεφάλαια, ωστόσο σιγά σιγά το παιχνίδι άρχισε να μας ανταμείβει για την υπομονή μας. Οποιαδήποτε περαιτέρω αναφορά θα ισοδυναμούσε με spoiler και για αυτό δεν μπαίνουμε σε περισσότερες λεπτομέρειες, ωστόσο αν νιώσετε όπως νιώσαμε εμείς θα σας συμβουλέψουμε να κάνετε υπομονή μέχρι να ξεκαθαρίσει… το τοπίο, αφού μετά τις πρώτες 10-15 ώρες το σενάριο αρχίζει σταδιακά να ξεδιπλώνει τις αρετές του. Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι η διάρκεια του God of War κυμαίνεται στις 25 περίπου ώρες, αν ασχοληθείτε μόνο με τα βασικά quests.

Ο τρόπος με τον οποίο αποδίδεται η σχέση του Kratos με τον γιο του κερδίζει γενικώς τις εντυπώσεις. Υπάρχουν στιγμές που μπορεί να αντιπαθήσετε κάποιον από τους δύο ήρωες, ωστόσο στην πορεία θα δεθείτε και θα ταυτιστείτε μαζί τους. Σε ότι αφορά τώρα την απόδοση του lore, η Santa Monica Studio ακολουθεί την ίδια τακτική που είχε ακολουθήσει στα πρώτα κεφάλαια της σειράς. Κοινώς πολλές φορές δίνει την δική της εκδοχή των γεγονότων και των προσωπικοτήτων της Σκανδιναβικής μυθολογίας. Ενδεχομένως να έπρεπε να “ξεφύγει” λίγο παραπάνω για να αποφύγει τα spoilers, καθώς στα μάτια όσων έχουν μια στοιχειώδη επαφή με τη Σκανδιναβική μυθολογία οι σεναριακές αποκαλύψεις και ανατροπές φαντάζουν ως άκρως προβλέψιμες.

Ο νέος Θεός του Πολέμου

Στο κομμάτι του gameplay είναι σαφές ότι η Santa Monica Studio προσπάθησε να επαναπροσδιορίσει τη σειρά, αφού το God of War διαφέρει σημαντικά σε σχέση με τους προκατόχους του. Η πρώτη σημαντική αλλαγή που θα παρατηρήσετε αφορά την χρήση της κάμερας, η οποία ακολουθεί πλέον κάθε βήμα του Kratos. Κατά γενική ομολογία η over-the-shoulder οπτική τρίτου προσώπου που υιοθέτησαν οι developers ευνοεί το immersion, έστω κι αν δεν σας προσφέρει το καλύτερο δυνατό οπτικό πεδίο κατά τη διάρκεια των μαχών. Ως εκ τούτου θα χρειαστεί να βασιστείτε σε διάφορα pointers για να καταλάβετε αν υπάρχουν εχθροί πίσω σας ή αν κάποιος από αυτούς ετοιμάζεται να σας χτυπήσει με ένα projectile.

To νέο όπλο του Kratos ονομάζεται Leviathan Axe και λειτουργεί σαν τον σφυρί Mjolnir του θεού Thor, καθώς μπορείτε να το εκτοξεύσετε και στη συνέχεια να το “καλέσετε” να επιστρέψει στην παλάμη σας. Εκτός από τη μάχη το εν λόγω τσεκούρι χρησιμεύει και στην επίλυση των διαφόρων περιβαλλοντικών γρίφων. Για παράδειγμα, μπορείτε να το πετάξετε πάνω σε έναν διακόπτη για να τον κρατήσετε “καρφωμένο” σε μια συγκεκριμένη θέση. Το σύστημα μάχης έχει απλουστευτεί και η εποχή των μακροσκελών combos δείχνει να έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Υπάρχουν ωστόσο αρκετές “μαγικές” επιθέσεις (runic) που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Για να αποκτήσετε πρόσβαση σε αυτές τις επιθέσεις θα χρειαστεί να κάνετε equip στο όπλο σας τα ανάλογα runic attack gems. Καθένα εξ’ αυτών προκαλεί διαφορετικό ποσό ζημιάς και διάφορα ακόμη ailments, όπως frost και stun, ενώ έχει και το ανάλογο cooldown. Υπάρχουν δεκάδες διαφορετικά runic attack gems και η ποικιλία αυτή είναι μάλλον αχρείαστη, καθώς από τη στιγμή που καταλήξετε σε ένα συγκεκριμένο loadout δύσκολα θα παρεκκλίνετε από αυτό.

Το σύστημα μάχης έχει “ωριμάσει” σαν τον Kratos και έχει εγκαταλείψει τη λογική του button mashing. Κάθε αναμέτρηση θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με την ανάλογη σοβαρότητα, αφού λίγα μόνο hits αρκούν για να δείτε τα ραδίκια ανάποδα. Το κλειδί της επιτυχίας είναι να μάθετε πότε πρέπει να κάνετε dodge και πότε να μπλοκάρετε τις επιθέσεις των αντιπάλων σας. Με λίγη εξάσκηση θα μάθετε και πότε να κάνετε parry (άμυνα ακριβώς πριν δεχθείτε ένα hit). H κίνηση αυτή σας επιτρέπει να αποκρούσετε μια επίθεση με την ασπίδα σας και μετά να αντεπιτεθείτε.

Ο Atreus δεν έχει… διακοσμητικό ρόλο στο God of War, αφού μπορεί να επιτεθεί με το τόξο του αν του δώσετε την κατάλληλη εντολή. Αρχικά τα βέλη του δεν προκαλούν μεγάλη ζημιά, ωστόσο με τα κατάλληλα upgrades μπορεί να εξελιχθεί σε έναν εξαιρετικά πολύτιμο σύμμαχο. Τα upgrades αυτά χρησιμοποιούνται και για την επίλυση των γρίφων, αφού σας επιτρέπουν να σχηματίσετε πλατφόρμες φωτός ή να ανατινάξετε συγκεκριμένα αντικείμενα.

Η σειρά God of War φημίζονταν για το boss fights σας, ωστόσο στο νέο κεφάλαιό της ο αριθμός των αναμετρήσεων αυτών είναι εξαιρετικά περιορισμένος. Για να πούμε την αλήθεια όμως οι αναμετρήσεις αυτές είναι πραγματικά επικές και σίγουρα θα μείνουν χαραγμένες στην μνήμη σας για αρκετά χρόνια. Το Α.Ι είναι σε γενικές γραμμές προβλέψιμο, αφού τόσο τα bosses, όσο και οι απλοί εχθροί χρησιμοποιούν συγκεκριμένα patterns στις επιθέσεις, αλλά άκρως ανταγωνιστικό. Ο βαθμός πρόκλησης σε ότι αφορά τα βασικά quests είναι χαμηλός στο πρώτο επίπεδο δυσκολίας, ικανοποιητικός στο δεύτερο και σχεδόν απαγορευτικός στα δύο τελευταία επίπεδα. Να σημειωθεί ότι οι end game αποστολές προσφέρουν υψηλή πρόκληση ακόμη και στο χαμηλότερο επίπεδο δυσκολίας.

Στα χνάρια του Horizon Zero Dawn

Στη σειρά God of War ανέκαθεν διακρίναμε κάποια ψήγματα RPG μηχανισμών, ωστόσο στο νέο κεφάλαιό της οι μηχανισμοί αυτοί έχουν την τιμητική τους. Οι developers ακολουθούν σχεδόν κατά γράμμα την τακτική που εφάρμοσε η Guerilla Games στο Horizon Zero Dawn. Πρακτικά λοιπόν μπορείτε να αλλάξετε το gear σας, να το αναβαθμίσετε και να κάνετε equip διάφορα runes σε όσα κομμάτια της πανοπλίας ή των όπλων σας διαθέτουν sockets. Το power level του Kratos εξαρτάται αποκλειστικά από τον εξοπλισμό που φορά, οπότε αν θέλετε να είστε ανταγωνιστικοί θα πρέπει να αναζητήσετε ή να κάνετε craft το πιο σπάνιο gear.

Για το crafting, καθώς και για τις τυχόν αναβαθμίσεις, θα χρειαστείτε και τα κατάλληλα materials. Ως εκ τούτου θα πρέπει να χτενίσετε τον αρκετά μεγάλο χάρτη του παιχνιδιού για προμήθειες. Στο God of War εντοπίζουμε και κάποια Metroidvania στοιχεία, καθώς θα χρειαστείτε συγκεκριμένα όπλα ή upgrades για να αποκτήσετε πρόσβαση σε ορισμένες περιοχές του χάρτη. Οι developers φροντίζουν να σας δώσουν το κατάλληλο “τυράκι” για να σας ωθήσουν να εξερευνήσετε, αφού όλα τα σπάνια materials βρίσκονται στις πιο δυσπρόσιτες περιοχές του χάρτη. Αν θέλετε λοιπόν να γίνετε δυνατότεροι θα πρέπει να εξερευνήσετε διεξοδικά όλες τις τοποθεσίες. Το campaign είναι άκρως χορταστικό από πλευράς διάρκειας, ωστόσο το God of War δεν τελειώνει στις πρώτες 25 ώρες. Για να είστε σε θέση να ολοκληρώσετε το end game περιεχόμενο του, δηλαδή τα εννιά “κρυφά” boss fights, καθώς και τα Muspelheim και Nifelheim trials θα χρειαστεί να αφιερώσετε άλλες τόσες ώρες.

Χάρμα οφθαλμών

Οπτικά το God of War είναι μακράν ο πιο εντυπωσιακός τίτλος που έχουμε δει σε αυτή τη γενιά των οικιακών κονσολών. Σαφέστατα η Santa Monica Studio ξεζούμισε το hardware του PS4 και οι όποιες πτώσεις του frame rate παρατηρούνται δεν ευθύνονται σε προγραμματιστικό λάθος. Σημειώνουμε ότι το frame rate είναι capped στα 30fps στο απλό PS4 και στο resolution mode (checkerboard 4K) του PS4 Pro. Στο τελευταίο υπάρχει και η επιλογή να παίξετε με unlocked frame rate, το οποίο κινείται στα πλαίσια των 40-60fps. Αν το σύστημα μάχης ήταν πιο κοντά στα δεδομένα των πρώτων God of War, δηλαδή πιο hack and slash, κάθε συμβιβασμός του frame rate κάτω από τα 60fps θα ήταν εγκληματικός, ωστόσο με τα τωρινά δεδομένα ακόμη και τα 30fps εξασφαλίζουν την άμεση ανταπόκριση των controls.

Σε ότι αφορά το level design οι developers μας παρουσιάζουν ένα άριστο αποτέλεσμα. Ο κόσμος του God of War είναι ένα κομψοτέχνημα από εικαστικής πλευράς και παράλληλα απαρτίζεται από τα πιο πολύπλοκα levels που έχουμε δει ποτέ στη σειρά. Ο τρόπος με τον οποίο αποδίδεται ο Kratos, αλλά και οι υπόλοιποι NPC κόβει πραγματικά την ανάσα, αφού μπορείτε να διακρίνετε ακόμη και την πιο μικρή λεπτομέρεια (π.χ τους πόρους του δέρματος) στα μοντέλα τους. Εξίσου εντυπωσιακή δουλειά έχει γίνει και στο κομμάτι των lighting και particle effects. Σε τεχνικό επίπεδο παρατηρήσαμε μερικά ατοπήματα σε ότι αφορά το navmesh του Atreus, ο οποίος σε 2-3 περιπτώσεις κόλλησε στο περιβάλλον και έπαψε να μας ακολουθεί, αλλά και τρία glitched Trophies που αφορούν το story progression (συγκεκριμένα τα πρώτα τρία).

Η ηχητική επένδυση είναι άρτια σε όλους τους τομείς, αν και με βάση τις προτιμήσεις μας η μίξη του soundtrack είναι λίγο πιο χαμηλά από όσο θα θέλαμε. Να σημειωθεί ότι μπορείτε να παίξετε το God of War πλήρως μεταφρασμένο στα ελληνικά (μενού, υπότιτλοι και voice acting). Επικροτούμε ως κίνηση την προσθήκη του ελληνικού voice acting, ωστόσο η ποιότητα των ερμηνειών είναι επιεικώς μετριότατη.

Το review βασίστηκε στην physical έκδοση του παιχνιδιού, η οποία μας παραχωρήθηκε από τη Sony Hellas.

THE VERDICT

Χρειάστηκε να περάσουν αρκετά χρόνια στον κύκλο ζωής του PS4 μέχρι να δούμε ένα νέο κεφάλαιο της σειράς God of War, ωστόσο οι developers κατάφεραν να δικαιώσουν και με το παραπάνω τις προσδοκίες μας. Οι μόνες ουσιαστικές ενστάσεις μας εντοπίζονται στο σενάριο, καθώς στο μεγαλύτερο μέρος του δεν κατάφερε να μας κρατήσει σε αγωνία. Παρόλα αυτά, όλοι οι υπόλοιποι τομείς, από το σύστημα μάχης και τους RPG/exploration μηχανισμούς, μέχρι τα γραφικά και το sound design κερδίζουν αναμφίβολα της εντυπώσεις. Ο χρόνος μόνο θα δείξει αν το God of War θα αποτελέσει το καλύτερο κεφάλαιο της σειράς.

Πηγή:
ign.gr


Σχολιασμός

Γράψτε το σχόλιό σας

ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ: NOVA TELECOMMUNICATIONS & MEDIA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (δ.τ. NOVA M.A.E.)

ΑΦΜ: 099936189, ΔΟΥ ΦΑΕ ΑΘΗΝΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ 106, ΑΘΗΝΑ, 104 42

ΤΗΛ: 210-6158000, E-MAIL: info@novasports.gr

ΙΔΙΟΚΤΗΤΡΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ: NOVA M.A.E. ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ “UNITED GROUP OF COMPANIES”

ΝΟΜΙΜΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΡΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΙΩΡΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΔΟΥΚΑΣ

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΜΕΑ (DOMAIN NAME): NOVA M.A.E.