Ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία αναφορικά με τη λειτουργία του Video Assistant Referee από την έναρξη της πειραματικής εφαρμογής του έως και σήμερα γνωστοποίησε στο αρμόδιο τμήμα της ΚΕΔ, αλλά και τους Έλληνες αξιολογημένους για την Super League διαιτητές ο Ντέιβιντ Έλερεϊ.
Ο εμπνευστής του V.A.R και παλαίμαχος Bρετανός διεθνής διαιτητής, παρουσίασε σημαντικές λεπτομέρειες οι οποίες είναι προϊόν ενδελεχούς έρευνας, αναλύοντας την “live” εφαρμογή του σε σύνολο 972 αγώνων από πρωταθλήματα 20 χωρών απ όλο τον κόσμο
Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, που παρουσιάζει επίσημα η Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία :
* Το 57,4% των περιπτώσεων στις οποίες οι διαιτητές κατέφυγαν στο V.A.R. αφορούσαν περιπτώσεις πέναλτι και εγκυρότητας των γκολ.
* Ο μέσος όρος των ελέγχων από τον υπεύθυνο V.A.R. στην αίθουσα ελέγχου ήταν κατά τι μικρότερος από 5 φορές ανά αγώνα.
* Ο μεγαλύτερος αριθμός ελέγχου φάσεων από τον V.A.R. στην αίθουσα ελέγχου, γίνεται γρήγορα, περίπου στα 20 δευτερόλεπτα.
* Στο 69.1% των αγώνων δεν χρειάστηκε ο διαιτητής να καταφύγει στη χρήση V.A.R. (περίπου ένας στους τρεις αγώνες).
Πιο συγκεκριμένα, από τους 972 αγώνες, στους 672 δεν έγινε χρήση του V.A.R., ενώ σε μόλις 53 αγώνες έγινε χρήση περισσότερες από μία φορές.
* Περίπτωση «ξεκάθαρου και εμφανούς λάθους» εντοπίστηκε κατά μέσον όρο μία φορά ανά 3 αγώνες.
* Σε 19 περιπτώσεις «ξεκάθαρου και εμφανούς λάθους», αυτό διορθώθηκε τις 18 φορές.
* Η ακρίβεια των αποφάσεων με χρήση του V.A.R. αυξήθηκε κατά 5,8%, αγγίζοντας το 98.8%. Το 100% είναι προφανώς αδύνατον λόγω του ίδιου του ανθρώπινου παράγοντα και της υποκειμενικότητας στις αποφάσεις.
* Η χρήση του V.A.R. έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο 9% των αγώνων, ενώ είχε θετική επίδραση ως προς την ποιότητα των διαιτητικών αποφάσεων στο 25% των αγώνων.
* Ο μέσος όρος καθυστέρησης από διακοπή του αγώνα για χρήση του VAR είναι 55 δευτερόλεπτα. Αυτό «απαντά» εν μέρει στον σχετικό προβληματισμό που είχε αναπτυχθεί λόγω της διακοπής του αγώνα, αφού τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι η χρήση του V.A.R. δεν συγκαταλέγεται στους πέντε πρώτους λόγους καθυστέρησης των αγώνων, στους οποίους έλαβε χώρα η χρήση του.