Τα social media βοηθούν τις ομάδες να έχουν άμεση επαφή και επικοινωνία με τον κόσμο τους και ο Παναθηναϊκός (ειδικά στην περίοδο της καραντίνας) προσπάθησε να διατηρήσει το ενδιαφέρον του κόσμου σε υψηλά επίπεδα με quiz και αναφορές στους παίκτες του ρόστερ της ομάδας.
Μάλιστα για πρώτη φορά οι άνθρωποι του “τριφυλλιού” εκμεταλλεύτηκαν το μοναδικό αρχείο που διαθέτει η πράσινη ΠΑΕ και που δεν είχε αξιοποιηθεί τα προηγούμενα χρόνια. Έτσι οι φίλαθλοι του Παναθηναϊκού προσπάθησαν να θυμηθούν παλιούς πακτες της ομάδας, να συμπληρώσουν ενδεκάδες επιτυχιών αλλά και να ταυτιστούν με τους σημερινούς άσους του ρόστερ, κάτι που σπανίζει στο σύγχρονο ποδόσφαιρο.
Για παράδειγμα πόσοι από σας θυμάστε τον Χουάν Βερόν που “ήταν πράγμα φοβερόν” όπως τραγούδαγε η Λεωφόρος παλιότερες δεκαετίες; Μάλλον πόσοι νέοι γνώριζαν ότι ο πατέρας του Χουάν Σεμπαστιάν Βερόν έπαιζε στον Παναθηναίκό; Μέσω μια σπάνιας φωτογραφίας που υπάρχει μόνο στο αρχείο της ΠΑΕ Παναθηναϊκός θυμήθηκαν οι παλιοί και έμαθαν οι νεότεροι:
Πίσω από το όλο εγχείρημα βρίσκονται δύο άνθρωποι που κάνουν αυτή τη δουλειά με πολύ μεράκι και αγάπη για να βγαίνει ένα άρτιο αποτέλεσμα, το οποίο από τη μία ψυχαγωγεί και από την άλλη δημιουργεί μια τάση εξωστρέφειας του Παναθηναϊκού, που έχουν αγκαλιάσει οι φίλαθλοι της ομάδας.
Πρόκειται για τον διευθυντή επικοινωνίας του “τριφυλλιού”, Σταμάτη Γαρρή και το “πολυεργαλείο” Λάμπρο Αβράμη ο οποίος επιμελείται των φωτογραφιών, των βίντεο, του χειρισμού drone και go pro αλλά και του μοντάζ.
Αρκεί να αναφέρουμε ότι:
– Στο instagram οι followers αυξήθηκαν κατά 25%
– Στο facebook σημειώθηκε ασύλληπτο ρεκόρ engagement κατά τη διάρκεια της καραντίνας
– Στο twitter οι αριθμοί των followers και του engagement πήραν την “ανηφόρα” σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα
Μάλιστα ο Παναθηναϊκός για πρώτη φορά μπήκε στην πρώτη πεντάδα με τις ομάδες που έχουν τα περισσότερα interaction με τους followers τους. Επίτευγμα ιδιαίτερα σημαντικό αν αναλογιστεί κανείς ότι άφησε πίσω του τον μπασκετικό Παναθηναϊκό των δεκάδων τίτλων τα τελευταία χρόνια, την ΑΕΚ που “χτίζει” γήπεδο και πήρε πρωτάθλημα μετά από 24 χρόνια και πλησίασε τον ΠΑΟΚ το τμήμα επικοινωνίας του οποίου λειτουργεί πλέον σε ευρωπαϊκά για να μην πούμε αμερικανικά πρότυπα, ενώ διάγει την καλύτερη περίοδο της ιστορίας του αγωνιστικά και οικονομικά. Ο Ολυμπιακός με τα πρωταθλήματα και τους τίτλους τα τελευταία χρόνια διατηρεί κοντά τους φιλάθλους του.
Την ίδια στιγμή ο Παναθηναϊκός αγωνιστικά δεν έχει σχέση με αυτό που ήταν στο παρελθόν γεγονός που έχει απομακρύνει τον κόσμο κάτι που φαίνεται στα εισιτήρια, στα διαρκείας αλλά και στα social media, ενώ παράλληλα και η άποψη του κόσμου για τη διοίκηση της ομάδας έχει αρνητικό πρόσημο. Αν συνυπολογίσετε σε όλα αυτά πως οι τρεις παραπάνω ομάδες δαπανούν αρκετά χρήματα και πόρους σε ανθρώπινο δυναμικό και τεχνολογικό εξοπλισμό, εύκολα θα αντιληφθείτε το επίτευγμα των δύο ανθρώπων που αναφέραμε πιο πάνω (του Σταμάτη Γαρρή και του Λάμπρου Αβράμη).
Όλα αυτά όπως καταλαβαίνετε μόνο καλό κάνουν σε μια ομάδα η οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει τα social media για να έχει διείσδυση στο αθλητικό κοινό και ιδιαίτερα στις νέες ηλικίες και όπως προείπαμε να διατηρήσει ζεστή τη σχέση της με τους φιλάθλους της ακόμα και σε εποχές που οι τίτλοι εκλείπουν. Παράλληλα τα social media αποτελούν μέσα τα οποία μπορούν να αποφέρουν και καποιο έξτρα έσοδο στην ομάδα.
Για του λόγου το αληθές όσων λοιπόν αναλύσαμε παραπάνω, μια ματιά σε τρία από τα post αρκεί για να αντιληφθείτε την ποιότητα της δουλειάς που γίνεται στο Κορωπί.
Στο πρώτο οι πτήσεις των τερματοφυλάκων από τη δουλειά που γίνεται στην προπόνηση και μάλιστα από διαφορετικές γωνίες, ακόμα κι εναέριες.
Ένα εντυπωσιακό καρέ από την προπόνηση του Σαββάτου με τον αρχηγό της ομάδας Δημήτρη Κουρμπέλη να ίπταται. Ο Παναθηναϊκός είναι αυτή την περίοδο η μοναδική ομάδα που βάζει καθημερινά τον κόσμο μέσα στο Κορωπί με φωτογραφίες και βίντεο που πολλές φορές είναι πάνω από “χίλιες λέξεις”.
Η πτήση του αρχηγού!#Panathinaikos #paofc2019_20 #Kourbelis pic.twitter.com/BgkPgnscRQ
— Panathinaikos F.C. (@paofc_) May 16, 2020
Μάλιστα το φωτογραφικό υλικό από την καθημερινότητα στο Κορωπί μοιράζεται αφειδώς και στο facebook, συνοδευόμενο και από κείμενα με όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο “πράσινο στρατόπεδο”.