Κύβος ερρίφθη! Η φανέλα της Γιουβέντους από την επόμενη σεζόν δεν θα έχει ρίγες. Το δημιούργημα της Adidas για την αγωνιστική περίοδο 2019/2020 είναι χωρισμένο σε δύο μέρη, λευκό και μαύρο, μεταξύ των οποίων υπάρχει μια ροζ κάθετη ρίγα, ως σημείο αναφοράς στην ιστορία της «Γηραιάς κυρίας». Όπως και πριν από δύο σχεδόν χρόνια, όταν το σήμα του συλλόγου άλλαξε για λόγους εμπορικούς, η πρώτη αντίδραση μεγάλης μερίδας των φιλάθλων είναι αρνητική.
Τα πρώτα χρώματα της Γιουβέντους στα τέλη του 19ου αιώνα
Τα ιδρυτικά χρώματα της Γιουβέντους, με τα οποία αγωνίστηκε στο πρώτο ιταλικό πρωτάθλημα το 1900 ήταν το ροζ και το μαύρο. Αποτελούσαν τα χρώματα της αθλητικής περιβολής του Λυκείου, στο οποίο φοιτούσαν οι μαθητές που ίδρυσαν το σύλλογο το 1897: ροζ πουκάμισο, μαύρη γραβάτα ή παπιγιόν, μαύρο παντελόνι.
Το 1903 οι διοικούντες επιζητούν μια αλλαγή. Εκεί εμφανίζεται ο Άγγλος Γκόρντον Τόμας Σάβατζ, μεταξύ των μελών του συλλόγου –θήτευσε κι ως ποδοσφαιριστής- κι εισαγωγέας κλωστοϋφαντουργίας στο Τορίνο. Ο Σάβατζ πρότεινε να υιοθετηθούν τα χρώματα της Νότιγχαμ Φόρεστ, δηλαδή κόκκινες και λευκές ρίγες κι αφού έλαβε την έγκριση, έκανε την παραγγελία από την Αγγλία, στέλνοντας μια ξεθωριασμένη ροζ φανέλα της Γιουβέντους ως δείγμα.
Η Γιουβέντους το 1906
Ο βιοτέχνης στο Νότιγχαμ αντικρίζοντας τη φανέλα, θεώρησε πως το αρχικό χρώμα της ήταν το λευκό κι αποφάσισε να στείλει 15 αθλητικές μπλούζες χρώματος μαύρου και λευκού με κάθετες ρίγες, όμοιες με εκείνες της Νοτς Κάουντι, έτερης ομάδας της πόλης του.
Στο Τορίνο μόλις άνοιξαν το κιβώτιο εξεπλάγησαν. Ωστόσο χρόνος για αλλαγή δεν υπήρχε, καθώς οι επίσημες υποχρεώσεις πλησίαζαν και ελλείψει άλλης εναλλακτικής λύσης, προτιμήθηκαν πάραυτα οι ασπρόμαυρες ριγωτές φανέλες. Κάπως έτσι, έγιναν συνώνυμο του συλλόγου από το Πιεμόντε. Οι «Ζέβρες» εξάλλου είναι ένα από τα προσωνύμια των Γιουβεντίνων.
Ο Ομάρ Σίβορι από τη δεκαετία του ’50
Αφήνοντας το παρελθόν για το παρόν, ως συνήθως οι αλλαγές δεν αρέσουν. «Η ιστορία δεν πωλείται» γράφουν οι πολέμιοι. «Είναι κομψή, ας δείξουμε εμπιστοσύνη στη διοίκηση» απαντούν οι υπέρμαχοι. Στην ιστοσελίδα της «Gazzetta dello Sport» , το 75% των συμμετεχόντων σε ηλεκτρονική δημοσκόπηση, δήλωσε αρνητικό προς αυτή την αλλαγή.
Οι Μπέτεγκα, Τζοφ, Σιρέα στη Γιουβέντους των ’70s
Η Φούλαμ, η οποία γιορτάζει 140 χρονιά ζωής κι η φανέλα της μοιάζει σχεδόν σε απόλυτο βαθμό με εκείνη της Γιούβε, ειρωνεύτηκε στο λογαριασμό της στο Twitter το σύλλογο από το Τορίνο. «Πάντα στη σκιά μας» ήταν το σχετικό σχόλιο, το οποίο απεσύρθη λίγη ώρα μετά τη δημοσίευσή του.
Το περιπαικτικό tweet της Φούλαμ που απεσύρθη
«Η Γιουβέντους είναι η μοναδική ιταλική ομάδα που έχει καταλάβει πως για να παραμείνει ανταγωνιστική σε διεθνές επίπεδο πρέπει να γίνει entertainment company. Μπορείς να αλλάξεις ελαφρώς τη φυσιογνωμία σου, εφόσον η αγορά το απαιτεί» σημειώνει στη «Gazzetta dello Sport» ο Μάρκο Νατζάρι, αναλυτής στο αθλητικό μάρκετινγκ.
O Μισέλ Πλατίνι ως παίκτης της Γιουβέντους τη δεκαετία του ’80
Η Adidas επέλεξε τους Μπερναρντέσκι, Κεν, Μπεντακούρ, Ντιμπάλα και Πιάνιτς για το πρώτο promo της νέας φανέλας, η οποία θα φορεθεί στον τελευταίο εντός έδρας αγώνα της πρωταθλητών Ιταλίας με την Αταλάντα στις 19 Μαΐου. Η απουσία του Ρονάλντο εξηγείται από το γεγονός πως ο Πορτογάλος είναι το σύμβολο της «αντιπάλου» Nike.
Ο Ρομπέρτο Μπάτζο στα ’90s
Με τη νέα φανέλα της η Γιουβέντους θέλει να κατακτήσει κυρίως την αμερικανική αγορά, στην οποία οι ρίγες δεν είναι και τόσο αρεστές. Με όπλο τον Ρονάλντο, έναν από τους λίγους αναγνωρίσιμους soccer players στις Η.Π.Α., η υποδοχή του νέου προϊόντος θα είναι πιο άμεση, συμφωνούν οι αναλυτές.
O Κριστιάνο Ρονάλντο κατά την παρουσίασή του το καλοκαίρι του 2018
«Όποιος φοράει τη φανέλα μας, θα της είναι πιστός ό,τι και να γίνει και θα την κρατήσει ως πολύτιμη ανάμνηση». Λόγια του Εουτζένιο Καφάρι, ενός εκ των ιδρυτών του συλλόγου, όταν ανέλαβε την προεδρία το 1898. Εκείνος φορούσε μια ροζ φανέλα…