Τα οικονομικά δεδομένα τόσο της ημιτελούς προηγούμενης σεζόν όσο και της επόμενης ήταν το βασικό θέμα συζήτησης στην ετήσια συνάντηση των μετόχων της Ευρωλίγκα με τον Τζόρντι Μπερτομέου. Αποφασίστηκαν μέτρα οικονομικής στήριξης των ομάδων, εγκρίθηκαν αλλαγές κανονισμών ενώ στον απολογισμό του ο Τζόρντι Μπερτομέου στάθηκε κυρίως στα εντυπωσιακά μεγέθη αύξησης του ενδιαφέροντος των φιλάθλων για την Ευρωλίγκα παρότι η σεζόν 2019–20 δεν ολοκληρώθηκε ποτέ!
Στον απολογισμό του ο εκτελεστικός διευθυντής της διοργάνωσης στάθηκε στα εξής στοιχεία:
– Μέση αύξηση 15% στο ενδιαφέρον των θεατών στις αγορές της Euroleague, 9% υψηλότερο από το ενδιαφέρον στο μπάσκετ, το οποίο αυξήθηκε με ρυθμό 6%. Γαλλία, Ισραήλ, Τουρκία, Ισπανία και Γερμανία ηταν οι χώρες με τη μεγαλύτερη αυξηση ενδιαφεροντος.
– 15% αύξηση στο τηλεοπτικό κοινό, με Γαλλία, Ιταλία, Ισραήλ και Γερμανία να έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο αύξησης.
– Ανάπτυξη των social media σε όλες τις πλατφόρμες, με μέσο όρο 11% στους followers, 21% στην προσέγγιση χρηστών, 25% στα views των βίντεο και 46% σε όσους ήταν «αφοσιωμένοι».
– Το euroleague.net είχε 9% περισσότερους unique users, 13% παρουσία χρηστών στις σελίδες και 22% pageviews.
– 94% αύξηση της αξίας που παρέχεται σε εμπορικούς εταίρους σε ψηφιακά κανάλια.
– 12% περισσότερη προσέλευση στα γήπεδα και 75% πληρότητα των γηπέδων (κατά μέσο όρο).
Οι αποφάσεις που πήραν οι μέτοχοι
1. Έγκριση έκτακτων προσωρινών μέτρων για τη σεζόν 2020–21 που προτάθηκαν για τη στήριξη των συλλόγων, την αύξηση των εσόδων και την μείωση της αβεβαιότητας, για να επιταχυνθεί η ανάκαμψη από τον αντίκτυπο της πανδημίας, COVID–19 και συγκεκριμένα:
– Ένα εναλλακτικό μοντέλο οικονομικής κατανομής των συλλόγων, που να έχει βάση στο επιπλέον βάρος κατανομής της αγοράς (από 54% σε 79%), ώστε να αυξηθεί η οικονομική σταθερότητα για όλους τους συλλόγους και να μειωθεί η αβεβαιότητα.
– Εισαγωγή του «Pandemic Response Guidelines» (οδηγίες ανταπόκρισης στην πανδημία), μιας υγειονομικής ομάδας, που παρέχει ασφάλεια και συμβουλές στα κλαμπ, για την εξάλειψη του φόβου των φιλάθλων να παρακολουθήσουν live τους αγώνες, να παρέχουν στους φιλάθλους προσαρμόσιμα πλάνα πληρωμών και να δημιουργήσουν διαφανή και εξαντλητικά κανάλια επικοινωνίας, για να αυξήσουν την εμπιστοσύνη τους, όταν αποφασίσουν να παρακολουθήσουν παιχνίδια EuroLeague ή EuroCup.
– Πρόσθετες εμπορικές πλατφόρμες, που να είναι προσβάσιμες στις ομάδες, ώστε να αυξήσουν τις ευκαιρίες εσόδων τους, οι οποίες περιλαμβάνουν περιουσιακά στοιχεία του γηπέδου και οπτικοακουστικά δικαιώματα, καθώς και νέα, συγκεντρωτικά εμπορικά μοντέλα.
– Τροποποιημένες ημερομηνίες για training camps, που μπορεί να αρχίσουν το πολύ οκτώ εβδομάδες πριν την 1η αγωνιστική της regular season της Euroleague ή το πολύ πέντε εβδομάδες πριν το πρώτο επίσημο παιχνίδι της εγχώριας λίγκας για το 2020-21.
2. Εγκρίθηκε το οικονομικό κλείσιμο του 2019-20 και το μπάτζετ του 2020-21, όπως και η οικονομική κατανομή των συλλόγων.
3. Εγκρίθηκαν οι προτεινόμενες τροποποιήσεις των κανονισμών των διοργανώσεων
4. Εγκρίθηκαν οι προτεινόμενες λίστες με τις ομάδες του EuroCup και της Euroleague για το 2020-21.
Aπό κει και πέρα οι μέτοχοι ενημερώθηκαν από τα στελέχη της EuroLeague για τα εξής:
– Την κατάσταση των διαπραγματεύσεων με την Ένωση Παικτών και την Ένωση Προπονητών γύρω από το πιθανό «European Framework Agreements» (συλλογική σύμβαση εργασίας), με σκοπό την εφαρμογή του από το 2021-22.
– Η έκθεση του τμήματος διαιτησίας, συμπεριλαμβανομένων της απόδοσης 2019-20, της συμφωνίας με την Ένωση Διαιτητών, του συστήματος instant replay, της πρόσληψης των διαιτητών για το 2020-21, των νέων μέτρων για την βελτίωση της απόδοσης και της επικοινωνίας με τις ομάδες.
– Κατάταξη επιχειρηματικών αποδόσεων, για να κοινοποιηθούν στις συμμετέχουσες ομάδες, ως μέρος του «EuroLeague Business Operations & Clubs Services activity» (BOCS), με στόχο την αναγνώριση των συλλόγων με την καλύτερη απόδοση, την παροχή κινήτρων και την προώθηση του θεμιτού ανταγωνισμού μεταξύ τους.