Ομάδα                         : Lotus
Χώρα                          : Φινλανδία
Ημερομηνία γέννησης           : 19/10/1981
Τόπος γέννησης                : Σουομουσάλμι
Συμμετοχές σε γκραν πρι       : 71
Παγκόσμια πρωταθλήματα        : –
Υψηλότερη θέση στον τερματισμό: 1η (1 φορά)
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση  : 1η (1 φορά)
Φορές στο βάθρο               : 4
Βαθμοί                        : 105
Καριέρα                       : Ρενό (2007), ΜακΛάρεν (2008-2009), Lotus (2010)
Διαδικτυακή διεύθυνση         : www.heikkikovalainen.com

Ιστορία του στα μηχανοκίνητα

2001: Χρονιά-ντεμπούτο στα μονοθέσια. Κατακτά την τέταρτη θέση στο βρετανικό πρωτάθλημα Formula Renault και ανακηρύσσεται «ρούκι» της χρονιάς, με απολογισμό δύο νίκες, δύο pole positions και τρεις ταχύτερους γύρους.

2002: Ρούκι της χρονιάς στο βρετανικό πρωτάθλημα Formula Three, όπου κατακτά την τρίτη θέση στη γενική κατάταξη με πέντε νίκες, τρεις pole positions και τρεις ταχύτερους γύρους. Κάνει καλές εμφανίσεις στους διεθνείς αγώνες της Formula 3, όπου τερματίζει δεύτερος στο Macau Grand Prix και τέταρτος στο Malboro Masters.

2003: Κατακτά τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα World Series της Nissan. Κατατάσσεται δεύτερος στο Macau Grand Prix. Παίρνει μια «γεύση» από Φόρμουλα Ένα, καθώς δοκιμάζεται από τη Ρενό και τη Μινάρντι.

2004: Κατακτά τον τίτλο στο πρωτάθλημα World Series της Nissan, με έξι νίκες, εννέα pole positions και 10 ταχύτερους γύρους. Γίνεται επίσημος οδηγός δοκιμών της Ρενό.

2005: Κατακτά τη δεύτερη θέση στο «παρθενικό» πρωτάθλημα GP2, πίσω από τον Νίκο Ρόσμπεργκ. Επίσημος οδηγός δοκιμών της Ρενό.

2006: Επίσημος τρίτος «πιλότος» της παγκόσμιας πρωταθλήτριας Ρενό.

2007: Ύστερα από ένα μέτριο ξεκίνημα στην καριέρα του στη Φόρμουλα Ένα, πραγματοποιεί πολύ καλές εμφανίσεις στο δεύτερο μισό της χρονιάς, συγκεντρώνει περισσότερους βαθμούς από τον έμπειρο «ομόσταυλό» του, Τζιανκάρλο Φιζικέλα, και ανεβαίνει για πρώτη φορά στην καριέρα του στο βάθρο των νικητών, με τη δεύτερη θέση στην Ιαπωνία.

2008: «Μετακομίζει» στη ΜακΛάρεν, όπου βρίσκεται στη «σκιά» του «ομοσταύλου» του, Λιούις Χάμιλτον. Παρ΄ όλα αυτά, σημειώνει τον πρώτο ταχύτερο γύρο (στην Αυστραλία και στη συνέχεια στο Μπαχρέιν), την πρώτη pole position (Βρετανία) και την πρώτη νίκη της καριέρας του (Ουγγαρία), κατακτώντας τελικά την έβδομη θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών (53 βαθμοί).

2009: Καταβάλλει έντονη προσπάθεια για να συναγωνιστεί τον Λιούις Χάμιλτον, με πέντε εγκαταλείψεις και συγκομιδή εννέα βαθμών στους πρώτους δέκα αγώνες της χρονιάς. Η βελτίωση της MP4-24 έχει αντίκτυπο και στα αποτελέσματά του, με αποκορύφωμα τη δεύτερη θέση στην εκκίνηση και την τέταρτη θέση στο γκραν πρι που διεξήχθη στη Βαλένθια. Κατατάσσεται 12ος στην κατάταξη των οδηγών, μένοντας 27 βαθμούς πίσω από τον Χάμιλτον, ενώ μετακομίζει στη Lotus για το 2010.

2010: Παρά το μη ανταγωνιστικό μονοθέσιο, κάνει το καλύτερο που μπορεί στη Lotus, οδηγώντας συχνά το αυτοκίνητό του στη γραμμή του τερματισμού και ξεπερνώντας σταθερά στα δοκιμαστικά και τους αγώνες τον «ομόσταυλό» του, Γιάρνο Τρούλι. Παίρνει τη 12η θέση στο ιαπωνικό γκραν πρι, με την οποία η ομάδα εξασφαλίζει την δέκατη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.