Μετά την αδυναμία της USF1 να ενταχθεί στους αγώνες το 2010, η FIA προσπάθησε να φέρει επιπλέον ομάδες που θα συμπληρώσουν το γκριντ στους αγώνες.

Μετά την αδυναμία της USF1 να ενταχθεί στους αγώνες το 2010, η FIA προσπάθησε να φέρει επιπλέον ομάδες που θα συμπληρώσουν το γκριντ στους αγώνες. Μεταξύ των υποψηφίων και η ART Grand Prix που είχαν μια πολύ καλή σεζόν πέρσι, η Stefan Grand Prix και η ομάδα του πρωταθλήματος της Renault, Epsilon Euskadi. Επίσης ενδιαφέρον εκδήλωσε και ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 1997, Ζακ Βιλνέβ με την ομάδα του Dunango, αλλά επικαλούμενη οικονομικές δυσκολίες αποχώρησε.

Βέβαια, πέρσι, κατά τη διάρκεια του Ιταλικού γκράν πρι η FIA αποφάσισε ότι καμία από τις παραπάνω ομάδες δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να ανταπεξέλθει στις ανάγκες της Φορμουλα 1 και προτίμησε να αφήσει το γκριντ άδειο. 

Από εκεί και πέρα στις γνωστές ομάδες είχαμε αρκετές αλλαγές. Πέντε νέοι οδηγοί αγωνίζονται στο πρωτάθλημα και πρόκειται για τους Ζερόμ ντ’Αμπρόσιο (Virgin), Πολ ντι Ρέστα (Force India), Πάστορ Μαλντονάντο (Williams) και Σέρχιο Πέρες (Sauber), ενώ ο Ναραΐν Καρθικέιαν επιστρέφει στη Φόρμουλα 1 για λογαριασμό της Hispania Racing (HRT), καθώς το 2005 οδήγησε το μονοθέσιο της Jordan.

Ο Ζερόμ Ντ’ Αμπρόσιο αντικατέστησε τον Λούκας Ντι Γκράσι στην Virgin Racing.

Ο πρωταθηλητής στο πρωτάθλημα DTM, Πολ Ντι Ρέστα  αντικατέστησε τον Βιταντόνιο Λιούτσι στην Force India, ο οποίος μέχρι τώρα ήταν οδηγός στα δοκιμαστικά της Παρασκευής.

Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ έφυγε από την Williams μετά το περσινό γκραν πρι του Άμπου Ντάμπι και έχοντας αρκετές προτάσεις, τελικά πήγε στην Force India σαν αναπληρωματικός και οδηγός δοκιμών της ομάδας.

Ο τραυματισμός του Ρόμπερτ Κούμπιτσα κατά τη διάρκεια του ράλι Ronde di Andora συγκλόνισε τον κόσμο των μηχανοκίνητων σπορ και όχι μόνο, υποχρεώνοντας τον να μείνει εκτός αγώνων με πολλαπλά κατάγματα στον ώμο, το χέρι και το πόδι του. Πολλοί λένε ότι η σοβαρότητα της κατάστασης του, υποχρεώνουν τον Κούμπιτσα να μείνει εκτός αγώνων για έναν ολόκληρο χρόνο. Τελικά ο πρώην συναθλητής του στην BMW Sauber, Νικ Χάιντφελντ τον αντικατέστησε στην Lotus Renault GP.

Έχοντας φύγει από την Force India, ο Βιταντόνιο Λιούτσι θα βρεθεί φέτος πίσω από το τιμόνι της Hispania Racing ως δεύτερος οδηγός της ομάδας. Αυτό είχε και ως αποτέλεσμα οι περσινοί οδηγοί, Καρούν Τσάντχοκ, Κρίστιαν Κλάιν και Σακόν Γιαμαμότο να μην συνεχίσουν στην ομάδα.  

Ο θριαμβευτής του πρωταθλήματος GP2, Παστόρ Μαλντονάντο είναι αυτός που υπέγραψε με την Williams.

Ο δεύτερος καλύτερος οδηγός του περσινού πρωταθλήματος GP2 Σέρτζιο Πέρες είναι επίσης αυτός που φέτος θα αγωνίζεται με την Sauber, έχοντας μαζί του στην ομάδα και τον Καμούι Κομπαγιάσι.  

Επίσης ο Μπρούνο Σένα έφυγε από την Hispania Racing μετά από έναν χρόνο, αφήνοντας υποψίες για “περίεργη” συμπεριφορά στην ομάδα. Βέβαια ο ανηψίός του αείμνηστου Άιρτον Σένα, θα βρίσκεται ως οδηγός δοκιμών στην Lotus Renault GP το 2011.

Επίσης…
Η Hispania ανακοίνωσε πολλές νέες συνεργασίες το Νοέμβριο του 2010, μεταξύ αυτών και η συμφωνία με την Williams για το σύστημα μετάδοσης του μονοθεσίου, αλλά και η συνεργασία με τον ισπανό επιχειρηματία, Χουάν Βιγιαλόνγκα της Telefonica.

Επίσης, η Lotus Racing απέκτησε τα δικαιώματα της Team Lotus με αποτέλεσμα η ομάδα να έχει πλέον όλα τα στοιχεία της ιστορικής ομάδας του παρελθόντος. Επίσης ανακοίνωσαν την λήξη της συνεργασίας τους με τους κινητήρες της Cosworth, αφού πλέον θα δέχονται την ισχύ αυτών της Renault.

Το Μάρτιο του 2011 ανακοινώθηκε ότι η Infiniti, θυγατρική της Nissan θα ήταν ένας από τους κύριους χορηγούς της Red Bull. Πάντως σε αντίθεση με τις πρώτες αναφορές, η διευθέτηση δεν θα επιμικυνθεί με μια αλλαγή του ονόματος.

Τον Ιούλιο του 2010 η BMW Sauber ανακοίνωσε ότι δεν θα αναφέρεται το όνομα της BMW το 2011. Βέβαια ήταν υποχρεωμένη να κρατήσει το όνομα της γερμανικής αυτοβιομηχανίας μέχρι το τέλος της προηγούμενης σεζόν, εξ αιτίας πακέτων χορηγιών τηλεοπτικών δικαιωμάτων που είχαν υπογραφεί.

Η Williams φαίνεται να έχει λύσει τα οικονομικά προβλήματά της. Ανακοίνωσε την συνεργασία της με την εταιρία πετρελαιοειδών PDVSA από την Βενεζουέλα ως χορηγού της ομάδας, υπογράφοντας συμβόλαιο μεγάλης διάρκειας. Έτσι αποχωρούν από την ομάδα οι προηγούμενοι χορηγοί, RBS, Philips and AirAsia.

Η ρωσική κατασκευάστρια εταιρία Marussia απέκτησε πολύ μεγαλύτερη δύναμη στην Virgin Racing, αλλάζοντας ακόμα και το όνομα σε Marussia Virgin Racing. Άλλες αναφορές κάνουν λόγο ότι η ρωσική εταιρία ανέλαβε και την διαχείρηση της ομάδας, μένοντας εκεί μέχρι το 2014.

Οι ομάδες και οι οδηγοί

1. Red Bull
Σεμπάστιαν Φέτελ
Μαρκ Γουέμπερ

2. McLaren
Τζένσον Μπάτον
Λιουίς Χάμιλτον

3. Ferrari
Φερνάντο Άλόνσο 
Φελίπε Μάσα

4. Mercedes GP
Μίκαελ Σουμάχερ
Νίκο Ρόσμπεργκ

5. Lotus Renault
Νικ Χάιντφελντ
Βιτάλι Πετρόφ

6. Williams
Ρούμπενς Μπαρικέλο
Παστόρ Μαλντονάτο

7.Force India
Άντριαν Σούτιλ
Πολ ντι Ρέστα

8. Sauber
Καμούι Κομπαγιάσι
Σέρχιο Πέρεθ

9. Toro Rosso
Χαϊμε Αλγκουερσουαρί
Σεμπαστιάν Μπουεμί

10. Lotus
Χέικι Κοβαλάινεν
Γιάρνο Τρούλι

11. Hispania Racing
Βιταντόνιο Λιούτσι
Ναρέιν Καρθικέγιαν

12. Virgin
Τίμο Γκλοκ
Ζερόμε Ντ’Aμπρόσιο