Η τράπουλα έχει ανακατευτεί αρκετά σε σχέση με την περσινή περίοδο βάση των κανονισμών που έχει υποχρεώσει η FIA για το 2011.

Η τράπουλα έχει ανακατευτεί αρκετά σε σχέση με την περσινή περίοδο βάση των κανονισμών που έχει υποχρεώσει η FIA για το 2011. Οι ρυθμιζόμενες πίσω πτέρυγες, ο νέος πάροχος ελαστικών, η επιστροφή του συστήματος KERS και ο κανόνας του 107% στα δοκιμαστικά είναι οι πιο σημαντικές από αυτές, ενώ εξέχουσα σημασία θα πάιξει και η απαλοιφή των λεγόμενων «εντολών των ομάδων», από τους κανονισμούς της διάταξης. Με τα νέα δεδομένα συνεργασιών που έχουν ανακοινωθεί, σχετικά με τις μετεγγραφές οδηγών και ομάδων, η σεζόν δείχνει πιο απρόβλεπτη από ποτέ. Οι αλλαγές που θα ισχύσουν στη νέα σεζόν της Φόρμουλα 1 έχουν ως εξής:

Ρυθμιζόμενες πίσω πτέρυγες
Βάσει των νέων κανονισμών για τα κινητά μέρη, οι οδηγοί των κατάλληλα εφοδιασμένων μονοθεσίων μπορούν να προσαρμόσουν την πίσω πτέρυγα από το κόκπιτ, αλλάζοντας τη γωνία πρόσπτωσης μέσω ενός καθορισμένου εύρους («κόπηκε» η κινητή εμπρός πτέρυγα, η οποία χρησιμοποιήθηκε το 2010). Η διαθεσιμότητα του συστήματος ελέγχεται ηλεκτρονικά. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε στιγμή στα δοκιμαστικά, αλλά στη διάρκεια του αγώνα μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο όταν ένας οδηγός βρίσκεται λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο πίσω από ένα άλλο μονοθέσιο, σε προκαθορισμένα σημεία της πίστας. Στη συνέχεια το σύστημα απενεργοποιείται, όταν ο οδηγός πατήσει φρένο. Σε συνδυασμό με το KERS (σ.σ. σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας), είναι σχεδιασμένο για να δώσει ώθηση στην προσπέραση. Επίσης, όπως και το KERS, δεν είναι υποχρεωτικό.

Απαγορεύεται το F-Duct ή οι Διπλοί Διαχύτες
Κάθε σύστημα, συσκευή ή διαδικασία, η οποία χρησιμοποιεί την κίνηση του οδηγού ως μέσο για την αλλαγή των αεροδυναμικών χαρακτηριστικών του μονοθεσίου, απαγορεύεται από το 2011. Αυτό σημαίνει ότι δεν επιτρέπεται η χρήση του F-duct. Ακόμη, η αυστηροποίηση των κανονισμών για τα δάπεδα σημαίνει ότι οι διπλοί διαχύτες στην αρχική έννοιά τους είναι επίσης απαγορευμένοι.

KERS
Το KERS (ή Σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας) έκανε το «ντεμπούτο» του στη Φόρμουλα Ένα το 2009, ενώ εφαρμόζεται εκ νέου το 2011, καθώς οι ομάδες είχαν συμφωνήσει από κοινού να αναστείλουν τη χρήση του το 2010. Το KERS παίρνει την «άχρηστη» ενέργεια που δημιουργείται κατά το φρενάρισμα και τη μετατρέπει σε επιπρόσθετη δύναμη. Αυτή στη συνέχεια καθίσταται διαθέσιμη στον οδηγό σε συγκεκριμένες ποσότητες ανά γύρο μέσω ενός κουμπιού «ώθησης», το οποίο βρίσκεται στο τιμόνι. Τα συστήματα είναι ουσιαστικά τα ίδια με εκείνα του 2009, χωρίς αύξηση στην ανώτατη επιτρεπόμενη δύναμη (μολονότι αυτό μπορεί να αλλάξει στις επόμενες σεζόν), ωστόσο αυτή τη φορά η πρόκληση για τους μηχανικούς είναι το «πακετάρισμα». Το 2009 που το KERS ήταν προαιρετικό, επιτρεπόταν ο ανεφοδιασμός των μονοθεσίων. Τώρα, όμως, που απαγορεύεται, τα ρεζερβουάρ είναι πιο μεγάλα και δεν είναι τόσο εύκολο να βρεθεί χώρος, προκειμένου να τοποθετηθούν τα πακέτα μπαταριών κλπ. Επιπλέον, το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων αυξήθηκε κατά 20 κιλά και είναι πλέον 640 κιλά, όπερ σημαίνει ότι οι πιο μεγαλόσωμοι οδηγοί δεν πληρώνουν την ποινή κατανομής βάρους, όπως γινόταν με τα μονοθέσια που ήταν εξοπλισμένα με σύστημα KERS.

Συνδετικά τροχών
Ανταποκρινόμενες στα περιστατικά με… περιπλανώμενους τροχούς, τα οποία έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια του 2010, οι ομάδες πρέπει να τοποθετήσυν και δεύτερο συνδετικό σε κάθε τροχό, προκειμένου να βελτιωθεί η ασφάλεια. Τα δύο συνδετικά, τα οποία θα συγκρατούν τους τροχούς, πρέπει να περιέχονται σε διαφορετικά μέλη της ανάρτησης.

Ελαστικά
Μετά την απόφαση της Bridgestone να αποχωρήσει στο τέλος του 2010, ύστερα από 13 χρόνια στη Φόρμουλα 1, ανέλαβε η Pirelli ως μοναδικός πάροχος ελαστικών του πρωταθλήματος. Η ιταλική εταιρεία, η οποία ήταν τελευταία φορά μέρος της Φόρμουλα 1 το 1991, θα παρέχει σε όλες τις ομάδες ελαστικά για τα επόμενα τρία χρόνια.

Η διανομή ελαστικών έχει μειωθεί για το 2011, με κάθε οδηγό να έχει στη διάθεσή του 11 αντί για 14 σετ ελαστικών για στεγνό οδόστρωμα ανά αγωνιστικό Σαββατοκύριακο. Οι οδηγοί θα παίρνουν τρία σετ ελαστικών (δύο σκληρότερης σύνθεσης και ένα επιλογής), τα οποία θα χρησιμοποιούν στα πρώτα δύο «κομμάτια» των ελεύθερων δοκιμαστικών, και θα πρέπει να επιλέγουν ένα σετ ύστερα από κάθε μέρος. Επίσης, στη διάθεσή τους θα βρίσκονται άλλα οκτώ σετ ελαστικών στο υπόλοιπο του Σαββατοκύριακου, μολονότι ένα σετ από κάθε γόμα θα πρέπει να επιστραφεί πριν από τα δοκιμαστικά.

Εάν ένας οδηγός δεν χρησιμοποιήσει και τις δύο γόμες ελαστικών για στεγνό οδόστρωμα στη διάρκεια ενός αγώνα (χωρίς βροχή), τότε θα αποκλειστεί από τα αποτελέσματα. Εάν ένας «στεγνός» αγώνας διακοπεί και δεν μπορεί να αρχίσει εκ νέου και ένας οδηγός δεν έχει χρησιμοποιήσει και τις δύο γόμες, θα προστεθούν 30 δευτερόλεπτα στον χρόνο του.

Κιβώτια ταχυτήτων
Στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών για την περικοπή του κόστους στο άθλημα, αλλά και τη μικρότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση, τα κιβώτια ταχυτήτων πρέπει τώρα να διαρκούν για πέντε αγωνιστικά Σαββατοκύριακα, αντί για τα τέσσερα που ίσχυε μέχρι τώρα.

Κανόνας 107% στα δοκιμαστικά
Στη διάρκεια του πρώτου μέρους των επίσημων δοκιμαστικών, σε κάθε οδηγό, ο οποίος δεν καταφέρνει να ολοκληρώσει ένα γύρο εντός του 107% του ταχύτερου χρόνου του συγκεκριμένου «κομματιού», δεν θα επιτρέπεται να εκκινήσει στον αγώνα. Όμως, σε εξαιρετικές συνθήκες, οι οποίες μπορούν να περιλαμβάνουν την επίτευξη κατάλληλης επίδοσης στη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμαστικών, οι αγωνοδίκες ενδέχεται να επιτρέψουν την εκκίνηση του μονοθεσίου.

Απαγόρευσης κυκλοφορίας στο προσωπικό των ομάδων
Λαμβάνονται αυστηρά μέτρα για την μείωση των πολλών ωρών εργασίας, με την επιβολή απαγόρευσης κυκλοφορίας στο προσωπικό των ομάδων που σχετίζεται με τη λειτουργία των μονοθεσίων. Έτσι, οι άνθρωποι των ομάδων δεν θα μπορούν να μπαίνουν στην πίστα από τις 12 τα μεσάνυχτα έως τις 6 το πρωί, όταν οι ελεύθερες δοκιμές είναι προγραμματισμένο να αρχίσουν στις 10 το πρωί της επόμενης ημέρας, ή από τη 1 έως τις 7 το πρωί, όταν οι δοκιμές αρχίζουν στις 11. Σε κάθε ομάδα επιτρέπονται τέσσερις ατομικές εξαιρέσεις από τον συγκεκριμένο κανονισμό στη διάρκεια της σεζόν.

Ποινές
Οι αγωνοδίκες έχουν τώρα τη δύναμη να επιβάλουν ένα πιο ευρύ φάσμα ποινών για οδηγικές και άλλες παραβάσεις των κανονισμών. Πλέον θα μπορούν να επιβάλουν ποινές χρόνου, ενώ έχουν το δικαίωμα να αποκλείουν οδηγούς από τα αποτελέσματα αγώνων ή να τους τιμωρούν με αποκλεισμό από επόμενα γκραν πρι.

Εντολές ομάδων
Η διάταξη στους αθλητικούς κανονισμούς που απαγορεύει τις εντολές των ομάδων έχει απαλειφθεί.