Για μια ακόμα χρονιά ο Σεμπαστιάν Φέτελ ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1, την ίδια στιγμή που ο Σεμπαστιάν Οζιέ και Μαρκ Μάρκεθ κατακτούσαν τους τίτλους σε WRC και Moto GP, αντίστοιχα.

Για μια ακόμα χρονιά ο Σεμπαστιάν Φέτελ ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1, την ίδια στιγμή που ο Σεμπαστιάν Οζιέ και Μαρκ Μάρκεθ κατακτούσαν τους τίτλους σε WRC και Moto GP, αντίστοιχα.

Γερμανική δυναστεία στις πίστες

Ο Σεμπαστιάν Φέτελ έφτασε τα τέσσερα παγκόσμια πρωταθλήματα (2010, 2011, 2012, 2013) στη Formula 1. Ο Γερμανός πιλότος επιβεβαίωσε για μια ακόμα χρονιά τα προγνωστικά και από την αρχή της εφετινής κούρσας, έδειξε ποιος θα είναι το αφεντικό φέτος. Ο οδηγός της Red Bull κέρδισε 13 από τα συνολικά 19 Grand Prix και δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης. Η πρώτη εφετινή του νίκη ήταν στη Μαλαισία, ενώ είδε πρώτος την καρό σημαία και στο Μπαχρέιν.

Χρειάστηκε να περιμένει στη συνέχεια τον έβδομο γύρο του πρωταθλήματος, στον Καναδά, για να τερματίσει και πάλι πρώτος. Ο Φέτελ πανηγύρισε τη νίκη στη Γερμανία, ενώ από τον αγώνα του Βελγίου και έως το φινάλε του πρωταθλήματος, δεν κατέβηκε από το πρώτο σκαλί του βάθρου (Βέλγιο, Ιταλία, Σινγκαπούρη, Κορέα, Ιαπωνία, Άμπου Ντάμπι, ΗΠΑ και Βραζιλία). Ο Φέτελ είχε μόνο μια εγκατάλειψη στο εφετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα, στο Grand Prix της Μεγάλης Βρετανίας.

Ο Γερμανός συγκέντρωσε 397 βαθμούς και άφησε στη δεύτερη θέση τον Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος μάζεψε 242 βαθμούς με τη Ferrari. Τρίτης στο εφετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα ήταν ο Μαρκ Γουέμπερ, ο οποίος αποφάσισε να εγκαταλείψει την ενεργό δράση, με 199 βαθμούς.

Στους κατασκευαστές, η Red Bull, με τη βοήθεια των κινητήρων της Renault, πανηγύρισε τον τέταρτο σερί παγκόσμιο τίτλο της στους κατασκευαστές, ενώ για τέταρτη σερί χρονιά είδε πιλότος της να κατακτά την κορυφή. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Mercedes με 360 βαθμούς, ενώ η Ferrari τερμάτισε στην τρίτη θέση των κατασκευαστών με 354 βαθμούς.

Στην κορυφή ο ρούκι

Ιδανικότερο ντεμπούτο στο παγκόσμιο πρωτάθλημα WRC δε θα μπορούσε να ονειρεύεται ο Μαρκ Μάρκεθ. Ο Ισπανός αναβάτης κατάφερε μόλις στην πρώτη του χρονιά να κατακτήσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον δυο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Χόρχε Λορένθο. Και αν στη Formula 1 το ενδιαφέρον για τον τίτλο είχε χαθεί νωρίς, κάτι τέτοιο δε συνέβη και στο Moto GP.

Ο εφετινός τίτλος κρίθηκε στο φινάλε του παγκοσμίου πρωταθλήματος με τον 20χρονο αναβάτη να τερματίζει πρώτος και να παίρνει τον τίτλο. Ο Λορένθο έδωσε τον καλύτερο εαυτό του και κατάφερε να πάρει τη νίκη στον συγκεκριμένο αγώνα, όμως αυτό δεν έφτανε, καθώς δεν κατάφερε να καλύψει τη διαφορά των βαθμών, που τον χώριζαν με τον συμπατριώτη του. ο Μάρκεθ συγκέντρωσε 334 βαθμούς, ενώ ο Λορένθο 330.

Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Ντάνι Πεδρόσα με 300 βαθμούς, σε ένα από τα πιο αμφίρροπα πρωταθλήματα των τελευταίων ετών. Ο Μάρκεθ κατάφερε να πάρει έξι φορές τη νίκης το εφετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα, έναντι οκτώ του Λορένθο, όμως τα καλύτερα πλασαρίσματα που είχε στους υπόλοιπους αγώνες, κατάφεραν να του δώσουν τον τίτλο.

Στους κατασκευαστές, η Hodna πανηγύρισε τον τίτλο συγκεντρώνοντας 389 βαθμούς. Η ιαπωνική εταιρία άφησε στη δεύτερη θέση τη συμπατριώτισσα, Yamaha με 381 βαθμούς. Τρίτη ήταν η Ducati, με 155 βαθμούς και αρκετά μακριά από τη διεκδίκηση του τίτλου.

Έλειπε ο Λεμπ, άλλαξαν τα σκήπτρα

Η απόφαση του Σεμπαστιάν Λεμπ να αποχωρήσει από το WRC, μετά από εννέα παγκόσμια πρωταθλήματα (2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012), άνοιξε τον δρόμο στους υπόλοιπους οδηγούς για να διεκδικήσουν την κορυφή του πρωταθλήματος. Νικητής αναδείχτηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του ο Σεμπαστιάν Οζιέ. Ο 30χρονος Γάλλος κατάφερε να πάρει τον τίτλο με αρκετή άνεση, συγκεντρώνοντας 290 βαθμούς και αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον Τιερί Νοεβίλ με 176 βαθμούς. Τρίτος, ήταν ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα με 162 βαθμούς.

Ο Οζιέ πανηγύρισε τη νίκη σε εννέα αγώνες του εφετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος, δείχνοντας πως όταν απουσιάζει ο Λεμπ, αυτός είναι ο κυρίαρχος στο WRC. Πάντως, ο Γάλλος τερμάτισε στη δέκατη θέση τον ράλι «Ακρόπολις». Στο «ράλι των Θεών» πρώτος τερμάτισε ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, δεύτερο ο Ντάνι Σόρντο και τρίτος ο Τιερί Νοεβίλ.

Στους κατασκευαστές, ο τίτλος πήγε φέτος στη Volkswagen Motorsport, η οποία συγκέντρωσε 425 βαθμούς, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τη Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team με 280 βαθμούς. Τρίτη ήταν η Qatar M-Sport World Rally Team με 190 βαθμούς.