Θα χρειαστεί λίγο καιρό ακόμα προκειμένου να επιστρέψει πλήρως στην ενεργό δράση, ο Κόλιν Έντουαρντς. Ο Αμερικανός αναβάτης τόνισε πως θα είναι έτοιμος στις επίσημες δοκιμές της Sepang, οι οποίες θα ξεκινήσουν στις 31 Ιανουαρίου. Ο Έντουαρντς υπογράμμισε πως περιμένει να δει σε τι κατάσταση θα είναι η νέα του μοτοσικλέτα. Αναλυτικά τα όσα δήλωσε ο Αμερικανός στο «motograndprix».
-Πως πηγαίνει η ανάρρωση του ώμου;
«Είναι καλά, δεν είμαι 100% έτοιμος αλλά τις προάλλες σηκώθηκα ένα πρωινό και με πόναγε περισσότερο ο δεξιός ώμος παρά ο αριστερός, αυτός δηλαδή στον οποίο δεν έκανα εγχείριση! Προφανώς πειράχτηκαν και οι δύο, με τον δεξιό να χρειάζεται εγχείριση, ενώ ο αριστερός είναι κάπως χαλαρός αλλά όλα είναι καλά και είμαι εδώ ώστε να προπονηθώ και να τα βάλω όλα σε μια τάξη».
-Βάσει των προτάσεων που έκανες στην ομάδα, κατά την διάρκεια του πρώτου τεστ στην Jerez, τι αλλαγές περιμένεις να δεις στην Suter-BMW μοτοσυκλέτα στο τεστ της Sepang;
«Το βασικό ζήτημα είναι τα ηλεκτρονικά συστήματα. Η μηχανή έχει μεγάλη δυναμική, αλλά είμαστε κάπως περιορισμένοι αυτήν την στιγμή, μιας και μπορούμε να εκμεταλλευτούμε μόλις το 65% των δυνατοτήτων της, διότι τα ηλεκτρονικά δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που έχω συνηθίσει και επιπλέον δεν έχουν την απαραίτητη σταθερότητα ακόμη. Με θέματα όπως το άνοιγμα του γκαζιού και ο έλεγχος της πρόσφυσης, είναι σαν να πρέπει να ανακαλύψουμε από την αρχή τον τροχό! Δεν έχω δουλέψει στο παρελθόν με το σύστημα της Bosch ή της Magneti Marelli, αλλά υπήρχαν κάποιοι άνθρωποι δικοί τους – στο τεστ στην Jerez – κρατώντας σημειώσεις και απ’ όσο γνωρίζω, έχουν ικανοποιήσει όλα μου τα αιτήματα σχετικά με το τι χρειαζόμαστε για το επόμενο τεστ».
-Είχες ζητήσει κάποιες επιπρόσθετες αλλαγές για την μοτοσυκλέτα;
«Κάθε φορά που κάναμε έστω και την παραμικρή αλλαγή στα ηλεκτρονικά, αυτό έκανε συνολικά την μηχανή καλύτερη, αν και δεν αλλάξαμε ποτέ τις γεωμετρικές ρυθμίσεις. Κάθε φορά που βελτιώνεις τα ηλεκτρονικά, κάνεις και την μοτοσυκλέτα καλύτερη. Δεν θα μπορούσα καν να σκεφτώ να εισηγηθώ αλλαγές, όπως ότι το πλαίσιο χρειάζεται αυτό ή το ψαλίδι εκείνο, γιατί δεν θα είχε κανένα νόημα. Μέχρι να μπορείς να εκμεταλλευτείς στο 100% την μοτοσυκλέτα, είναι φαύλος κύκλος να ξεκινάς να κάνεις αλλαγές. Πρέπει πρωτίστως να φτιάξουμε τα ηλεκτρονικά συστήματα, αυτό είναι το βασικότερο αυτήν την στιγμή».
-Η Sepang είναι μια μεγάλη και απαιτητική πίστα. Ποια θα ήταν μια αποδεκτή χρονική διαφορά μεταξύ του καλύτερού σου χρόνου εκεί και του καλύτερου δυνατού χρόνου πάνω στην νέα Forward Racing μοτοσυκλέτα σ’ αυτό το τεστ;
«Λοιπόν, μόνο και μόνο η επιστροφή μου στην Sepang έχει μεγάλη συναισθηματική αξία για εμένα. Θεωρώ ότι είναι σημαντικό να πάω εκεί και να συνέλθω, μετά από αυτό που συνέβη πριν μερικούς μήνες. Πράγματι, περιμένω με μεγάλη ανυπομονησία να πατήσω και πάλι γερά στα πόδια μου και να βρω τα πατήματά μου όπως συνήθιζα. Δεν ανησυχώ για όποια διαφορά θα υπάρξει στους χρόνους. Περισσότερο ανησυχώ για το αν θα μπορέσω να οδηγήσω στα όρια την μοτοσυκλέτα! Αν με συγκρατήσουν τα ηλεκτρονικά ή κάτι άλλο, τότε εκεί πρέπει να επικεντρωθούμε. Θα βγω εκεί έξω για να οδηγήσω την μοτοσυκλέτα όσο πιο γρήγορα μπορώ και θα δω τι θα συμβεί. Αν έπρεπε οπωσδήποτε να δώσω έναν αριθμό, θα έλεγα ότι θα ήμουν πολύ ευχαριστημένος με έναν χρόνο περίπου στα 2’03 ή 2’02. Θα τα καταφέρουμε; Πρέπει να περιμένουμε και να δούμε».
-Είσαι ο μοναδικός αναβάτης πάνω σε μια Suter και ο μόνος που χρησιμοποιεί κινητήρα της BMW, αυτό θα σε βοηθήσει ή θα σε δυσκολέψει;
«Δεν με απασχολεί να είμαι ο μοναδικός αναβάτης, από την στιγμή που θα γίνει η δουλειά σωστά. Δεν νομίζω ότι είναι δύσκολο να εξελίξεις μια μοτοσυκλέτα, επικεντρώνεσαι σε αυτό που πρέπει να φτιαχτεί και το φτιάχνεις. Το βασικό ζήτημα είναι ο χρόνος ολοκλήρωσης της μοτοσυκλέτας, μπορεί να είναι έτοιμη σε δύο εβδομάδες ή θα μας πάρει τρεις μήνες να διορθώσουμε κάτι μέσα στις σωληνώσεις; Με την BMW και την Suter περιμένω ότι ο χρόνος ολοκλήρωσης θα είναι λίγο γρηγορότερος απ’ όσο θα χρειάζονταν τα απαραίτητα διαδικαστικά που θα απαιτούσε μια εργοστασιακή μοτοσυκλέτα. Ανυπομονώ να μπορέσω να την βελτιώσω το ταχύτερο δυνατό».
-Με την ανακοίνωση της μετακίνησής σου στην αγωνιστική ομάδα της NGM, δήλωσες ότι θα υπάρξουν πίστες όπου η CRT θα εκπλήξει πολλούς. Πιστεύεις ακόμη ότι αυτό θα βγει αληθινό;
«Σε έναν ιδανικό κόσμο, εάν είχα μια μοτοσυκλέτα με 250 ίππους και η οποία θα έκανε όλα όσα ζητούσα, τότε ναι, θεωρώ ότι οι CRT μοτοσυκλέτες θα εξέπλητταν αρκετούς σε συγκεκριμένες πίστες. Η μόνη ερώτηση τώρα, είναι η εξής: θα μπορεί να παραδοθεί μια τέτοια μοτοσυκλέτα με 250HP; μέχρι να ξεκαθαρίσει αυτό και να έχω την δυνατότητα να οδηγήσω την μηχανή στα όρια, θα δυσκολευτούμε. Μόλις φτάσουμε όμως σε αυτό το σημείο, τότε ναι, πιστεύω ότι οι CRT μοτοσυκλέτες θα εκπλήξουν αρκετούς σε διάφορες πίστες».
-Συζητείται ότι αν η χρονική διαφορά, μεταξύ των CRT και των εργοστασιακών μοτοσυκλετών, είναι πολύ μεγάλη, τότε ίσως υπάρξουν ποινές ή τουλάχιστον επιπλέον περιορισμοί στις εργοστασιακές μοτοσυκλέτες. Τι πιστεύεις για αυτό, εάν πραγματοποιηθεί;
«Είναι μια περίπτωση που κρύβει δυσκολίες. Σχεδόν σε κάθε χώρα του κόσμου, πηγαίνεις σε αγώνες και βλέπεις Mazda να ανταγωνίζονται Ferrari. Πως συμβαίνει αυτό; Περιορίζεις τον γρηγορότερο ή δίνεις πλεονεκτήματα σε αυτόν που είναι πιο αργός. Θεωρώ ότι η Moto2 άνοιξε τα μάτια ορισμένων. Έχεις μια ομάδα αναβατών στις μπροστινές σειρές και πέντε αναβάτες οι οποίοι θα μπορούσαν να κερδίσουν έναν αγώνα, πράγμα που το κάνει πολύ συναρπαστικό. Όσον αφορά το MotoGP, είναι άδικο να βάζεις περιορισμούς στα εργοστάσια; Δεν ξέρω την απάντηση στην ερώτηση. Χρειαζόμαστε καλύτερους και πιο ανταγωνιστικούς αγώνες στο MotoGP. Το ερώτημα είναι, πως θα πραγματοποιηθεί αυτό».