Ακολουθώντας την τάση της εποχής, που είναι τα οχήματα ελεύθερου χρόνου, η Ford έκανε ένα πετυχημένο πάντρεμα και έβγαλε στην παραγωγή το μοντέλο EcoSport.

Ακολουθώντας την τάση της εποχής, που είναι τα οχήματα ελεύθερου χρόνου, η Ford έκανε ένα πετυχημένο πάντρεμα και έβγαλε στην παραγωγή το μοντέλο EcoSport. 

Πρόκειται για αυτοκίνητο που μπαίνει κατευθείαν στα βαθιά, έχοντας απέναντί του πολλούς ανταγωνιστές. Με διαστάσεις που μόλις ξεπερνούν τα 4 μέτρα (4.096 mm), πλάτος (1.765 mm) και ύψος (1.653 mm) μπορεί να δώσει πολλές λύσεις άνεσης και αποθήκευσης στην καμπίνα του οδηγού, εξυπηρετώντας πολλές ανάγκες.

Η Ford αποφάσισε να δώσει στο EcoSport όλα τα σύγχρονα εφόδια. Ευθυγραμμίστηκε με τα μεγαλύτερα SUV της φίρμας, το Kuga και το Edge προκειμένου να του χαρίζει ένα πιο οικείο και εκλεπτυσμένο παρουσιαστικό. Οι αλλαγές εντοπίζονται στους προφυλακτήρες, με τη νέα τραπεζοειδή μάσκα να ξεχωρίζει και να χωρίζει τα νέα φώτα.

Οδηγήσαμε την έκδοση του Ford Ecosport 1.0L EcoBoost ST-LINE με τους 140 ίππους και διανύσαμε πάνω από 800 χιλιόμετρα, βγάζοντας χρήσιμα συμπεράσματα. Από την πρώτη στιγμή και από τα πρώτα μέτρα οδήγησης διαπιστώσαμε ότι έχουμε πολύ καλή θέση οδήγησης με καλή περιφερειακή οπτική, την οποία βοηθούν τα μικρά παραθυράκια που βρίσκονται στους δύο καθρέπτες. Με ευανάγνωστα όργανα, μεγάλη οθόνη αφής, όμορφο ταμπλό, μαλακά υλικά και υψηλές ανέσεις το μοντέλο κερδίζει στα σημεία. Με το μπουτόν εκκίνησης ο χιλιάρης κινητήρας ήταν έτοιμος να αποδώσει τα μέγιστα ακόμη και από τις χαμηλές στροφές. Εύστροφος, γραμμικός έκανε την οδήγησή μας απόλαυση τόσο μέσα στην πόλη όσο και στο ταξίδι μας, ενώ ανταποκρίθηκε εύκολα και ακούραστα σε κάθε προσπέραση, με τα φρένα να είναι σε θέση να σταματούν το 1219 κιλά αυτοκίνητο χωρίς πρόβλημα.

Το σύστημα ελέγχου γκαζιού με το ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας μας βοήθησε να παραμείνουμε στο προρυθμισμένο όριο ταχύτητας, ενώ μας εξοικονόμησε καύσιμο, ελαχιστοποίησε την περίπτωση επιτάχυνσης και μας επέτρεψε να διατηρήσουμε συγκεκριμένη ταχύτητα.

Μας άρεσε το ηλεκτρικό σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού (EPAS), το οποίο προσαρμόζεται αυτόματα στην ταχύτητα και στις συνθήκες. Σε χαμηλές ταχύτητες, το σύστημα κάνει την περιστροφή των τροχών πιο ελαφριά και πιο εύκολη, βελτιώνοντας τη δυνατότητα ελιγμών. Σε υψηλές ταχύτητες το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ. Επίσης με τον νέο έλεγχο ολίσθησης, το EPAS λαμβάνει επίσης υπ’ όψιν του πλευρικούς ανέμους και άλλες οδηγικές συνθήκες, ενώ ο ενεργός έλεγχος ταλάντωσης τιμονιού μειώνει οποιεσδήποτε ανεπιθύμητες δονήσεις του.

Το μοντέλο διαθέτει το Ford SYNC 3 το οποίο είναι ένα υπερσύγχρονο σύστημα με το οποίο μείναμε συνδεδεμένοι και ελέγχαμε το τηλέφωνο, τη μουσική, το σύστημα πλοήγησης και τον κλιματισμό χρησιμοποιώντας έξυπνες φωνητικές εντολές ή την έγχρωμη οθόνη αφής 8”. Το συγκεκριμένο σύστημα, συνδέεται με το CarPlay της Apple ενώ με το Applink μπορείτε να έχετε επίσης πρόσβαση σε κάποιες από τις αγαπημένες εφαρμογές μεταξύ αυτών και το Spotify. Το Live Traffic επίσης δίνει λύσεις στην κίνηση.

Πολύ καλή δουλειά κάνει η κάμερα οπισθοπορείας που μας έδειχνε όλα όσα βρίσκονται πίσω από το αυτοκίνητο κάθε φορά που βάζαμε την όπισθεν, ενώ κατά τη διάρκεια του παρκαρίσματος δείχνει και την επικείμενη οριοθέτηση του αυτοκινήτου στον χώρο.

Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας EcoBoost 1 λίτρου που είναι έξι φορές νικητής του βραβείου Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς, έκανε πολύ καλά την δουλειά του και οι 140 ίπποι έδιναν την αίσθηση ενός πολύ μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Το οδηγήσαμε γρήγορα σε στενούς επαρχιακούς δρόμους και διαπιστώσαμε ότι προσφέρει απόλυτη ασφάλεια ακόμη και σε μέτριο οδόστρωμα. Κινηθήκαμε επίσης και σε εκτός δρόμου διαδρομές, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες και η συμπεριφορά του ήταν υποδειγματική. Το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων μας βοήθησε να κάνουμε γρήγορες αλλαγές και στάθηκε σύμμαχος στη γρήγορη οδήγησή μας. Μας εντυπωσίασαν οι επιδόσεις του αυτοκινήτου, καθώς χρειάζεται λίγο πάνω από τα 12 δευτερόλεπτα για να φθάσει από την στάση τα 100χλμ/ώρα, αγγίζοντας τα 180χλμ/ώρα. Αν και η μέση κατανάλωση καυσίμου του κατασκευαστή εστιάζεται κοντά στα 5,2 λίτρα, εμείς κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής οδήγησης των 800 χιλιομέτρων σε μικτή οδήγηση είδαμε την κατανάλωση να βρίσκεται κοντά στα 6,7 λίτρα/100χλμ.

Με καλούς χώρους καλούς, με δυνατό κινητήρα, αν και χιλιάρης, με όμορφο ταμπλό, όμορφο εξωτερικό ντιζάιν και με όλη την τεχνολογία που εφαρμόζεται στα καινούρια μοντέλα, αποτελεί μια καλή επιλογή για όσους το επιλέξουν. Αρκεί να δαπανήσουν 21.506 ευρώ για την έκδοση ST Line για να το αποκτήσουν…