Τί υποστήριξε η κατασκευάστρια εταιρεία για όσα στιγμάτισαν το βρετανικό γκραν πρι της Φόρμουλα 1

Μεγάλη συζήτηση άνοιξαν όσα συνέβησαν στο Σίλβερστοουν αναφορικά με τα σημαντικά προβλήματα που ανέκυψαν στα μονοθέσια φτάνοντας μέχρι και σε εντελώς δυαλυμένα ελαστικά.

Το μεγαλύτερο βάρος όλων όσων ειπώθηκαν ακολούθως συγκεντρώνει η θέση της κατασκευάστριας εταιρείας που προηθεύει με τα συγκεκριμένα λάστιχα τις ομάδες. Η Pirelli λοιπόν, υποστήριξε πως οι ακραίες συνθήκες λειτουργίας, ενισχυμένες με τις μεγαλύτερες δυνάμεις-πιέσεις που έχουν ασκηθεί ποτέ σ’ ελαστικά είχαν ως αποτέλεσμα τα φαινόμενα αποτυχίας τους, που σημάδεψαν τον επίλογο του βρετανικού γκραν πρι. 

Η Mercedes προέλαυνε σε ένα κραταιό 1-2 όταν ο – δεύτερος εκείνη τη χρονική στιγμή – Βάλτερι Μπότας είδε το μπροστινό, αριστερό του λάστιχο να γίνεται κομμάτια λίγους γύρους πριν αντικρύσει την καρό σημαία. Σύμπτωση επαναλαμβανόμενη παύει να είναι σύμπτωση σκέφτηκαν όλοι όταν το ίδιο ακριβώς έπαθε κι ο Κάρλος Σάινθ της McLaren!

Κι ενώ συνέβαιναν όλα αυτά ο άλλος πιλότος της Mercedes, Λιούις Χάμλτον που ηγούνταν της κούρσας, δύο γύρους πριν από το φινάλε ενημερώθηκε από την ομάδα του πως πρέπει να προσέξει και να διαχειριστεί πιο ήπια τα ελαστικά του. Ωστόσο, παρά την … υπακοή του στις σχετικές οδηγίες, το αποτέλεσμα ήταν ακριβώς το ίδιο, ήτοι κατεστραμμένο μπροστινό, αριστερό ελαστικό. 

Η αντίδραση της κατασκευάστριας εταιρείας ήταν άμεση ξεκινώντας έρευνα για τα ταυτόσημα συμβάντα και την εύρεση των αιτιών που οδήγησαν σ’ αυτά, την ίδια στιγμή που κάποιοι υποστήριξαν πως είχε να κάνει με τη σύνθεσή τους. Αντιθέτως, η Pirelli κατέδειξε ως κύρια αιτία τη μέγιστη και πρωτοφανή πίεση που προκάλεσε πολλαπλά σκισίματα στο ελαστικό. 

«Η Pirelli ολοκλήρωσε την αρχική της ανάλυση σε έναν αριθμό ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν στο βρετανικό γκραν πρι το περασμένο Σαββατοκύριακο. Αυτό μας επέτρεψε να αναγνωρίσουμε την αιτία της αποτυχίας των ελαστικών, την οποία διαδέχτηκαν απώλειες αέρα επηρεάζοντας και τις δύο Mercedes αλλά και τη McLaren του Κάρλος Σάινθ», ανέφερε η εταιρεία ελαστικών που προμηθεύει την F1 και συνέχισε … 

«Ο κύριος λόγος έχει να κάνει με έναν συνδυασμό μεμονωμένων αγωνιστικών συνθηκών που οδήγησαν σε μια ακραίων συνθηκών μακρά χρήση του δεύτερου σετ των ελαστικών. Η δεύτερη εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας κι η παραμονή του ώθησε σχεδόν όλες τις ομάδες να αναπροσαρμόσουν το σχεδιαζόμενο pit stop κι έτσι να πραγματοποιήσουν ένα ιδιαίτερα μεγάλο τελικό:στάδιο περίπου 40 γύρων, που είναι περισσότερο από τα τρία τέταρτα της συνολικής διάρκειας αγώνα σε μία από τις πιο απαιτητικές πίστες του calendar».

Για να προσθέσει: «Σε συνάρτηση με την αξιοσημείωτη αύξηση της απόδοσης των μονοθέσιων τη φετινή σεζόν (σ.σ. η πρώτη θέση στα επίσημα δοκιμαστικά ήταν 1.2 δευτερόλεπτα πιο γρήγορη από την αντίστοιχη περσινή) είχε ως αποτέλεσμα οι τελευταίοι γύροι του γκραν πριν να εξελιχθούν σε ιδιαίτερα δύσκολοι, ως αποτέλσμα τη δημιουργία και την άσκηση στα ελαστικά των μεγαλύτερων πιέσεων που έχουν μετρηθεί ποτέ, με προέλευση τα γρηγορότερα μονοθέσια στην ιστορία της F1».

Για να καταλήξει: «Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω ήταν οι πιο απαιτητικές συνθήκες λειτουργίας για τα ελαστικά. Αυτές οδήγησαν τα μπροστινά αριστερά ελαστικά (σ.σ. που είναι ευρέως γνωστό πως στη συγκεκριμένη πίστα καταπονούνται περισσότερο από τα υπόλοιπα) να υποβληθούν στη μέγιστη πίεση μετά από ένα πολύ υψηλό αριθμό γύρων, με συνέπεια τη μεγάλη φθορά που σημαίνει πως είχαν μικρότερη προστασία στις ακραίες συνθήκες του αγώνα».

Ολοκληρώνοντας, η ιταλική εταιρεία αφού αρχικά συνέστησε μια πιο μαλακή γόμα για τις συγκεκριμένες συνθήκες επιβεβαίωσε πως η σύσταση των συγκεκριμένων ελαστικών θα επανεξεταστεί αυξάνοντας παράλληλα την ελάχιστη πίεση για να μειώσει την αντίστοιχη κατά την κατασκευή των.