Τι είναι οι αγώνες των Indy Cars; Είναι εύκολοι ή δύσκολοι; Συγκρίνονται με τα Grand Prix της Formula 1; Προσπαθούμε να σας δώσουμε απαντήσεις λίγο πριν δούμε τα 500 μίλια της Ινδιανάπολις live από την τηλεόραση της Nova (Novasports3HD) την Κυριακή στις 18:30.

Τι είναι οι αγώνες των Indy Cars; Είναι εύκολοι ή δύσκολοι; Συγκρίνονται με τα Grand Prix της Formula 1; Προσπαθούμε να σας δώσουμε απαντήσεις λίγο πριν δούμε τα 500 μίλια της Ινδιανάπολις live από την τηλεόραση της Nova (Novasports3HD) την Κυριακή στις 18:30. 

Η απόφαση του Φερνάντο Αλόνσο να αγωνιστεί στο Indy 500 του 2017 ήταν η υπέρτατη πράξη δημοσίων σχέσεων για McLaren και την Honda, αλλά κυρίως για τις διοργανώσεις των IndyCar. Πολλοί φίλοι της Formula 1 δεν έχουν δει ποτέ έναν γύρο  αγώνα Indy 500 ή IndyCar μέχρι την τεράστια δημοτικότητα που πήρε ο κατατακτήριος γύρος του Αλόνσο στην Ινδιανάπολη. Εμείς θα προσπαθήσουμε να σας ξεναγήσουμε και να γκρεμίσουμε κάποιους μύθους.

Μύθος πρώτος: “Απλά στρίβουν αριστερά”

Η θεωρία της οδήγησης στις οβάλ πίστες πως κινούνται “απλά στρίβοντας αριστερά” ή “αλλάζοντας επίπεδο”  αποδυναμώνει τους κινδύνους της οδήγησης σε ένα superspeedway όπως η Ινδιανάπολη. Όπως είδαμε στην φρικτή σύγκρουση του Σεμπάστιαν Μπορντέ το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, το παραμικρό λάθος μπορεί να τιμωρήσει έναν οδηγό. Ο Γάλλος έσπασε το ισχίο και τη λεκάνη του και θα χάσει την υπόλοιπη σεζόν. Μιλώντας στο ESPN πέρυσι, ο νικητής του Indy 500 Αλεξάντερ Ρόσι αποκάλεσε την πρώτη του εμπειρία σε οβάλ πίστα στο Φοίνιξ:  “ένα Σαββατοκύριακο τρόμου”, καθώς οδηγούσε όλο και πιο γρήγορα παράλληλα σε ένα τσιμεντένιο τοίχο.

Μύθος δεύτερος : “Η pole position”

Η καλύτερη θέση της εκκίνησης στις πίστες οβάλ μετράται με την μέση ταχύτητα τεσσάρων γύρων και όχι με τον καλύτερο χρόνο. Το ρεκόρ γύρου είχε για 21 χρόνια ο Σκοτ Ντίξον (371,4 χλμ). Πέρυσι, ο Κάρλος Μουνόθ έφτασε στα 383,6 χλμ. Συγκριτικά, η μεγαλύτερη τελική ταχύτητα στη Formula One ήταν πέρυσι του Βαλτέρι Μπότας στα 370,3 χλμ / ώρα στο Μεξικανικό Grand Prix. Μία μεγάλη διαφορά είναι πως οι οδηγοί των Indy cars (αυτοκίνητα τύπου φόρμουλα) κινούνται συνέχεια με αυτές τις ταχύτητες στον αγώνα ενώ οι οδηγοί της F1 φτάνουν σταδιακά αυτά τα χιλιόμετρα προς το τέλος των ευθειών.

Μύθος τρίτος : “Οι πίστες των αγώνων” 

Αν τελικά οι οβαλ πίστες είναι εύκολες να σας πληροφορήσουμε πως το ημερολόγιο των IndyCar έχει μεγάλη ποικιλία όσο αφορά τα αυτοκινητοδρόμια και τα oval αποτελούν το ένα τρίτο των αγώνων της σεζόν, ενώ τα άλλα δύο τρίτα αποτελούνται από πίστες κανονικής χάραξης αλλά και σιρκουί σε δρόμους πόλης .

Μύθος τέταρτος : Ο ανταγωνισμός που δεν έχει η F1

Ένα από τα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά για τα IndyCar είναι η ποιότητα των οδηγών που συμμετέχουν. Οι Σκοτ Ντίξον και  Ντάριο Φρανκίτι (με πολλές νίκες στο ενεργητικό τους), θα μπορούσαν εύκολα να είναι οδηγοί της Formula 1 αν οι συνθήκες ήταν διαφορετικές. Οι νεώτεροι Ζόζεφ Νιουγκάρντεν και  Αλεξάντερ Ρόσι , το ταλέντο του τελευταίου πέρασε από την  Φόρμουλα 1, η οποία συνεχίζει την αναζήτηση ανταγωνισμού.