Ο Φερνάντο Αλόνσο θα εκκινήσει από την τελευταία θέση στο κυριακάτικο γκραν πρι της Μαλαισίας, καθώς θα δοκιμάσει μια αναβαθμισμένη μονάδα ισχύος στο πρώτο μέρος των αυριανών ελεύθερων δοκιμαστικών στην πίστα της Σεπάνγκ.

Ο Φερνάντο Αλόνσο θα εκκινήσει από την τελευταία θέση στο κυριακάτικο γκραν πρι της Μαλαισίας, καθώς θα δοκιμάσει μια αναβαθμισμένη μονάδα ισχύος στο πρώτο μέρος των αυριανών ελεύθερων δοκιμαστικών στην πίστα της Σεπάνγκ. 

Οι κανονισμοί επιτρέπουν σε έναν οδηγό να χρησιμοποιήσει πέντε πλήρεις μονάδες ισχύος και τα μέρη, από τα οποία αυτές αποτελούνται, στην διάρκεια μιας σεζόν, χωρίς να παίρνει ποινές. 

Όμως, ο «πιλότος» της ΜακΛάρεν ξεπέρασε το «όριο» των πέντε μονάδων ισχύος στο βελγικό γκραν πρι, στο οποίο του επιβλήθηκε ποινή 35 θέσεων στην εκκίνηση και στο οποίο τερμάτισε έβδομος στην πίστα του Σπα.

Τώρα ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής θα χρησιμοποιήσει στο μονοθέσιό του κάποια καινούρια μέρη της μονάδας ισχύος, όπως τον όγδοο κινητήρα εσωτερικής καύσης, τον όγδοο υπερσυμπιεστή (τούρμπο), το όγδοο μέρος του υβριδικού συστήματος που ανακτά ενέργεια από το τούρμπο, την έβδομη ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου και την έβδομη αποθήκη ενέργειας (μπαταρία) για φέτος, με αποτέλεσμα να του κοστίσει 30 θέσεις στην εκκίνηση του κυριακάτικου αγώνα.
«Ξέραμε ότι είχαμε ένα σχέδιο από τα μέσα της σεζόν για το πού θα χρησιμοποιήσουμε νέους κινητήρες» εξήγησε ο Ισπανός και συνέχισε: 

«Έχασα έναν στην Αυστραλία στο ατύχημα και ήμασταν στον κινητήρα Νο 2 στον δεύτερο αγώνα. Είχαμε κάποια περαιτέρω προβλήματα. Επομένως, ξέραμε ότι αυτές οι ποινές θα έρθουν και ένα από τα καλύτερα μέρη ήταν το Σπα, εξαιτίας της κατάστασης των κινητήρων μας σε εκείνο το σημείο. Το δεύτερο καλύτερο ήταν ίσως η Μαλαισία, επειδή ο καιρός μπορεί να διαδραματίσει έναν σημαντικό παράγοντα στον αγώνα και επίσης η Ιαπωνία είναι ο επόμενος αγώνας, το εντός έδρας γκραν πρι μας, και θέλουμε να φτάσουμε εκεί με κάποια ασφάλεια ως προς την αξιοπιστία».

Μετά την δοκιμή της αναβαθμισμένης μονάδας ισχύος στο πρώτο μέρος των ελεύθερων δοκιμαστικών, οι άνθρωποι της Χόντα και της ΜακΛάρεν θα αποφασίσουν εάν θα την αφήσουν στο μονοθέσιο του δις παγκόσμιου πρωταθλητή και για το δεύτερο μέρος της διαδικασίας. Στα σχέδιά τους είναι να τη χρησιμοποιήσουν μόνο στα αυριανά ελεύθερα δοκιμαστικά και το Σάββατο ο Αλόνσο θα χρησιμοποιήσει την παλιών προδιαγραφών μονάδα ισχύος του, καθώς η προτεραιότητά τους είναι να επιβεβαιώσουν την αποτελεσματικότητα των αναβαθμίσεων. Μολονότι δεν έχει αποκλειστεί εντελώς το ενδεχόμενο ο οδηγός από το Οβιέδο να κρατήσει την αναβαθμισμένη μονάδα ισχύος για τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά και τον αγώνα, η συγκεκριμένη επιλογή δεν βρίσκεται αυτή τη στιγμή στα σχέδια της Χόντα και είναι απίθανο να συμβεί.

Όπως έχουν αυτή τη στιγμή τα πράγματα, ο δεύτερος οδηγός της ΜακΛάρεν, ο Βρετανός Τζένσον Μπάτον, δεν θα πάρει τον αναβαθμισμένο κινητήρα στη Μαλαισία και οι άνθρωποι της Χόντα είναι αναποφάσιστοι για το αν θα γίνει αυτό στο επόμενο γκραν πρι, στην Ιαπωνία, καθώς θέλουν να αποφύγουν ποινές στον εντός έδρας αγώνα τους.