Η Φεράρι υποφέρει από ένα «κλίμα φόβου», με το προσωπικό να είναι απρόθυμο να πάρει ρίσκα, προκειμένου να μην απολυθεί, σύμφωνα με τον πρώην αρχιμηχανικό της ιταλικής ομάδας της Φόρμουλα Ένα, Λούκα Μπαλντισέρι.
«Δυστυχώς, ούτε (σ.σ. ο πρόεδρος Σέρτζιο) Μαρκιόνε ούτε (ο διευθυντής της ομάδας, Μαουρίτσιο) Αριβαμπένε διαθέτουν αγωνιστική εμπειρία, μια κουλτούρα η οποία έχει χαθεί στην κορυφή της ομάδας» τόνισε με δηλώσεις του στην ιταλική εφημερίδα “Corriere dello Sport” και συνέχισε: «Δεν είναι πια μια ομάδα, αλλά ένας όμιλος φοβισμένων ανθρώπων. Μέσα υπάρχει ένα κλίμα φόβου, τα παιδιά δεν παίρνουν ρίσκα, δεν λαμβάνουν αποφάσεις για το φόβο να διωχθούν με ατιμωτικό τρόπο».
Ο Μπαλντισέρι εργάστηκε στενά με τον Γερμανό επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, Μίκαελ Σουμάχερ, και τον Βραζιλιάνο Ρούμπενς Μπαρικέλο στην διάρκεια μιας «χρυσής» περιόδου για τη «σκουντερία» στην αρχή του αιώνα και στη συνέχεια είχε την επίβλεψη της ακαδημίας οδηγών της Φεράρι. Αποχώρησε πέρυσι από την ιταλική ομάδα, προκειμένου να αναλάβει την προώθηση της καριέρας του Καναδού πρώην οδηγού της «κόκκινης» ακαδημίας, Λανς Στρολ, ο οποίος είναι υποψήφιος να «τρέξει» για λογαριασμό της Γουίλιαμς την επόμενη χρονιά.
Η Φεράρι δεν έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να πανηγυρίσει νίκη στην τρέχουσα σεζόν της Φόρμουλα Ένα με τον Γερμανό Σεμπάστιαν Φέτελ και τον Γερμανό Κίμι Ράικονεν, ύστερα από τις τρεις επιτυχίες της στο 2015, με αποτέλεσμα να έχει πέσει στην τρίτη θέση της βαθμολογίας των κατασκευαστών πίσω από τη Mercedes και τη Red Bull. Η «αρχαιότερη» και πιο επιτυχημένη ομάδα της Φόρμουλα Ένα κατέκτησε για τελευταία φορά τίτλο στους οδηγούς με τον Ράικονεν το 2007, ενώ πανηγύρισε το πιο πρόσφατο πρωτάθλημά της στους κατασκευαστές το 2008. «Ο Ράικονεν πάει καλύτερα από το 201, ο Φέτελ πολύ χειρότερα» υπογράμμισε ο Μπαλντισέρι, για να καταλήξει: «Είναι σημαντικό για τη Φεράρι να τον βοηθήσει να επιστρέψει (σ.σ. τον Φέτελ) και να τον κρατήσει κοντά, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα… αλλά το πρόβλημα δεν είναι αυτοί».
Ο Μαρκιόνε, ο οποίος είναι επίσης διευθύνων σύμβουλος της Fiat Chrysler, αντικατέστησε τον Λούκα ντι Μοντετζέμολο ως πρόεδρο της Φεράρι το 2014. Ο Αριβαμπένε, πρώην στέλεχος της Philip Morris, ανέλαβε τα καθήκοντά του στην ομάδα τον Νοέμβριο εκείνης της χρονιάς. Ο τεχνικός διευθυντής, Τζέιμς Άλισον, ήταν η τελευταία αξιοπρόσεκτη αποχώρηση τον Ιούλιο, ενώ τον αντικατέστησε ο Ματία Μπινότο, ο οποίος μετακινήθηκε από το τμήμα του κινητήρα. Ο Μπαλντισέρι εξέφρασε την άποψη ότι το τμήμα του κινητήρα της Φεράρι έχει κάνει θαύματα από το 2014, ωστόσο τόνισε πως ο Μπινότο είναι περισσότερο ένας διευθυντής ομάδας απ’ ότι ένας τεχνικός διευθυντής.
Την ώρα που η Φεράρι έχει μείνει μακριά από τις επιτυχίες η Mercedes κατέκτησε την Κυριακή στη Σουζούκα τον τρίτο διαδοχικό τίτλο της στους κατασκευαστές, ενώ θα πανηγύρισει και τρίτο σερί πρωτάθλημα στους οδηγούς, καθώς το «στέμμα» διεκδικούν μόνο οι οδηγοί της, ο Γερμανός Νίκο Ρόσμπεργκ και ο Βρετανός Λιούις Χάμιλτον, ενώ απομένουν τέσσερις αγώνες για το τέλος. Ο πρώην σχεδιαστής και τεχνικός επικεφαλής της Φεράρι, Άλντο Κόστα, είναι διευθυντής της μηχανικής στη Mercedes από το 2011, όταν έφυγε από το Μαρανέλο.