Ο κυριακάτικος αγώνας στο Άμπου Ντάμπι, με τον οποίο πέφτει η αυλαία του φετινού πρωταθλήματος της Φόρμουλα Ένα, θα αποτελέσει το «κύκνειο άσμα» του Τζένσον Μπάτον στην... κεντρική σκηνή του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Ο κυριακάτικος αγώνας στο Άμπου Ντάμπι, με τον οποίο πέφτει η αυλαία του φετινού πρωταθλήματος της Φόρμουλα Ένα, θα αποτελέσει το «κύκνειο άσμα» του Τζένσον Μπάτον στην… κεντρική σκηνή του μηχανοκίνητου αθλητισμού. 

Ο Βρετανός οδηγός, παγκόσμιος πρωταθλητής του 2009, ανακοίνωσε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου την απόφασή του να αποχωρήσει από την ενεργό δράση, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Προσεγγίζω αυτό το Σαββατοκύριακο σκεπτόμενος ότι είναι ο τελευταίος μου αγώνας. Τη σημερινή ημέρα, δεν έχω πια τη διάθεση να “πιλοτάρω” στη Φόρμουλα Ενα μετά από αυτή την κούρσα».
Ο Μπάτον έκανε ντεμπούτο στη Φόρμουλα Ενα το 2000, σε ηλικία 20 ετών, αγωνιζόμενος με το μονοθέσιο της Williams-BMW. 

Την επόμενη χρονιά μεταπήδησε στη Μπένετον-Ρενό και το 2003 εντάχθηκε στο δυναμικό της BAR-Χόντα, με την οποία απέκτησε για πρώτη φορά πρωταγωνιστικό ρόλο. Το 2004 ανέβηκε συνολικά δέκα φορές στο βάθρο των νικητών, κατακτώντας τελικά την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών, ενώ με την ίδια ομάδα, η οποία είχε περάσει πλέον υπό τον πλήρη έλεγχο της Χόντα, πανηγύρισε και την πρώτη νίκη της καριέρας του, στο ουγγρικό γκραν πρι του 2006. Όταν η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε την αποχώρησή της από το πρωτάθλημα, στο τέλος του 2008, ο Βρετανός έμεινε προσωρινά χωρίς ομάδα, μέχρι την εξαγορά της από τον Ρος Μπρον, μόλις τον Φεβρουάριο του 2009. 

Η νεοσυσταθείσα Brawn GP εξελίχθηκε σε απόλυτο κυρίαρχο εκείνης της χρονιάς και ο Μπάτον πανηγύρισε έξι νίκες στους πρώτους επτά αγώνες και τελικά την κατάκτηση του παγκόσμιο τίτλου, τόσο σε επίπεδο οδηγών όσο και σε επίπεδο κατασκευαστών. 

Από το 2010 ο Βρετανός εντάχθηκε στο δυναμικό της McLaren, με την οποία πανηγύρισε δύο νίκες την πρώτη χρονιά και άλλες τρεις τη δεύτερη (2011), οπότε και κατέλαβε τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών, πίσω από τον Σεμπάστιαν Φέτελ. Είδε πρώτος την καρό σημαία άλλες τρεις φορές το 2012, αλλά η νίκη του στον καταληκτικό αγώνα εκείνης της σεζόν, στην πίστα Ιντερλάγκος της Βραζιλίας, έμελλε να είναι η τελευταία της καριέρας του. Τα μονοθέσια της McLaren δεν κατάφεραν να ακολουθήσοτυν την εξέλιξη των ανταγωνιστών τους και έμειναν αρκετά πίσω, με συνέπεια ο Μπάτον να ανέβει στο βάθρο μόλις μία φορά την τελευταία τετραετία, το 2014 στην Αυστραλία.

Συνολικά, ο Βρετανός «πιλότος» ολοκληρώνει την καριέρα του με 15 νίκες, 50 θέσεις στο βάθρο των νικητών και 8 pole positions σε 304 αγώνες που πήρε εκκίνηση (χωρίς να υπολογίζεται η επερχόμενη κούρσα στο Αμπου Ντάμπι).