Οι λόγοι που οδήγησαν τον Γερμανό εκτός Formula 1 και ποιοι είναι οι πιθανοί αντικαταστάτες του.
Ο Νίκο Ρόζμπεργκ… παραιτήθηκε. Λιγότερο από μία εβδομάδα μετά την κατάκτηση του πρώτου του παγκόσμιου τίτλου, ο 34χρονος ανακοίνωσε ότι το 2016 ήταν η τελευταία του χρονιά στον κόσμο των Grand Prix, αφήνοντας την Mercedes να ψάχνει για τον αντικαταστάτη του.
Ο ίδιος περιέγραψε το φινάλε της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι ως «φρικτή» εμπειρία αλλά ήταν και ο τρόπος που προσπάθησε να μείνει μπροστά από τον Λούις Χάμιλτον κατά τη διάρκεια μιας τεταμένης και αμφιλεγόμενης σεζόν. Όμως παρά την προφανή ψυχική κούραση την υπερπροσπάθεια και τελικά τον θρίαμβο, η ανακοίνωση της εγκατάλειψης του αθλήματος άφησε τον κόσμο της F1 ζαλισμένο.
«Θεωρώ ότι είναι μια μεγάλη έκπληξη», δήλωσε ο Μπραντλ (πρώην οδηγός της F1 και νυν σχολιαστής των αγώνων για το βρετανικό Sky) και πρόσθεσε: «Δεν ξέρω τι τον βασάνισε τόσο πολύ για να θέλει να τα παρατήσει. Είναι προφανώς μια προσωπική απόφαση και αυτό είναι κακό για τη Formula 1 γιατί δεν θα έχει να δείξει ένα Παγκόσμιο Πρωταθλητή τον χειμώνα αλλά και την επόμενη σεζόν. Είναι επίσης κακό για τη Mercedes-Benz, γιατί δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί το αποτέλεσμα και τους κόπους μίας ολόκληρης σεζόν. Πέτυχε την ανώτερη διάκριση και την εγκαταλείπει;»
Ο Ρόσμπεργκ ακολούθησε το παράδειγμα των: Αλέν Προστ, Σερ Τζάκι Στιούαρτ και του Νάιτζελ Μάνσελ στην έξοδο τους από το άθλημα στην κορυφή.
Είναι άραγε μία απόφαση που πάρθηκε βιαστικά; Από τη στιγμή που θα ξεκινήσει η επόμενη χρονιά και θα σκεφτεί το επόμενο κεφάλαιο στη ζωή του, πιθανόν να αναθεωρήσει και να το μετανιώσει. Το περίεργο ήταν πως η χρονιά του 2016 στη Formula 1, είχε κρίσεις και σημεία καμπής εν αφθονία και δεν ήταν μία βαρετή χρονιά. Μήπως ο 34χρονος δεν τα άντεξε όλα αυτά; Όσο για την ένταση, αυτή νομίζουμε πως φάνηκε περισσότερο στους τελευταίους πέντε αγώνες. Γι ‘αυτό πιστεύουμε ότι η απόφαση αυτή πάρθηκε βιαστικά. Μήπως θέλει μία άλλη αγωνιστική καριέρα, ή απλά περισσότερο χρόνο με την οικογένειά του;
Ο ίδιος δήλωσε πως: «Αυτή η χρονιά ήταν πολύ δύσκολη και όλα ξεκίνησαν από πέρυσι στον αγώνα του Όστιν όταν ο Χάμιλτον στέφθηκε πρωταθλητής το 2015 στις ΗΠΑ».
Γι ‘αυτό και πίεσε προς όλες τις κατευθύνσεις και αναγκάστηκε να κάνει πολλές θυσίες
«Η γυναίκα μου, για παράδειγμα, κάθε φορά που ήμουν στο σπίτι καταλάβαινε ότι έπρεπε να ξεκουραστώ έτσι ποτέ δεν φρόντισα λίγο την κόρη μου, τις νύχτες δεν έκανα ποτέ κάποιο δύσκολο πράγμα. Ένοιωθα λίγο σαν επισκέπτης στο σπίτι μου».
Όσο για την αλλάγή καριέρας, γιατί αλήθεια να διαλέξει να οδηγήσει στο Πρωτάθλημα Πρωτοτύπων (Le Mans) ή στο IndyCar στις ΗΠΑ, ή τα GT όταν είναι πρωταθλητής με την καλύτερη ομάδα της Formula 1;
Η θέση του Λιούις Χάμιλτον
Στον απόηχο της νίκης του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος από τον Ρόζμπεργκ, όλα έδειχναν πως ο Χάμιλτον ήταν πολύ πιο πιθανό να αφήσει το άθλημα. Τώρα, ο Βρετανός είναι ο μαναδικός οδηγός για τα «Ασημένια Βέλη» και μάλιστα όλοι σκέφτονται πως τελικά οι σχέσεις των δύο δεν ήταν οι καλύτερες σε σημείο να αναρωτιόμαστε αν ο Χάμιλτον ήταν έμμεσα ένας παράγοντας στην απόφασή του Ρόζμπεργκ.
Η επόμενη ημέρα για την Mercedes
Η θέση στο αυτοκίνητο του Ρόζμπεργκ θα έχει αφθονία μνηστήρων, αυτό είναι σίγουρο. Επιπλέον δεν θα θέλαμε με τίποτε να είμαστε στη θέση του Τότο Βόλφ (Executive director στην ομάδα Mercedes AMG Petronas F1) ή του Νίκι Λάουντα (non-executive chairman στην ομάδα Mercedes AMG Petronas F1 ) των οποίων τα τηλέφωνα θα έχουν «πάρει φωτιά». Τώρα στη Mercedes πρέπει να αποφασίσουν τι οδηγό θέλουν. Φερνάντο Αλόνσο; Σεμπάστιαν Φέτελ; Ή κάποιον νεότερο;
Για την ακρίβεια θέλουν… ενάμιση οδηγό. Μισό που θα συμπληρώνει τον Χάμιλτον και έναν που θα παλεύει για βαθμούς ή και τίτλο. Σκεφτείτε όλους αυτούς τους (τελικά) απογοητευμένους οδηγούς που μόλις υπέγραψαν και σκέφτονται: «ίσως είχα την ευκαιρία».
Οι πιθανοί μνηστήρες
Μετά την είδηση σοκ ότι ο Νίκο Ρόζμπεργκ αποσύρεται από την Formula 1, εξετάζουμε τους πιθανούς υποψηφίους που θα μπορούσαν να βρεθούν δίπλα στον Λιούις Χάμιλτον στην Mercedes το 2017.
Πασκάλ Βουρλέιν
Το όνομά του είναι συνδεδεμένο με την Mercedes για αρκετά χρόνια. Κέρδισε τον τίτλο στο DTM το 2015 και ήταν στην Formula 1 με την Manor για αυτή τη σεζόν. Ο Βουρλέιν δεν έχει εξασφαλίσει ακόμη μια θέση για το 2017 και ως εκ τούτου είναι διαθέσιμος. Επιπλέον, πραγματοποιήσει σημαντικές δοκιμές για την Mercedes τα τελευταία δύο χρόνια κυρίως, για τα ελαστικά.
Βαλτέρι Μπότας
Ο Μπότας έχει ήδη δεσμευτεί με την Williams για ένα ακόμη χρόνο, αλλά μεγάλος μέτοχος της ομάδας και φαν του Φιλανδού είναι ο Τότο Βόλφ. Άρα η μετάβαση στη Mercedes είναι θεωριτικά εύκολη. Έχει τερματίσει εννέα φορές στο podium στη Formula 1. Έτσι η Williams θα ζητήσει ισχυρό αντάλλαγμα για να τον ελευθερώσει.
Εστεμπάν Όκον
Ο Όκον καθοδηγείται από τη Mercedes τα τελευταία δύο χρόνια και έχει εντυπωσιάσει σε ό, τι έχει οδηγήσει. Έχει αποδείξει την αξία του, με τους διαδοχικούς τίτλους στην F3 και τα GP3, και έχει κάνει δοκιμές για τις ομάδες: Renault, Force India και Mercedes. Ο 20χρονος θα οδηγεί για την Force India το 2017. Όπως και Williams, έτσι και η Force India θα πρέπει να πειστεί για αφήσει τον οδηγό της. Ωστόσο, παλαιότερα, στην περίπτωση του Νίκο Χουλκενμπέργκ, έδειξε πως δεν εμποδίζει την καριέρα των οδηγών της.
Μήπως αγοράσουν ένα ακόμη μεγάλο όνομα;
Στην περίπτωση αυτή ακούστηκε αμέσως το όνομα του Φερνάντο Αλόνσο για τον οποίο ο Βόλφ έκανε θετικά σχόλια στο παρελθόν και το συμβόλαιό του (με την McLaren Honda) λήγει το επόμενο έτος. Όμως η σχέση του με τον Χάμιλτον δεν είναι η καλύτερη δυνατή.
Τι γίνεται με τον Σεμπάστιαν Φέτελ; Δείχνει απογοητευμένος με την έλλειψη ρυθμού και οργάνωσης της Ferrari και ίσως η ιδέα της θητείας του στην καλύτερη ομάδα να είναι αυτό που χρειάζεται.
Μήπως ο Βολφ θα τολμούσε να ξεμπερδέψει τον Μαξ Βερστάπεν από τη μακροχρόνια συμφωνία του με την Red Bull; Αυτή και αν είναι δύσκολη ερώτηση αλλά φανταστείτε μία πιθανή κόντρα ανάμεσα σε αυτόν και τον Χάμιλτον.