Η ιστορία των προκριματικών: ο Λιούις Χάμιλτον (Mercedes) γράφει ιστορία και ξεκινά πρώτος στο Ιταλικό Grand Prix. Δίπλα του έχει τον Λανς Στρολ (Williams) ενώ από τη δεύτερη σειρά ξεκινούν τον αγώνα οι Εστεμπάν Όκον (Force India) και Βαλτέρι Μπότας (Mercedes).
Το πιο περίεργο starting grid της χρονιάς στην Formula 1 έβγαλαν οι κατατακτήριες δοκιμές στη Μόνζα. Εξαίρεση ο Λιούις Χάμιλτον ο οποίος έγινε ο οδηγός με τις περισσότερες pole position (με 69) ξεπερνώντας τον Μίκαελ Σουμάχερ. Αντίθετα οι Ferrari «πνίγηκαν» στο λιμάνι τους (συγγνώμη στην πίστα τους). Τι μας εντυπωσίασε θετικά και τι αρνητικά; Ποιοι κολύμπησαν; Ποιοι επέπλευσαν; και ποιοί πνίγηκαν στην βρεγμένη / πλημμυρισμένη Μόνζα;
Αρνητική έκπληξη: Η απόδοση της Ferrari
Φαινόταν ότι η βροχή θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα και να φέρει πρωταγωνίστρια τη Scuderia. Αυτό έδειχναν και οι επιδόσεις του Φέτελ ως το Q2. Όμως, καθώς η βροχή έγινε έντονη στην αρχή του Q3 το κόκκινο της Ferrari ξεθώριασε, με τους Φέτελ και Ραϊκόνεν να αδυνατούν να πιάσουν το ρυθμό των Mercedes αλλά και των : Red Bull, Williams και Force India. Η ποινή της Red Bull θα τους βοηθήσει να κερδίσουν θέσεις στην σειρά της εκκίνησης αλλά και πάλι ο Φέτελ έχει πολύ δουλειά να κάνει αν θέλει να φύγει από την Μόνζα με άθικτη τη βαθμολογική διαφορά του στο πρωτάθλημα.
Θετική έκπληξη: Ο συναγωνισμός στο Q3
Πολλοί είναι αυτοί που είπαν πως για το θέαμα στο τρίτο σέσιον των κατατακτήριων δοκιμών αιτία ήταν η βροχή. Εμείς υποστηρίζουμε πως είναι οι νέες προδιαγραφές των μονοθέσιων. Αυτό ήταν ένα από τα καλύτερα Q3 της χρονιάς και ήταν διασκεδαστικό. Όμως οι ποινές στις Red Bull χαλούν το αποτέλεσμα. Ο Χάμιλτον έδειξε την αξία του διεκδίκησε και κέρδισε την Pole Position με το νούμερο 69, αλλά θα φαινόταν ακόμη πιο δραματική αν πάλευε με τις δύο Red Bull.
Αρνητική και θετική έκπληξη: Η καθυστέρηση 2,5 ωρών
Μετά τη σύγκρουση του Ρομάν Κροζάν η κόκκινη σημαία κράτησε λίγο περισσότερο από δυόμισι ώρες. Πολλοί ήταν αυτοί που έτρεξαν να επικρίνουν τον αλυτάρχη της FIA Τσάρλι Γουίτινγκ Charlie για τη διάρκεια της καθυστέρησης. Η FIA είναι συνήθως στριμωγμένη σε αυτές τις καταστάσεις. Να σταματήσει τη δράση και να καταστραφεί το θέαμα ή να συνεχίσει τον αγώνα με το φόβο σοβαρού ατυχήματος; Πολλά σενάρια ακούστηκαν όπως: Ότι τα ελαστικά της Pirelli δεν πληρούν τις ακραίες συνθήκες που αντιμετώπισαν οι ομάδες. Η FIA έχει την υποχρέωση να εξασφαλίσει ότι η ασφάλεια προηγείται του θεάματος. Όπως αποδείχθηκε, η αναμονή ήταν δικαιολογημένη. Ο καιρός βελτιώθηκε και έγινε ένα επιτυχημένο Q3.
Ένα ακόμη ρεκόρ: Λιούις Χάμιλτον
Οι αριθμοί αλλάζουν, τα ρεκόρ πέφτουν αλλά δεν λένε ποιος είναι καλύτερος ο Χάμιλτον ή ο Σουμπάχερ. Ωστόσο , 69 pole positions σε 201 αγώνες είναι ένα επίτευγμα και ο Χάμιλτον είναι ένας από τους καλύτερους οδηγούς της F1, που αντικαθιστά τον Μίκαελ Σουμάχερ.
Η κάμερα της αλήθειας : Ντανιέλ Ρικιάρντο
Η βροχή και η καθυστέρηση έφεραν μία έκπληξη στα pits. Ο Ντανιέλ Ρικιάρντο φρόντισε να ψυχαγωγήσει το παγκόσμιο ακροατήριο της F1. Πήρε ένα κάμεραμαν και μπήκε στο box της Mercedes. Οι μηχανικοί δεν ήταν σίγουροι αν έπρεπε να γελάσουν ή να τρέξουν να καλύψουν το αυτοκίνητο από την κάμερα.
Οι οδηγοί της ημέρας: Εστεμπάν Οκόν και Λανς Στρολ
Είναι εύκολο να κερδίσει τον τίτλο ο Χάμιλτον με το νέο ρεκόρ στις pole. Όμως για εμάς τη θέση αξίζουν οι Εστεμπάν Οκόν και Λανς Στρολ. Μένει μόνο να μας δικαιώσουν με μία καλή εκκίνηση και εμφάνιση στον αγώνα.