Ο κόσμος της F1 αποχαιρετά την Ευρώπη και ταξιδεύει ανατολικά σε λιμάνια… ξένα όπως λέει και το παλιό τραγούδι και η ερώτηση είναι μία Χάμιλτον ή Φέτελ;
Ο Φέτελ χρειάζεται τη νίκη στη Σιγκαπούρη αν θέλει να συνεχίσει να διεκδηκεί το πρωτάθλημα. Στη Σιγκαπούρη, ο Γερμανός, έχει κερδίσει τα 4 από τα 9 Grand Prix, που έγιναν εκεί . Τελευταία φορά που κέρδισε ήταν το 2015 για λογαριασμό της Ferrari. Από τους 20 οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση την Κυριακή έχουν κερδίσει στη Σιγκαπούρη εκτός του Φέτελ και οι Χάμιλτον (2009, 2014) , Αλόνσο (2008, 2010). Η τελευταία φορά που κέρδισε ο Χάμιλτον εκεί ήταν το 2014. Ο Βρετανός είναι σε φόρμα καθώς έχει κερδίσει τους δυο τελευταίους αγώνες σε Βέλγιο και Ιταλία. Οι δυο αυτές νίκες του επέτρεψαν να φτιάξει μία μικρή διαφορά (3 βαθμών) στο πρωτάθλημα για πρώτη φορά φέτος.
Ο νυχτερινός αγώνας στη Σιγκαπούρη (14ος της χρονιάς) γίνεται στους δρόμους του λιμανιού (Marina Bay). Η διαδρομή έχει 23 στροφές. Για τον φωτισμό της διαδρομής φροντίζουν 1600 προβολείς, με λάμπες αλογόνου 2000 watt, που εκπέμπουν τέσσερις φορές πιο έντονο φωτισμό σε σχέση με τον αντίστοιχο που παράγεται σε ένα μέσο γήπεδο ποδοσφαίρου τη νύχτα.
Σε συνέχεια του αγώνα στη Μόντσα όπου η στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών είναι μονόδρομος η Formula 1 πάει τώρα σ’ ένα από τους πιο πολύπλοκους, από πλευράς στρατηγικής, αγώνα, στους φωτισμένους δρόμους της Σιγκαπούρης. Οι τρεις πιο μαλακές γόμες στην γκάμα των P Zero: Soft, Supersof και Ultrasoft – είναι για μια ακόμη φορά διαθέσιμες στη Σιγκαπούρη. Ο αγώνας των 61 γύρων διαρκεί σχεδόν 2 ώρες και απαιτείται πάνω από μια αλλαγή ελαστικών. Στην πρόκληση αυτή προστίθενται και οι συνήθεις παράμετροι που επηρεάζουν τη στρατηγική σε αγώνες δρόμων: έντονες διακυμάνσεις της μειωμένης πρόσφυσης, διαγραμμίσεις, ανομοιομορφίες, καπάκια υπονόμων αλλά και χρήση αυτοκινήτου ασφαλείας. Στα 9 χρόνια ιστορίας του αγώνα χρειάστηκε αυτοκίνητο ασφαλείας κάθε φορά.
Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
•Με κάθε περίοδο να ξεκινά αργά και να συνεχίζεται μέσα στη νύχτα η συνήθης διακύμανση θερμοκρασίας και βελτίωσης της πίστας είναι διαφορετική απ’ ότι τη μέρα.
• Με 23 στροφές τα ελαστικά δεν σταματούν να εργάζονται: Η μια στροφή διαδέχεται την άλλη.
• Παρότι πρόκειται για την πίστα με τις περισσότερες στροφές μέσα στη χρονιά είναι ταυτόχρονα η 2η πιο αργή μετά το Μονακό: Ένας μοναδικός συνδυασμός.
• Ακόμη και τη νύχτα η θερμοκρασία περιβάλλοντος παραμένει υψηλή οπότε θα δούμε τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης.
• Το πίσω αριστερά ελαστικό καταπονείται περισσότερο, αυτό θα καθορίσει τον αριθμό των αλλαγών.
• Πέρυσι ο νικητής του αγώνα έκανε δυο αλλαγές, υπήρξαν όμως αρκετοί που έκαναν τρεις αλλαγές.
Μάριο Ίζολα Επικεφαλής του τμήματος αγώνων αυτοκινήτου
“Η Σιγκαπούρη είναι πάντα ένας από τους πιο συναρπαστικούς και απρόβλεπτους αγώνες της χρονιάς. Συχνά η στρατηγική στα πιτ στοπ παίζει κομβικό ρόλο στο αποτέλεσμα: Επίσης περιπλέκει τα πράγματα η σχεδόν βέβαιη εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας σε κάποιο σημείο του αγώνα. Η pole position παίζει πάντα σημαντικό ρόλο για τη νίκη στη Μαρίνα Μπέι, οπότε οι κατατακτήριες δοκιμές θα είναι κρίσιμες. Για να προετοιμαστούν σωστά οι ομάδες πρέπει να μελετήσουν προσεκτικά τα δεδομένα των ελεύθερων δοκιμών καθώς η θερμοκρασία στην πίστα έχει διαφορετική διακύμανση απ’ ότι την μέρα. Αντίστοιχα διαφορετικός είναι και ο τρόπος που μεταβάλλεται η πρόσφυση σε σχέση με το τυπικό μοτίβο ενός ημερήσιου αγώνα. Η κατανόηση αυτού είναι κλειδί στη χάραξη στρατηγικής ώστε να εξασφαλίσει κανείς μικρή φθορά και λίγη τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης”.
Τι είναι νέο για αυτόν τον αγώνα
• Οι ομάδες επέλεξαν κατά κύριο λόγο την πάρα πολύ μαλακή γόμα για τη Σιγκαπούρη. Η μαλακή και η πολύ μαλακή επελέγησαν σε μικρές ποσότητες.
• Δεν υπάρχουν σημαντικές μεταβολές στη χάραξη της διαδρομής και στο οδόστρωμα φέτος.
• Το πρόγραμμα εξέλιξης των ελαστικών του 2018 από την Pirelli συνεχίστηκε στο Paul Ricard τη προηγούμενη βδομάδα με τους Λίους Χάμιλτον και Βαλτέρι Μπότας.