Συγκριτικά με το συμβατικό cruise control, το ACC παρέχει πρόσθετη άνεση και μειώνει το στρες για τον οδηγό διατηρώντας μία σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Το ACC προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα σύμφωνα με την επιλεγμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Εάν χρειαστεί, το σύστημα επιβραδύνει αυτόματα το αυτοκίνητο όταν πλησιάζει ένα όχημα που κινείται με μικρότερη ταχύτητα, εφαρμόζοντας ελαφρά πίεση πέδησης. Εάν το προπορευόμενο όχημα επιταχύνει, το ACC αυξάνει την ταχύτητα του αυτοκινήτου μέχρι να φτάσει στην προκαθορισμένη. Το ACC λειτουργεί σαν ένα συμβατικό cruise control εάν δεν προηγείται κάποιο άλλο όχημα στη λωρίδα του αυτοκινήτου, αλλά επιπρόσθετα εφαρμόζει πίεση πέδησης για να διατηρήσει των επιλεγμένη ταχύτητα σε μία κατηφόρα.
Η τελευταία γενιά ACC της Opel χρησιμοποιεί, πέρα από το ραντάρ των συμβατικών συστημάτων, και την εμπρός κάμερα του Astra για τον εντοπισμό του προπορευόμενου οχήματος στη λωρίδα του. Το σύστημα λειτουργεί με ταχύτητες μεταξύ 30 και 180 χλμ.
Το σύστημα μπορεί ακόμα και να φρενάρει τελείως το Astra πίσω από ένα προπορευόμενο όχημα υποστηρίζοντας επιπλέον τον οδηγό, για παράδειγμα, στους φωτεινούς σηματοδότες. Όταν το αυτοκίνητο έχει σταματήσει τελείως, μπορεί αυτόματα να συνεχίσει να ακολουθεί το προπορευόμενο όχημα μέσα σε τρία δευτερόλεπτα . Διαφορετικά, ο οδηγός επιλέγει την Συνέχεια’ (Resume) πιέζοντας το μπουτόν “SET-/RES+” ή το πεντάλ του γκαζιού όταν το προπορευόμενο όχημα αρχίσει να κινείται πάλι. Σε περίπτωση που το προπορευόμενο όχημα αρχίσει να κινείται και ο οδηγός δεν αντιδράσει, το ACC δίδει μία οπτική και ακουστική υπενθύμιση ώστε να ξεκινήσει το αυτοκίνητο. Στη συνέχεια, το σύστημα ακολουθεί πάλι το όχημα (μέχρι την προεπιλεγμένη ταχύτητα).
Ο οδηγός ελέγχει το ACC μέσω διακοπτών στο τιμόνι, επιλέγοντας την απόσταση που προτιμά από το προπορευόμενο όχημα (κοντινή, μέτρια ή μακρινή). Το μπουτόν “SET-/RES+” ελέγχει την ταχύτητα, ενώ εικονίδια στο ταμπλό ενημερώνουν τον οδηγό για την επιλεγμένη ταχύτητα, την επιλεγμένη απόσταση και εάν το ACC έχει ανιχνεύσει κάποιο όχημα μπροστά.
Το ACC του πεντάθυρου Opel Astra hatchback και του Astra Sports Tourer διατίθεται προαιρετικά με τους παρακάτω κινητήρες και εξατάχυτα κιβώτια:
1.400 κ.εκ. ECOTEC (150 ίππων) Direct Injection Turbo G Αυτόματο
1.400 κ.εκ. ECOTEC (150 ίππων) Direct Injection Turbo G Μηχανικό
1.600 κ.εκ. ECOTEC (200 ίππων) Direct Injection Turbo G Αυτόματο
1.61.600 κ.εκ. ECOTEC (200 ίππων) Direct Injection Turbo G Μηχανικό
1.600 CDTI (136 ίπποι) D Αυτόματο
1.600 CDTI (136 ιπποι) D Μηχανικό
Το ACC και τα πρόσθετα συστήματα υποστήριξης οδηγού του Astra είναι βασικά συστατικά για τα “ευφυή” αυτοκίνητα του μέλλοντος και την αυτοματοποιημένη οδήγηση. Το Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Keep Assist) εφαρμόζει διακριτική διόρθωση διεύθυνσης εάν το Astra τείνει να βγει από τη λωρίδα του, μετά από σχετική Προειδοποίηση Παρέκκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Lane Departure Warning). Τα Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Automatic Emergency Braking), Ενσωματωμένη Υποστήριξη Πέδησης (Integrated Brake Assist), Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Alert) και Ένδειξη Απόστασης από το Προπορευόμενο Όχημα (Following Distance Indication) βοηθούν στην αποφυγή συγκρούσεων ή μετριάζουν τις επιπτώσεις τους. Μερικές κόκκινες λυχνίες LED αναβοσβήνουν στο παρμπρίζ στο πεδίο ορατότητας του οδηγού ένα το Astra πλησιάζει με ταχύτητα το προπορευόμενο όχημα και επίκειται σύγκρουση. Η μονή (mono) κάμερα του Astra, εγκατεστημένη στην κορυφή του παρμπρίζ, συλλέγει τα δεδομένα γι’ αυτά τα συστήματα.