Ο Μαξ Φερστάπεν θα γίνει την Παρασκευή ο νεώτερος οδηγός που θα έχει πάρει μέρος σε αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1, καθώς η Toro Rosso επιβεβαίωσε σήμερα ότι ο νεαρός Ολλανδός θα αντικαταστήσει τον Γάλλο Ζαν-Ερίκ Βερν στο πρώτο μέρος των ελεύθερων δοκιμαστικών για το ιαπωνικό γκραν πρι, τρεις ημέρες μετά τα 17α γενέθλιά του.

Ο Μαξ Φερστάπεν θα γίνει την Παρασκευή ο νεώτερος οδηγός που θα έχει πάρει μέρος σε αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1, καθώς η Toro Rosso επιβεβαίωσε σήμερα ότι ο νεαρός Ολλανδός θα αντικαταστήσει τον Γάλλο Ζαν-Ερίκ Βερν στο πρώτο μέρος των ελεύθερων δοκιμαστικών για το ιαπωνικό γκραν πρι, τρεις ημέρες μετά τα 17α γενέθλιά του. Αξίζει να σημειωθεί ότι το σχετικό ρεκόρ κατέχει αυτή τη στιγμή ο Γερμανός τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής, Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος «έτρεξε» σε ελεύθερα δοκιμαστικά για λογαριασμό της BMW Ζάουμπερ στην Τουρκία το 2006, σε ηλικία 19 ετών και 53 ημερών.


Ο Φερστάπεν, ο οποίος θα είναι οδηγός αγώνων στην Toro Rosso για το 2015, ολοκλήρωσε πρόσφατα ένα τεστ 400 χιλιομέτρων με ένα μονοθέσιο διετίας της ομάδας και πήρε την υποχρεωτική Super Licence της FIA για να μπορεί να «τρέχει» στη Formula 1. «Το να μετέχω ήδη σε μια περίοδο δοκιμών είναι φυσικά ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα» δήλωσε ο γιος του παλιού οδηγού της Φόρμουλα Ένα, Γιος Φερστάπεν, και συνέχισε: «Είναι μια καλή προετοιμασία για την επόμενη χρονιά, ακόμη κι αν δεν είναι κάτι που θα φανταζόμουν πριν από μερικούς μήνες».


Αναφορικά με την παρουσία του στα 90 λεπτά που θα κρατήσει το πρώτο μέρος των ελεύθερων δοκιμαστικών στη Σουζούκα, ο Μαξ Φερστάπεν δήλωσε ότι στόχος του είναι να πάρει εμπειρία και όχι να προσπαθήσει άμεσα να εντυπωσιάσει την ομάδα: «Δεν πάω εκεί για να σπάσω κάποια ρεκόρ, απλά θέλω να κερδίσω εμπειρία. Στην πραγματικότητα, έχω ξαναπάει στη Σουζούκα, προκειμένου να πάρω μέρος σε αγώνα καρτ στην πίστα που βρίσκεται δίπλα στην πίσω ευθεία της βασικής πίστας. Ο πατέρας μου έχει αγωνιστεί πολλές φορές στη Σουζούκα και μου είπε ότι δεν είναι μια εύκολη πίστα για να ξεκινήσεις. Για μένα θα είναι μια πολύτιμη εμπειρία, περνώντας κάποιο χρόνο μέσα στο μονοθέσιο κι επίσης συνηθίζοντας να συνεργάζεσαι με τους πάντες στην ομάδα, να προετοιμαστώ για την επόμενη χρονιά. Έχω περάσει μια ημέρα οδηγώντας αυτήν την πίστα στον προσομοιωτή, κάτι που βοηθάει λίγο, αλλά δεν υποκαθιστά το να την οδηγείς πραγματικά. Η πρώτη εντύπωσή μου είναι ότι δεν είναι μια εύκολη πίστα και, για παράδειγμα, φαίνεται δύσκολο να βρεις το σωστό συνδυασμό στην ακολουθία των πρώτων στροφών μετά την εκκίνηση. Έχω 1,5 ώρα να οδηγήσω εκεί και ανυπομονώ να κάνω καλή δουλειά, για μένα και για την ομάδα».


Με τη συμμετοχή του στο πρώτο μέρος των ελεύθερων δοκιμαστικών του ιαπωνικού γκραν πρι, ο Φερστάπεν ολοκληρώνει ένα ονειρεμένο δίμηνο, καθώς εντάχθηκε στο πρόγραμμα νεαρών οδηγών της Red Bull τον Αύγουστο και έξι ημέρες αργότερα η Toro Rosso ανακοίνωσε ότι ο Ολλανδός θα συνθέσει με τον 20χρονο Ρώσο, Ντανιίλ Κβιάτ, το δίδυμο «πιλότων» της ομάδας για το 2015. Ο Φερστάπεν αναμένεται να γίνει ο νεώτερος οδηγός που «έτρεξε» σε αγώνα στην Ιστορία της Φόρμουλα Ένα, στο γκραν πρι της Αυστραλίας, με το οποίο θα ανοίξει η «αυλαία» του νέου πρωταθλήματος.


Αυτή τη στιγμή ο Ισπανός Χαϊμέ Αλγκερσουάρι είναι ο νεώτερος οδηγός που εκκίνησε σε αγώνα της Formula 1, αφού έκανε ντεμπούτο με την Toro Rosso στο ουγγρικό γκραν πρι του 2009, σε ηλικία 19 ετών και 125 ημερών.