Το νέο Ηyundai i20 παρουσίασε την Τετάρτη 13/5, η ελληνική αντιπροσωπεία στους εκπροσώπους του Τύπου. Το i20 ανήκει στην κατηγορία Β, την πλέον ενδιαφέρουσα της ελληνικής αγοράς στην εποχή της οικονομικής κρίσης, με μερίδιο αγοράς περίπου 44%, που φθάνει το 50% αν αναφερθούμε μόνο στις λιανικές πωλήσεις.

Το νέο i20 σχεδιάστηκε κι εξελίχθηκε στην Ευρώπη και διεκδικεί μια από τις κορυφαίες θέσεις στην κατηγορία των σούπερ μίνι, κοιτάζοντας στα ίσια όλους τους σημαντικούς ανταγωνιστές του.

Με μήκος 4,035 μ. βασίζεται σε νέο δάπεδο, και διαθέτει μεταξόνιο 2.570 χιλιοστών, 45 χλστ. μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο, με αποτέλεσμα, ο διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες να είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 326 λίτρων, θυμίζει περισσότερο μικρομεσαίο οικογενειακό παρά σούπερ μίνι.

Το γεγονός αυτό καθιστά το νέο i20 σαν εν δυνάμει οικογενειακό αυτοκίνητο, κάτι που τονίζεται και από την αναβάθμιση της ποιότητας κατασκευής, των υλικών, της ηχομόνωσης, της ποιότητας κύλισης και της άνεσης, όσο και του εξοπλισμού.

Ο τελευταίος περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα, ραδιο-CD με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι ανοιγόμενη πανοραμική ηλιοροφή, ηλεκτρονικό σύστημα προειδοποίησης για μη ελεγχόμενη αλλαγή λωρίδας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω,  κάμερα οπισθοπορείας κ.α., ανάλογα φυσικά με τις εκδόσεις.

Οι κινητήρες που κινούν το i20, είναι –προς το παρόν- δυο πετρελαιοκινητήρες (1.1λτ με 75 ίππους και 1.4λτ με 90 ίππους και οι δύο ντίζελ με εκπομπές CO2 κάτω από 100 g/km, άρα και χωρίς τέλη κυκλοφορίας) και δυο βενζίνης (1.2λτ με 75 ίππους και 84 ίππους και 1.4λτ με 100 ίππους).

Όλοι οι κινητήρες είναι Euro6 και συνδυάζονται με 6τάχυτα χειροκίνητα κιβώτια.

Σε 2 μήνες θα προκύψει και ένας 1000άρης turbo, 3κύλινδρος με 100 και 120 ίππους.

Στόχος της εταιρίας είναι η πώληση 2000 μονάδων για το 2015, κάτι μάλλον εφικτό αν σκεφτούμε πως τα Hyundai διαθέτουν εκτός από value for money, 5ετή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων και οι τιμές για το i20 ξεκινούν (με προωθητικό πρόγραμμα και απόσυρση) από τις 9.990 ευρώ για το βενζινοκίνητο και τις 11.990 ευρώ για το πετρελαιοκίνητο.

Στη διάρκεια της εκδήλωσης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για λίγο την έκδοση με τον diesel 1.1λτ και να εκτιμήσουμε τους άφθονους χώρους, την ποιότητα κύλισης/ηχομόνωσης, τη ροπή σε συνδυασμό με το σωστά κλιμακωμένο για την περίσταση 6άρι κιβώτιο και την κατανάλωση που –με τρία άτομα- κυμάνθηκε στα 5,4λτ/100 χλμ.

Λεπτομέρειες: το ότι το πρώτο Hyundai που εξήχθη σε εκτός Κορέας αγορά, ήρθε στην Ελλάδα και ότι το εργοστάσιο που κατασκευάζει τα i20 για την ευρωπαϊκή αγορά είναι στην Τουρκία…

Περισσότερα σε λίγο καιρό, όταν θα προκύψει η πραγματική δοκιμή.