Στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης, ο Όμιλος PSA ανακοίνωσε τα πρώτα αποτελέσματα μετρήσεων κατανάλωσης καυσίμου που πραγματοποιήθηκαν σε τρία δημοφιλή μοντέλα του Ομίλου και σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Πρόκειται για μία ακόμη πρωτοβουλία του Ομίλου PSA στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Τα αποτελέσματα προέρχονται από μία διαδικασία που εξέλιξαν δύο ανεξάρτητοι μη κυβερνητικοί οργανισμοί – το Ινστιτούτο Transport & Environment (T&E) και τον Περιβαλλοντικό Σύνδεσμο France Nature Environment (FNE) – και πιστοποιούνται από την Bureau Veritas. Αυτό το πρωτόκολλο, διασφαλίζει στους πελάτες προϊόντων PSA τις μετρήσεις κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες, από ανεξάρτητους μη κερδοσκοπικούς φορείς.
Από το Νοέμβριο του 2015, η PSA είχε ανακοινώσει την σταδιακή έναρξη της δημοσίευσης μετρήσεων σε πραγματικές συνθήκες κίνησης, στο πλαίσιο της συνεχούς βελτίωσης της πληροφόρησης προς τους πελάτες σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου και είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που υιοθετεί αυτή την τακτική διαφάνειας και ανακοινώνει τις μετρήσεις κατανάλωσης τριών από τα μοντέλα του.
Η διαδικασία μέτρησης έγινε βάσει ενός πρωτοκόλλου που ανέπτυξε το Transport & Environment και περιλαμβάνει μετρήσεις σε δημόσιους δρόμους κοντά στο Παρίσι (25,5 χλμ. αστικής διαδρομής, 39,7 χλμ. υπεραστικής, και 31,1 χλμ. σε μεγάλο αυτοκινητόδρομο) υπό πραγματικές οδηγικές συνθήκες, με επιβάτη και αποσκευές, σε ανωφέρειες και κατωφέρειες, καθώς και με την χρήση συστήματος κλιματισμού. Βασισμένες στο πρόγραμμα που προβλέπει ο Ευρωπαϊκός Κύκλος RDE (Real Driving Emissions), οι μετρήσεις της κατανάλωσης πραγματοποιούνται με φορητά συστήματα μέτρησης των εκπομπών (PEMS) που εγκαθίστανται σε κάθε όχημα. Η διεθνής εταιρία επιθεώρησης και πιστοποίησης Bureau Veritas, διασφαλίζει τις προδιαγραφές μέτρησης βάσει του πρωτοκόλλου, όσο και την ακρίβεια και την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων.
Οι αρχικές μετρήσεις συγκρίθηκαν με εκείνες που έγιναν από πελάτες και αποδείχθηκε πως η διαδικασία μέτρησης του Transport & Environment ανταποκρίνεται στο οδηγικό στιλ ενός τυπικού οδηγού.
Μοντέλα δοκιμής |
PEUGEOT 308 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 Allure |
Μέτρηση κατανάλωσης βάσει του πρωτοκόλλου (λίτραl/100 χλμ.) |
5.0 |
Μέτρηση κατανάλωσης από πελάτες (λίτραl/100 χλμ.) |
5.0 / 5.1 |
Πριν το καλοκαίρι του 2016 η PSA θα ανακοινώσει τις επίσημες μετρήσεις κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες για την γκάμα των μοντέλων της Peugeot.
Όσον αφορά την μέθοδο των μετρήσεων, ο Greg Archer, Διευθυντής Καθαρών Οχημάτων στο Transport & Environment δήλωσε: «Η διαδικασία που εξελίξαμε με τον Όμιλο Peugeot Citroën είναι αναπαράξιμη και αντιπροσωπευτική. Επιβεβαιώνει την μέτρηση της κατανάλωσης ενός τυπικού οδηγού και σε πραγματικές συνθήκες κίνησης. Αυτή η δοκιμή αποδεικνύει πως τα τεστ στους δρόμους είναι αξιόπιστα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μετρηθούν οι πραγματικές εκπομπές CO2. Αυτός πρέπει να είναι ο στόχος για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες που προβάλλουν την οικονομία καυσίμου των μοντέλων τους».