H Fiat ενισχύει την θέση της στη κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων με την παρουσίαση μιας ακόμη έκδοσης ειδικών προδιαγραφών. Στη Βερόνα της Ιταλίας πραγματοποίησε την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Abarth 595, το οποίο είναι η εξέλιξη του μικρού δημοφιλούς ιταλικού μοντέλου. Η νέα πρόταση φέρνει στη κατηγορία της, πιο ισχυρούς κινητήρες, πλουσιότερο στάνταρ εξοπλισμό και πολλά στοιχεία που συνήθως προορίζονται για αυτοκίνητα υψηλότερης κατηγορίας.

Το νέο Abarth 595 διατίθεται ως hatchback ή convertible, καθώς και σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (595, 595 Turismo και 595 Competizione) και τρία επίπεδα ισχύος κινητήρα. Πολλές από τις αναβαθμίσεις που παρουσιάζονται είναι αποτέλεσμα της εμπειρίας που αποκτήθηκε μέσα από την εξέλιξη του 695 Biposto.

Μία από τις μεγαλύτερες καινοτομίες είναι η αυξημένη ισχύς του κινητήρα T-jet 1.4 που έχει τοποθετηθεί στις εκδόσεις 595 και 595 Turismo. Η πρώτη αποδίδει 145 ίππους και 20,6 χλγμ. ροπής, ενώ η δεύτερη αγγίζει τους 165 ίππους και 23,2 χλγμ. ροπής. Η τελευταία είναι εφοδιασμένη με μία τουρμπίνα Garrett.

Το 595 Competizione με τους 180 ίππους προσφέρει επιτάχυνση 0-100 σε 6.7″. Στο φρενάρισμα είναι καθοριστική η παρουσία του σύστηματος πέδησης Brembo με τετραπίστονες αλουμινένιες monoblock δαγκάνες. O κινητήρας αποδίδει 132 ιππους/λίτρο, ως αποτέλεσμα της υψηλής απόδοσης του συστήματος εξάτμισης Record Monza dual mode. Στο βασικό εξοπλισμό, όλες οι εκδοχές του κινητήρα T-jet 1.4 συνδυάζονται με ένα 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ παράλληλα μπορούν να εφοδιαστούν με ρομποτικό κιβώτιο ταχυτήτων Abarth με πτερύγια.

Το νέο Abarth 595 εξοπλίζεται με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (Abarth D.A.M.). Είναι διαθέσιμο κατόπιν παραγγελίας και στο 595 Competizione διατίθεται με μηχανικό σύστημα μετάδοσης το οποίο προέρχεται απο το 695 Biposto.

Το Abarth D.A.M. εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του 595 Competizione και βελτιώνει την πρόσφυση σε ακραίες συνθήκες. Διασφαλίζει την επαρκή μεταφορά ροπής μεταξύ των εμπρός τροχών όταν και οι δύο έχουν λιγότερη πρόσφυση (ένα τυπικό παράδειγμα είναι η διαφορετική ταχύτητα στην έξοδο από στροφή αντιμετωπίζοντας υψηλές πλευρικές δυνάμεις). Ο εξοπλισμός αυτός επιτρέπει στον οδηγό να εξισορροπήσει και να εξαλείψει την υποστροφή.

Το Abarth D.A.M. περιέχεται στο νέο πακέτο Performance – που διατίθενται στο νέο Abarth 595 Competizione μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων – και περιλαμβάνει 17″ ζάντες Supersport και καθίσματα Sabelt με δέρμα/Alcantara με ανθρακονημάτινο κέλυφος και έξτρα πακέτο εξατομίκευσης.

Στο βασικό εξοπλισμό του 595 Turismo και του 595 Competizione προσφέρονται και τα πίσω αμορτισέρ Koni FSD (Frequency Selective Damping) που βελτιστοποιούν την οδηγική εμπειρία και την ασφάλεια βελτιώνοντας την πρόσφυση, την οδική συμπεριφορά και τη σταθερότητα. Επίσης, στην κορυφαία έκδοση υπάρχει και το σύστημα πέδησης της Brembo με τετραπίστονες αλουμινένιες monoblock δαγκάνες σε κόκκινο, γκρι, μαύρο ή κίτρινο χρώμα σε συνδυασμό με αεριζόμενους δίσκους 305χλσ. Οι δαγκάνες του βασικού εξοπλισμού είναι μαύρου χρώματος στο 595 Turismo, ενώ οι κόκκινες ή κίτρινες προσφέρονται ως προαιρετικές λύσεις.

Στο νέο Abarth 595 υπάρχει και το πλήκτρο Sport που αλλάζει τις διάφορες παραμέτρους του αυτοκινήτου για αμεσότερη και λιγότερο επεμβατική αίσθηση, με αποτέλεσμα καλύτερη απόκριση σε τιμόνι και γκάζι.

Στο εξωτερικό, το νέο Abarth 595 έχει πολλά νέα χαρακτηριστικά που βελτιώνουν τις επιδόσεις. Το εμπρός μέρος, για παράδειγμα, επανασχεδιάστηκε και τώρα διαθέτει μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα η οποία αυξάνει την ψύξη του κινητήρα κατά 18%. Έτσι, η απόδοση του κινητήρα αυξάνεται, ακόμη και στην περίπτωση των πιο ακραίων αγωνιστικών βελτιώσεων.

Οι μηχανικοί της Abarth εργάστηκαν επίσης στον πίσω προφυλακτήρα δημιουργώντας έναν πιο «επιθετικό» διαχύτη. Ειδικά ένθετα προφυλακτήρα έχουν δημιουργηθεί για κάθε επίπεδο εξοπλισμού, σε ματ μαύρο χρώμα για το 595, σε αντιστοιχία με το χρώμα του αμαξώματος στο 595 Turismo και σε σκούρο γκρι στο 595 Competizione.

Τα πολυελλειπτικά κάτοπτρα των εμπρός φώτων είναι επίσης νέα, και μαζί με τα φώτα ημέρας LED είναι στάνταρ στην έκδοση 595, ενώ οι προβολείς Xenon διατίθενται στον βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων Turismo και Competizione. Εξασφαλίζουν καλύτερη ποιότητα φωτός και άριστη αποδοτικότητα σε όλες τις καιρικές συνθήκες, όντας σχεδόν τρεις φορές πιο φωτεινά και μεγαλύτερης διάρκειας από τα πιο κλασσικά συστήματα φωτισμού αλογόνου.

Οι νέες 17’’ ζάντες αλουμινίου Granturismo (στάνταρ στο Turismo) είναι 7% ελαφρύτερες και διαθέτουν 50% μεγαλύτερη επιφάνεια ψύξης, έχοντας ως αποτέλεσμα και την ενίσχυση του συστήματος πέδησης.

Στο εσωτερικό του νέου Abarth 595, ξεχωρίζουν οι νέες επενδύσεις, η Alcantara, και τα ανθρακονήματα.

Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν ραδιόφωνο Uconnect 5″ με οθόνη αφής και υπηρεσίες Live Uconnect στον βασικό εξοπλισμό. Για πρώτη φορά εμφανίζονται στην γκάμα το Uconnect 7″ HD, μια γρήγορη πλατφόρμα με οθόνη υψηλής ευκρίνειας και πλοήγηση. Το σύστημα Uconnect 7″ HD διατίθεται με οθόνη υψηλής ευκρίνειας και Abarth Telemetry για μέτρηση οδηγικών επιδόσεων με προφορτωμένη χαρτογράφηση πιστών με σκοπό τη μελέτη του στυλ οδήγησης και την βελτίωσή του. Τα αποτελέσματα και η πρόοδος του κάθε οδηγού μπορούν φυσικά να μοιραστούν στις σχετικές σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.

Το νέο Abarth 595 θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά στις αρχές Ιουλίου.