Το Ράλι Λαμίας (ο τελικός του φετινού Κυπέλλου Ασφάλτου) ολοκληρώθηκε με κύριο χαρακτηριστικό τον άστατο καιρό που δυσκόλεψε τις προσπάθειες των πληρωμάτων και νικητές τους Παναγιώτη Καμπύλη-Μάριο Τσαούσογλου.

Η αυλαία των αγώνων ράλι για το 2016 έπεσε στη Λαμία, όπου κατά τη διάρκεια του διημέρου 26-27 Νοεμβρίου διοργανώθηκε από το Αθλητικό Σωματείο “Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Λαμίας” (Α.Λ.Α.Λ.) το Ράλι Λαμίας, που αποτέλεσε ταυτόχρονα τον Τελικό του Πανελλήνιου Κυπέλλου Ασφάλτου.

Ο αγώνας είχε 5 Ειδικές Διαδρομές συνολικού μήκους 63,35 χιλιομέτρων, με το πρώτο σκέλος να διεξάγεται το Σάββατο 26 Νοεμβρίου και να περιλαμβάνει 2 περάσματα από την Ειδική Διαδρομή Μπράλος-Σκαμνός και το δεύτερο σκέλος να ολοκληρώνει τον αγώνα με 3 επιπλέον Ειδικές Διαδρομές (Καλοσκοπή, Παύλιανη, Υπερειδική Yacco Άγιος Λουκάς), την Κυριακή 27 Νοεμβρίου.

Ο καιρός συνέχισε να είναι απρόβλεπτος και κατά τη διάρκεια του δεύτερου σκέλους, αποτελώντας ουσιαστικά τον ρυθμιστή για την εξέλιξη του αγώνα, αφού η σωστή επιλογή ελαστικών ήταν απαραίτητη μεν, ιδιαίτερα δύσκολη δε καθώς οι καιρικές συνθήκες άλλαζαν πολύ γρήγορα. Οι Παναγιώτης Καμπύλης-Μάριος Τσαούσογλου (Skoda Fabia S2000, C1-S2000) είχαν δημιουργήσει μια σημαντική διαφορά από το πρώτο σκέλος και κατάφεραν να τη διατηρήσουν έως το τέλος, φτάνοντας νικητές στον Τερματισμό που πραγματοποιήθηκε στο πιο κεντρικό σημείο της Λαμίας, την Πλατεία Ελευθερίας, έχοντας σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο σε 3 από τις 5 Ειδικές Διαδρομές. Η βροχή της Κυριακής μπορεί να δυσκόλεψε την προσπάθειά τους, καθώς δεν είχαν τα ενδεδειγμένα ελαστικά για τις απαιτητικές διαδρομές Καλοσκοπή και Παύλιανη, όμως κατάφεραν να διατηρήσουν τη διαφορά που είχαν δημιουργήσει το Σάββατο και να κερδίσουν τον αγώνα. Με αυτό το αποτέλεσμα, ο συνοδηγός Μάριος Τσαούσογλου κατέκτησε τον τίτλο του Κυπελλούχου Συνοδηγού Ασφάλτου για το 2016.

Στη δεύτερη θέση της Γενικής Κατάταξης τερμάτισαν οι “Nikon”-Γρηγόρης Ανδριανόπουλος (Mitsubishi Lancer EVO IX, C2-N4) που την Κυριακή έκαναν την τέλεια επιλογή ελαστικών και σημείωσαν δύο ταχύτερους χρόνους, επανακάμπτοντας στην κατάταξη, καθώς στο πρώτο σκέλος είχαν χάσει χρόνο λόγω λανθασμένης επιλογής ελαστικών. Με το αποτέλεσμα αυτό, ο “Nikon” (κατά κόσμον Μάκης Θεργιάκης), έγινε ο οδηγός που κατέκτησε το Πανελλήνιο Κύπελλο Ασφάλτου, ενώ το πλήρωμα επικράτησε και στην Κατηγορία C2. Στο βάθρο των νικητών σε επίπεδο Γενικής, ανέβηκαν επίσης οι νικητές και Κυπελλούχοι Ασφάλτου για την Κατηγορία F2. Ο λόγος για τους Γιάννη Πλάγο-Άλκη Ρέντη (Honda Civic Type-R, C3-A7) που υποχώρησαν στο δεύτερο σκέλος, καθώς οι συνθήκες δεν ευνοούσαν τα δικίνητα αυτοκίνητα, οπότε ακολούθησαν έναν ρυθμό ασφαλείας με στόχο τη νίκη στην Κατηγορία F2 και την Κατηγορία C3.

Μια θέση πιο πίσω, βρέθηκαν οι Νίκος Ζακχαίος-Χρήστος Μιχελής (Citroen Saxo VTS, C6-N2) οι οποίοι σημείωσαν ταχύτατους χρόνους κατακτώντας με αυτό τον τρόπο, τη δεύτερη θέση μεταξύ των δικίνητων αυτοκινήτων και τη νίκη στην πάντα ανταγωνιστική Κατηγορία C6. Στην 5η θέση της Γενικής Κατάταξης και στην 3η της F2 ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους οι Νίκος Βάτσος-Μαρία Κυρλαγκίτση (Renault Clio R3, C3-A7) που μπορεί να μην έκαναν την ιδανική επιλογή ελαστικών, ωστόσο ήταν σταθεροί και μεταξύ των κορυφαίων πληρωμάτων της F2 σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Την πρώτη 6άδα της Γενικής Κατάταξης συμπλήρωσαν οι Νικόλας Παυλίδης-Νίκος Πετρόπουλος (Citroen DS3 R3T, C3-R3T) που επίσης έχασαν χρόνο εξαιτίας των ελαστικών τους, αλλά εντέλει τερμάτισαν στην 4η θέση της Κατηγορίας F2.

Ο αγώνας είχε και αρκετές ακόμη εγκαταλείψεις. Οι Διαμαντής Τζαμπάζης-Γιώργος Πολυζώης (Skoda Fabia R5, C1-R5) εγκατέλειψαν μετά την Ε.Δ.3 (Καλοσκοπή) όταν ο κινητήρας του αυτοκινήτου ανέβασε θερμοκρασία και ενώ κατά τη διάρκεια του 1ου σκέλους ήταν μεταξύ των διεκδικητών της νίκης, έχοντας ολοκληρώσει στη δεύτερη θέση. Στο μεταξύ, κατά τη διάρκεια του πρώτου σκέλους είχαν εγκαταλείψει και οι Βασίλης Αναδιώτης-Μανώλης Μακρινός (Renault Clio Sport, C3-A7), από σπασμένη βάση κινητήρα και οι Μίλτος Πλατώνης-Γιάννης Λιλλής (Toyota Yaris, C6-A5) από έξοδο.