Η συνεδρίαση ήρθε ως απόρροια αλλεπάλληλων διαβουλεύσεων και συναντήσεων με την πολιτική ηγεσία αναφορικά με τα συγκεκριμένα ζητήματα και κατά τη διάρκειά της ο ΠΑΣΑΠ ανέδειξε τα προβλήματα του ελληνικού βόλεϊ και κατέθεσε τις δικές του προτάσεις για μία καλύτερη επόμενη ημέρα για το άθλημά μας.
Στο σχέδιο νόμου που αναμένεται να τεθεί προς ψήφιση έχουν ενσωματωθεί πολλές από τις προτάσεις που έχουμε καταθέσει εγγράφως και έχουμε συζητήσει διεξοδικά με την πολιτική ηγεσία εδώ και πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Συγκεκριμένα:
Όσον αφορά στο Άρθρο 3, επισημάναμε τη σημασία να συσταθεί οπωσδήποτε η Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού (ΕΕΑ), μετά από σύμφωνη γνώμη της Βουλής, πριν από την έναρξη της νέας αθλητικής περιόδου, ώστε να αποφευχθούν δυσλειτουργίες του παρελθόντος λόγω μη σύστασης.
Επίσης, ως προς τη λειτουργία της, θα ήταν προτιμότερο η ΕΑΑ να εξετάζει κατά προτεραιότητα τους φακέλους αδειοδότησης των ομάδων του βόλεϊ, λόγω του μικρού αριθμού τους σε σχέση με τις ομάδες του ποδοσφαίρου και του μπάσκετ, ώστε να μην παρατηρείται το φαινόμενο μια εβδομάδα πριν της έναρξη του πρωταθλήματος να μην γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι ποια ομάδα έχει εξασφαλίσει το δικαίωμα συμμετοχής της.
Παράλληλα, ενσωματώθηκαν οι προτάσεις του ΠΑΣΑΠ προς το υπουργείο όσον αφορά στο Άρθρο 4 και συγκεκριμένα τις Παρ. 4 και τις υποπεριπτώσεις ΑΒ και ΑΕ, όπως και τη Παρ. 6. Σύμφωνα με την Παρ. 4, υποπερίπτωση ΑΒ, η ΕΕΑ θα εξετάζει τα χρέη της προηγούμενης σεζόν, λαμβάνοντας υπόψη προσωρινές εκτελεστέες αποφάσεις, πρωτόδικες αποφάσεις, τελεσίδικες αποφάσεις και κάθε εκτελεστέο τίτλο (όπως διαταγές πληρωμής). Σχετικά με την Παρ. 6, η ΕΕΑ θα ελέγχει τυχόν διακανονισμούς κατά τη διάρκεια ολόκληρης της σεζόν.
Καταθέσαμε επίσης πρόταση για την Παρ. 15 του ίδιου άρθρου για να αποσαφηνισθεί το περιεχόμενό της και σε κάθε περίπτωση να εξειδικευθεί περαιτέρω.
Υιοθετήθηκε η πρότασή μας στο Άρθρο 5 και ειδικότερα στην Παρ. 9 για αφαίρεση τυχόν οφειλών του ερασιτέχνη προς τρίτους, που βάρυνε το ΤΑΑ λόγω της νομικής τους ιδιομορφίας και θα δημιουργούσε ενδεχομένως προβλήματα σε ομάδες που δεν είναι υπεύθυνες για αυτές τις οφειλές. Καθώς και τις Παρ. 10 & 11 που διασφαλίζουν την εύρυθμη οικονομική λειτουργία των ΤΑΑ.
Επιπρόσθετα, μετά από πολύμηνη προσπάθεια του ΠΑΣΑΠ, το Άρθρο 42 ικανοποιεί ένα πάγιο αίτημά μας, προβλέποντας για πρώτη φορά την ασφαλιστική κάλυψη κινδύνου ατυχήματος για τους ερασιτέχνες αθλητές και αθλήτριες των εθνικών κατηγοριών, συμπεριλαμβανομένης φυσικά και της Α1 Γυναικών, που παραμένει ακόμη δυστυχώς σε ερασιτεχνικό επίπεδο και θα πρέπει σύντομα να περάσει σε καθεστώς αμειβόμενων αθλητριών.
Πρότασή μας εδώ είναι σε μελλοντικό χρόνο να μπορέσει ίσως να υπάρξει μέριμνα για πλήρη ιατροφαρμακευτική κάλυψη τουλάχιστον στην Α1 Γυναικών έως ότου καταφέρουν οι Γυναίκες να γίνουν επαγγελματίες αθλήτριες, έχοντας πλέον ίσα δικαιώματα με αυτά των ανδρών και όχι μόνο τις υποχρεώσεις.
Επιπλέον, στο ίδιο άρθρο υπάρχει σχετική παράγραφος που επιτρέπει πλέον στους αθλητές από 19 ετών να παίρνουν ελεύθερες μετεγγραφές.
Τέλος με το Άρθρο 44, δημιουργούνται από την ΓΓΑ κλιμάκια Επιτόπιων Ελέγχων των αθλητικών φορέων, γεγονός που έχει την αμέριστη υποστήριξή μας.
Παράλληλα, ο ΠΑΣΑΠ μέσα από το αναλυτικό υπόμνημα που έχει στείλει, προχωρά στα εξής:
- Κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων για πιθανή τροπολογία με αναλυτικό, σαφές πλάνο για την αύξηση του αριθμού των ομάδων της Volleyleague.
- Κατάθεση προτάσεων για τα εργασιακά και μισθολογικά δικαιωμάτων των αμειβομένων αθλητών
- Ανάδειξη του μείζονος θέματος της ισότητας ανδρών και γυναικών στο επαγγελματικό βόλεϊ και της γρήγορης μετάβασης των ερασιτεχνών γυναικών σε επαγγελματίες.