Tο Σαββατοκύριακο 8 και 9 Σεπτεμβρίου 2012, πέντε ολόκληρους μήνες μετά την τελευταία του εμφάνιση στο θεσμό, επέστρεψε για τον τελικό του Ιταλικού πρωταθλήματος σε μια πίστα άγνωστη για αυτόν, στο Lignano Sabbiadoro, μια όμορφη αλλά και δύσκολη πίστα στην περιοχή του Udine. Την Πέμπτη πριν τον αγώνα, έπειτα από ένα εξαιρετικό ταξίδι με το Superfast VI, έφτασε στην πίστα και παρέλαβε το kart που θα συμμετείχε. Την Παρασκευή, μαζί με τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές της κατηγορίας 6 speed ξεκίνησε τις δοκιμές. Από το πρώτο κιόλας σκέλος φάνηκαν οι δυσκολίες της συγκεκριμένης πίστας αφού το πολύ γρήγορο πρώτο κομμάτι της, διαδέχονται συνεχόμενες, απαιτητικές στροφές που απαιτούν διαφορετικό στήσιμο.
Η συμπεριφορά του σασί Montecarlo της Parolin σε συνδυασμό με τον ενιαίο, εξατάχυτο κινητήρα της TM και τα λάστιχα LH08 της Le Cont, έκαναν την επιλογή των ρυθμίσεων πιο εύκολη απ’ότι αρχικά φάνηκε. Πολύ σύντομα οι χρόνοι του Σταθακόπουλου τον έφερναν σταθερά μέσα στην πρώτη τριάδα. Διατηρώντας την αυτοσυγκέντρωση του και δουλεύοντας μεθοδικά όπως συνηθίζει, βρέθηκε στην εκκίνηση του πρώτου αγώνα, το μεσημέρι του Σαββάτου. Σημείωσε τον 3ο ταχύτερο χρόνο στα χρονομετρημένα, ανέβηκε στη 2η θέση στον ημιτελικό και ολοκλήρωσε την προσπάθεια του κατακτώντας την 3η θέση στον τελικό του Σαββάτου. Με ένα βάθρο στον πρώτο από τους δύο αγώνες του Τελικού Ιταλίας και επιπλέον στοιχεία, παρουσιάστηκε ακόμα πιο έτοιμος στον μεγάλο τελικό της Κυριακής. Ήταν ο ταχύτερος στην προθέρμανση αλλά δεν απέφυγε το λάθος στα χρονομετρημένα και έχασε την pole position κάνοντας τον 2ο ταχύτερο χρόνο. Όμως κατάφερε να κερδίσει τον ημιτελικό. Χωρίς να κάνει καλή εκκίνηση βρέθηκε και πάλι στη 2η θέση πιέζοντας όμως τον αντίπαλο του, Andrea Frigerio που κατέκτησε το πρωτάθλημα. Έχοντας εμπιστοσύνη στις ρυθμίσεις που είχε επιλέξει, επιτέθηκε, πέρασε στην κορυφή, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του αγώνα και κέρδισε τον μεγάλο τελικό Ιταλίας!
“Έχοντας πέντε μήνες να κάνω αγώνα και πηγαίνοντας στον διπλό, μεγάλο τελικό του Ιταλικού πρωταθλήματος, είχα, μετά από πολλά χρόνια, αρκετό άγχος. Οι Ιταλοί αντίπαλοι μου γνώριζαν την πίστα και είχαν κάνει αρκετούς αγώνες στη διάρκεια της χρονιάς. Από την πλευρά μου, υπήρχε ένα σημείο που το θεωρούσα ως πλεονέκτημα μου. Το πρόγραμμα περιλάμβανε χρονομετρημένα, ημιτελικό 18 γύρων και τελικό 20 γύρων το Σάββατο για τον πρώτο αγώνα και ακριβώς τα ίδια την Κυριακή για τον μεγάλο τελικό. Η ιδιομορφία ήταν ότι και για τους δύο αγώνες θα είχαμε στη διάθεση μας μόλις 1,5 σετ ελαστικών.
Οι δοκιμές της Παρασκευής περιλάμβαναν αρκετή δουλειά και σε τομείς διαφορετικούς από τους συνηθισμένους. Προσπάθησα να βρω ένα καλό στήσιμο με φθαρμένα λάστιχα, έχοντας στο μυαλό μου κυρίως τον αγώνα της Κυριακής. Αποδείχθηκε πως έκανα σωστή τακτική αφού το Σάββατο, με φρέσκα λάστιχα οι αντίπαλοι μου είχαν πλεονέκτημα και περιορίστηκα στην 3η θέση. Την Κυριακή ήμουν πραγματικά πιο δυνατός και πήρα μια πολύ σημαντική νίκη για μένα. Βαθμολογικά δεν είχα κανένα ενδιαφέρον αφού ήταν μόλις ο δεύτερος αγώνας του Championkart στον οποίο συμμετείχα αλλά το να κερδίζεις τον τελικό Ιταλίας σε ένα πρωτάθλημα που συμμετέχουν όλοι με ίδιο εξοπλισμό, είναι μοναδικό συναίσθημα. Η κατηγορία 6 speed Over του Championkart μου άφησε πολύ καλές εντυπώσεις και θα προσπαθήσω να συμμετέχω και το 2013. Η οργάνωση των αγώνων ήταν σε πολύ υψηλό επίπεδο, οι έλεγχοι εξονυχιστικοί, ο ανταγωνισμός πολύ δυνατός και προσωπικά με βοήθησε πολύ το εργοστάσιο της Parolin Racing Karts και η ομάδα Team Driver του Devid De Luchi. Φυσικά όλα αυτά δε θα συνέβαιναν αν δε με υποστήριζε, κάθε φορά και πιο ουσιαστικά, η Superfast Ferries, η μοναδική Ελληνική εταιρεία που βρίσκεται δίπλα μου όλα αυτά τα χρόνια και μοιραζόμαστε νίκες και επιτυχίες. Επόμενος στόχος, είναι να καταφέρω να συμμετέχω και στον Διεθνή Τελικό του Championkart, τον Οκτώβριο, στο Jesolo ώστε να συναντήσω τους πρωταγωνιστές της κατηγορίας 6 speed Over και από τις υπόλοιπες χώρες που διεξάγεται το πρωτάθλημα Championkart”.
Η προσπάθεια του Άγγελου Σταθακόπουλου υποστηρίζεται για 7η χρονιά από τη Superfast Ferries που διαθέτει στόλο 5 υπερσύγχρονων επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων που δραστηριοποιούνται μεταξύ Ελλάδας-Ιταλίας και Πειραιά-Ηρακλείου και είναι μέλος της Attica Group προσφέροντας σύγχρονες και υψηλού επιπέδου μεταφορικές υπηρεσίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.