F1 Grand Prix Μπαχρέιν: Η στρατηγική με τα μάτια των μηχανικών της Pirelli

Λίγο πριν την εκκίνηση του Grand Prix στην Κίνα και με την βοήθεια των μηχανικών της Pirelli βλέπουμε την στρατηγική των νικητών (Ferrari) και την αναλύουμε.

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ κέρδισε έναν αγώνα με περίπλοκη  τακτική. Εκκίνησε από την pole και ακλούθησε στρατηγική μιας αλλαγής: Πολύ μαλακή/μαλακή γόμα ελαστικών. Ένα απροσδόκητο τελευταίο μέρος 39 γύρων από τον Φέτελ με μαλακή γόμα, κράτησε πίσω του τις δυο Mercedes, που ήταν σε στρατηγική μιας αλλαγής χρησιμοποιώντας τη γόμα μέσης σκληρότητας. Όσο για τους αντιπάλους του, αυτοί ακολούθησαν ευρεία ποικιλία τακτικών στο Μπαχρέϊν: Οι οχτώ πρώτοι ακλούθησαν διαφορετικές στρατηγικές στην πιο τραχιά άσφαλτο της σεζόν.

Ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς κατέληξε σ’ ένα συναρπαστικό παιχνίδι, γάτας με ποντικιού μεταξύ Ferrari και Mercedes. Ο οδηγός της Ferrari, Σεμπάστιαν Φέτελ κράτησε πίσω του στο φινάλε τις Mercedes των Βαλτέρι Μπότας και Λιούις Χάμιλτον, χρησιμοποιώντας το ίδιο σετ μαλακής γόμας για 39 γύρους. Οι αντίπαλοί του χρησιμοποιούσαν αμφότεροι πιο φρέσκα ελαστικά, μέσης γόμας. 

Η στρατηγική έπαιξε κυρίαρχο ρόλο στον αγώνα, με τον Χάμιλτον να είναι ο μόνος από τους 10 πρώτους οδηγούς που εκκίνησε με τη μαλακή γόμα. Ο Βρετανός όπως και ο έτερος οδηγός της Mercedes, Βαλτέρι Μπότας έβαλε τη μέση γόμα όντας σε στρατηγική μιας αλλαγής. Από την πλευρά του ο Φέτελ, κατάφερε να υλοποιήσει στρατηγική πολύ μαλακής/μαλακής γόμας πραγματοποιώντας ένα αφύσικα μεγάλο, δεύτερο μέρος με τη μαλακή γόμα. Το φινάλε είχε ένταση με τον Μπότας να πλησιάζει απειλητικά στους τελευταίους γύρους. 

Είδαμε ευρεία ποικιλία διαφορετικών στρατηγικών. Οι πρώτοι οχτώ στην τελική κατάταξη υιοθέτησαν διαφορετικές στρατηγικές αξιοποίησης των ελαστικών. Πολλοί οδηγοί σημείωσαν τα καλύτερα αποτελέσματά τους όπως ο Πιέρ Γκασλί (Toro Rosso) που τερμάτισε τέταρτος και ο Μάρκους Έρικσον (Sauber) ένατος. Αρκετοί οδηγοί χρησιμοποίησαν και τις 3 διαθέσιμες γόμες κατά τη διάρκεια του αγώνα. 

Μάριο Ίζολα Επικεφαλής Αγωνιστικού Τμήματος (αυτοκίνητο)

«Ήταν ένας απόλυτα συναρπαστικός και απρόβλεπτος αγώνας που εξελίχθηκε όπως ακριβώς ελπίζαμε χάρη στη νέα γενιά ελαστικών: Πολλές διαφορετικές στρατηγικές μονομαχίες, και ένα συναρπαστικό φινάλε με μερικούς από τους κορυφαίους οδηγούς στον πλανήτη να δίνουν μάχη ως την τελευταία στροφή. Η διαχείριση ελαστικών ήταν το κλειδί στην νίκη του Φέτελ. Ο οδηγός της Ferrari αξιοποίησε ένα φρέσκο σετ ελαστικών μαλακής γόμας που άντεξε για 39 γύρους κάτι που δεν είχαμε ξαναδεί κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Οι Mercedes επίσης πραγματοποίησαν μια αλλαγή ελαστικών και βρέθηκαν στο βάθρο, παρότι θεωρητικά, η στρατηγική δυο αλλαγών ήταν ταχύτερη: Αυτή τους η απόφαση επηρέασε την εξέλιξη του αγώνα και οδήγησε σε συναρπαστικό φινάλε. Συγχαρητήρια στον Πιέρ Γκασλί και την Toro Rosso. Ευχές για γρήγορη ανάρρωση στο μηχανικό της Ferrari που τραυματίστηκε κατά τη διάρκεια του πιτ στοπ».

Οι προβλέψεις δεν επαληθευτήκαν. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ κέρδισε στον αγώνα με στρατηγική μιας αλλαγής, παρότι η στρατηγική δυο αλλαγών ήταν, σύμφωνα με υπολογισμούς, ταχύτερη. Μόνο τέσσερις από τους 10 οδηγούς που βαθμολογήθηκαν σταμάτησαν μόνο μια φορά: Οι τρεις πρώτοι και ο Μάρκους Έρικσον με τη Sauber. O Φέτελ, πραγματοποίησε το μοναδικό του pit stop στον 18ο γύρο, αλλάζοντας από πολύ μαλακή σε μαλακή γόμα.


Σχολιασμός

Γράψτε το σχόλιό σας

ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ: NOVA TELECOMMUNICATIONS & MEDIA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (δ.τ. NOVA M.A.E.)

ΑΦΜ: 099936189, ΔΟΥ ΦΑΕ ΑΘΗΝΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ 106, ΑΘΗΝΑ, 104 42

ΤΗΛ: 210-6158000, E-MAIL: info@novasports.gr

ΙΔΙΟΚΤΗΤΡΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ: NOVA M.A.E. ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ “UNITED GROUP OF COMPANIES”

ΝΟΜΙΜΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΡΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΙΩΡΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΔΟΥΚΑΣ

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΜΕΑ (DOMAIN NAME): NOVA M.A.E.