5 πράγματα που δεν ξέρατε για το «Τετάρτη 04:45»

Το 2008 το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Αλέξη Αλεξίου, η «Ιστορία 52», είχε αποτελέσει διεθνή επιτυχία κι επίσημη συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Ρότερνταμ. Πάνω από όλα όμως μάς είχε συστήσει το ύφος και το στιλ του ατμοσφαιρικού σινεμά του σκηνοθέτη, μία ταυτότητα που έχει βρει το δικό της ενθουσιώδες κοινό.

5 πράγματα που δεν ξέρατε για το «Τετάρτη 04:45»

Το 2008 το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Αλέξη Αλεξίου, η «Ιστορία 52», είχε αποτελέσει διεθνή επιτυχία κι επίσημη συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Ρότερνταμ. Πάνω από όλα όμως μάς είχε συστήσει το ύφος και το στιλ του ατμοσφαιρικού σινεμά του σκηνοθέτη, μία ταυτότητα που έχει βρει το δικό της ενθουσιώδες κοινό.

Επτά χρόνια μετά, ο Αλεξίου επιστρέφει με την «Τετάρτη 04:45», μία ακόμα συμπαραγωγή novacinema – ένα ατμοσφαιρικό νεονουάρ με φόντο την Αθήνα της κρίσης, το οποίο σάρρωσε τα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας. 

Αθήνα, Χειμώνας 2010. Ο Στέλιος Δημητρακόπουλος έχει 32 ώρες πριν χάσει τα πάντα. Από το τζαζ μπαρ που με πολύ κόπο διατηρεί σε λειτουργία εδώ και χρόνια, μέχρι την ίδια του την οικογένεια. Ο Ρουμάνος γκάνγκστερ που του έχει δανείσει χρήματα, απαιτεί να εξοφληθεί το χρέος τώρα. Ο μεσολαβητής και πρώην φίλος του Στέλιου, τον υποχρεώνει σε διάφορα παράνομα θελήματα. Η σύζυγος σκέφτεται σοβαρά να τον εγκαταλείψει και ένας ιδιοκτήτης νυχτερινού κέντρου, χωρίς να υπολογίζει τις συνέπειες, σηκώνει επιτέλους το ανάστημα του. Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν, ο χρόνος τρέχει, και το έλατο στο σπίτι του Στέλιου πρέπει να στολιστεί.

Διαβάστε 5 trivia που μπορεί να μην γνωρίζατε για την «Τετάρτη 04:45»:

Γιατί ένα νουάρ; «Αγαπώ το σινεμά «είδους»….» δήλωσε σε συνέντευξή του ο Αλέξης Αλεξίου «Οταν κάνεις ξεκάθαρα σινεμά είδους έχεις κανόνες, χάρτη, πυξίδα – ένα blueprint για να στήσεις μια ιστορία. Με ενδιαφέρει η καθαρότητα της φόρμας, η δυναμική που κρύβει στα αφηγηματικά μοτίβα και στις δοκιμασμένες συμβάσεις του, αλλά και η «ειλικρίνεια» των προθέσεών του. Γιατί νουάρ; Η γέννηση της γκανγκστερικής ταινίας γίνεται στα τέλη της δεκαετίας του ’20, μέσα στην οικονομική κρίση. Η κρίση είναι ένα προσδιοριστικό στοιχείο του είδους, όπως ο υπόκοσμος, η πόλη, η άνοδος και η πτώση του ήρωα – στοιχεία εντέλει ταιριαστά με τη φαντασιακή άνοδο και την πολύ κυριολεκτική πτώση μιας χώρας…»

Ποιος είναι ο Αλέξης Αλεξίου; Γεννημένος στην Αθήνα το 1976 ο σκηνοθέτης Αλέξης Αλεξίου είναι ένα από τα νέα ταλέντα της ελληνικής κινηματογραφίας, την οποία ακολούθησε μετά τις σπουδές του στη Φυσική (Πανεπιστήμιο Αθηνών) και στη σκηνοθεσία (Σχολή Σταυράκου). Πριν από την «Ιστορία 52» είχε γυρίσει τέσσερις μικρού μήκους ταινίες που διακρίθηκαν σε διάφορα φεστιβάλ της Ελλάδας και του εξωτερικού. Αυτές είναι οι «Τούγκο Τούγκο» (1998), «Ο Κλαρκ Κεντ είναι ο Σούπερμαν!» (2000), «Με θυμάσαι;» (2001) και ο «Αριστείδης ο Αλόπεκας» (2003).

Προσοχή στη λεπτομέρεια της φόρμας και του στιλ. Mία ταινία με τέτοιο αισθητικό αποτέλεσμα σ’ ένα είδος όπως αυτό του νουάρ, το οποίο στην Ελλάδα είναι άγνωστο, θέλει προσοχή στο σχεδιασμό της. Αυτό το ξέρει πολύ καλά ο Αλέξη; Αλεξίου και το αποτέλεσμά του είναι πανέμορφο: στιλιζαρισμένο, φορμαλιστικό, ατμοσφαιρικό, με μια ισορροπία και μια αυτοπεποίθηση στην εικόνα της που προέρχεται από ταλέντο, ειδίκευση και μελέτη και προσοχή. Σ’ αυτό, βασικός συνεργάτης του Αλέξη Αλεξίου στάθηκε ο storyboard artist Γιώργος Τασιούλας: ολόκληρη η ταινία σχεδιάστηκε πρώτα σε σκίτσα, το κάθε πλάνο με λεπτομέρειες, σε 825 σελίδες, η καθεμιά με τρία storyboards.  Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Τασιούλας σχεδίασε για το σινεμά, είχε άλλωστε ήδη δουλέψει με τον Νίκο Νικολαΐδη στις τρεις τελευταίες ταινίες του, ήταν όμως το πιο εκτεταμμένο πρότζεκτ, που χρειάστηκε πέντε με έξι μήνες για να ολοκληρωθεί, από την ανάγνωση του σεναρίου μέχρι την επαλήθευση των σχεδίων με τους πραγματικούς χώρους των γυρισμάτων. 

Ο Στέλιος Μάινας εξηγεί γιατί δεν πρέπει να πιέζουμε τις ελληνικές ταινίες να είναι «εμπορικές»: Πρέπει να καμαρώνουμε για το ελληνικό κινηματογράφο της εποχής μας. Ο Κινηματογράφος είναι τέχνη και πραγματοποιείται από ανθρώπους που είναι πρωτοπόροι. Οταν προηγείσαι της εποχής σου, δεν σε καταλαβαίνει η μάζα του κοινού. Οπότε «δε φέρνεις πίσω τα φράγκα». Αλλά αυτό είναι ΟΚ. Το θέμα είναι ότι γράφουμε ιστορία. Ας μας εμπιστευτεί ο κόσμος.  


Βραβεία Ελληνικής Ακαδημίας:
Το «Τετάρτη 04:45» κέρδισε συνολικά 9 βραβεία Ιρις- από τα 13 στα οποία ήταν υποψήφια: Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Φωτογραφίας (Χρήστος Καραμάνης), Α’ Ανδρικού Ρόλου (Στέλιος Μάινας), Μοντάζ, Μουσικής, Σκηνογραφίας, Ήχου και το βραβείο Ειδικών Εφέ και Κινηματογραφικής Καινοτομίας.

– “Τετάρτη 04:45“. Μη χάσετε την ταινία το Σάββατο 24/9 στις 22:00 αποκλειστικά στο NOVACINEMA1HD

Και μην ξεχνάς…με το Novaguide.gr φτιάχνεις το δικό σου τηλεοπτικό οδηγό διαθέσιμο όπου και αν βρίσκεσαι. 


Σχολιασμός

Γράψτε το σχόλιό σας

ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ: NOVA TELECOMMUNICATIONS & MEDIA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (δ.τ. NOVA M.A.E.)

ΑΦΜ: 099936189, ΔΟΥ ΦΑΕ ΑΘΗΝΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ 106, ΑΘΗΝΑ, 104 42

ΤΗΛ: 210-6158000, E-MAIL: info@novasports.gr

ΙΔΙΟΚΤΗΤΡΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ: NOVA M.A.E. ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ “UNITED GROUP OF COMPANIES”

ΝΟΜΙΜΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΡΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΙΩΡΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΔΟΥΚΑΣ

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΜΕΑ (DOMAIN NAME): NOVA M.A.E.