Η Λίβερπουλ πανηγύρισε το 20ό της πρωτάθλημα, όμως η δημιουργία μιας νέας «δυναστείας» στην εποχή της Premier League παραμένει ερωτηματικό – ειδικά υπό τη διοίκηση της Fenway Sports Group (FSG).

Η ιστοσελίδα TBR Football εξετάζει αν το οικονομικά αυτάρκες μοντέλο των Αμερικανών ιδιοκτητών μπορεί να στηρίξει μακροπρόθεσμη επιτυχία.

Σε αντίθεση με άλλους γίγαντες της Ευρώπης, όπως η Παρί, η Γιουβέντους ή η Ρεάλ Μαδρίτης, η FSG ακολουθεί αυστηρή πολιτική ισορροπίας εσόδων-εξόδων. Η ομάδα έχει καταγράψει εξαιρετικές επιδόσεις – με τίτλους σε Premier League, Champions League, Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων και εγχώρια κύπελλα – όμως όλα αυτά με συγκρατημένες δαπάνες και έναν προϋπολογισμό μισθών που διαχρονικά διατηρείται στο 60-65% των εσόδων.

Τα εμπορικά έσοδα, τη φετινή σεζόν αυξήθηκαν στα €308 εκατομμύρια (από €272 εκατ. πέρσι), με την FSG να έχει εκτοξεύσει τα εμπορικά έσοδα από τα €62 εκατ. του 2010. Αναμένεται να φτάσουν τα €362 εκατ. τη νέα σεζόν, ενισχυμένα και από το νέο συμβόλαιο με την Adidas που ξεκινά και προσφέρει από €60 μέχρι €90 εκατ. ετησίως.

«Κανείς δεν κάνει καλύτερη έρευνα από τη Λίβερπουλ στις εμπορικές συμφωνίες», ανέφερε στο TBR Football ο Kieran Maguire, ειδικός στα ποδοσφαιρικά οικονομικά. Από την πλευρά του, ο εμπορικός διευθυντής Μπεν Λάτι δήλωσε στους Financial Times: «Ήδη κοιτάμε το μέλλον και πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτή την επιτυχία για να συνεχίσουμε την εμπορική ανάπτυξη και να στηρίξουμε περαιτέρω αγωνιστικές επιτυχίες».