Η υγειονομική κρίση που προκάλεσε η πανδημία του κορωνοϊού ήταν αναμενόμενο και αναπόφευκτο πως θα είχε τεράστιο αντίκτυπο και στην παγκόσμια οικονομία. Όπως και έχει γίνει μέχρι σήμερα. Χιλιάδες επιχειρήσεις ανά τον κόσμο έχουν βάλει λουκέτο, εκατομμύρια άνθρωποι έχουν χάσει τις δουλειές τους ή βρίσκονται σε καθεστώς αναστολής και δυστυχώς το μέλλον διαφαίνεται δυσοίωνο.
Ο χώρος του αθλητισμού είναι ένας κλάδος που έχει επηρεαστεί σημαντικά, καθώς η απουσία του κόσμου από τα γήπεδα έχει προκαλέσει τεράστιο έλλειμμα στα ταμεία των συλλόγων. Οι χορηγίες επίσης είναι λιγότερες, τα έσοδα από την εκμετάλλευση των εμπορικών δικαιωμάτων έχουν μειωθεί και ως εκ τούτου το πρόσημο είναι αρνητικό.
Η Λίβερπουλ ανακοίνωσε απώλειες ύψους 46 εκατομμυρίων λιρών για το διάστημα Μάιος 2019 – Μάιος 2020, ενώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι τα έσοδα της ήταν αυξημένα κατά 42 εκατομμύρια λίρες. Οι πρωταθλητές Αγγλίας δημοσιοποίησαν τα οικονομικά στοιχεία λίγες ημέρες μετά την αποχώρηση από τη European Super League (κράτησε μόλις 48 ώρες), μία διοργάνωση που έδειχνε προσοδοφόρα, ειδικά για τους «μεγάλους» της Ευρώπης που μετρούν σημαντικές «πληγές» από την πανδημία του κορωνοϊού.
Οι συγκεκριμένες απώλειες των «κόκκινων» έχουν να κάνουν με τη μείωση των εσόδων ανά αγώνα, καθώς και με τα σαφώς λιγότερα κέρδη από τα τηλεοπτικά. Μάλιστα, προς ανακούφιση των επιπτώσεων που προκάλεσε ο Covid-19, η ιδιοκτήτρια εταιρεία της Λίβερπουλ, Fenway Sports Group, τον περασμένο μήνα πούλησε το 10% των μετοχών της, αξίας 543 εκατομμυρίων λιρών, στην εταιρεία επενδύσεων RedBird Capital.
«Βρισκόμασταν σε σταθερή οικονομική κατάσταση πριν από την πανδημία και αυτή την περίοδο προσπαθούμε να διαχειριστούμε αποτελεσματικά το κόστος σε μία τόσο πρωτοφανή περίοδο. Είναι σημαντικό που δείξαμε σταθερότητα και στηρίξαμε την τοπική κοινότητα», δήλωσε για την κατάσταση ο Άντι Χιούζ, διευθύνων σύμβουλος της Λίβερπουλ.
Οι πρωταθλητές Αγγλίας είδαν τα έσοδα τους από τους αγώνες να μειώνονται κατά 13 εκατομμύρια λίρες (έδωσαν τέσσερις λιγότερους εντός έδρας αγώνες για την Premier League), ενώ οι τεράστιες απώλειες έχουν να κάνουν με τα Media. Έχασαν 59 εκατομμύρια λίρες τον τελευταίο χρόνο, συγκριτικά με την περσινή σεζόν. Αντίθετα, η Λίβερπουλ παρουσίασε αύξηση των εμπορικών εσόδων κατά 29 εκατομμύρια λίρες, μετριάζοντας κάπως τη… χασούρα.
Μάλιστα, όλο αυτό το διάστημα οι «κόκκινοι» υπέγραψαν οκτώ νέες χορηγικές συνεργασίες με σημαντικές εταιρείες, όπως η Cadbury και η Iugis, ενώ επέκτειναν τη σύμπραξη τους με τις Nivea και Carlsberg. Επίσης σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων στα είδη ένδυσης και άνοιξε νέα καταστήματα – μπουτίκ σε Ταϊλάνδη, Σιγκαπούρη και Βιετνάμ. Τεράστια ήταν και η αύξηση που σημείωσε ο σύλλογος στα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η Λίβερπουλ «κέρδισε» 22 εκατομμύρια νέους οπαδούς, ενώ την ίδια στιγμή παραμένει ο πιο δημοφιλής σύλλογος της Premier League στο Youtube και ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος στο Instagram. Τέλος, οι χρήστες του Twitter που «ακολουθούν» τους πρωταθλητές Αγγλίας ανέρχονται σε 17.4 εκατομμύρια.