Ολοκλήρωσε το θαύμα και ανέβηκε για πρώτη φορά στα «σαλόνια» η ομάδα από τη μικρή πόλη των 13000 κατοίκων!

Το παραμύθι της Έλβερσμπεργκ έφτασε στο αποκορύφωμά του: Ο μικρός σύλλογος από το Ζάαρλαντ ανέβηκε για πρώτη φορά στην Ιστορία του στην Bundesliga!

Στο στάδιο Kaiserlinde επικράτησε πανδαιμόνιο μετά τη νίκη-ορόσημο απέναντι στην ουραγό Μίνστερ, που εξασφάλισε τη δεύτερη θέση της Β’ Γερμανίας πίσω από τη Σάλκε και μαζί το «χρυσό» εισιτήριο για την α’ κατηγορία.

Οι παίκτες κατέρρευσαν στον αγωνιστικό χώρο, οι φίλαθλοι αγκαλιάζονταν μεταξύ τους. Μόλις πριν από τέσσερα χρόνια, η Έλβερσμπεργκ αγωνιζόταν ακόμα στη Regionalliga Südwest απέναντι σε δεύτερες ομάδες των Στουτγκάρδης, Μάιντς ή Χόφενχαϊμ. Τώρα, τη μεγαλύτερη σκηνή του γερμανικού ποδοσφαίρου την περιμένει, απέναντι στις πρώτες τους ομάδες των «λαμπερών» αυτών κλαμπ!

elversberg2
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πριν από έναν μόλις χρόνο, το όνειρο της ανόδου είχε πάρει δραματικό τέλος, καθώς στο μπαράζ παραμονής/ανόδου απέναντι στη Χάιντενχαϊμ, η Έλβερσμπεργκ ηττήθηκε 2-1 στα τελευταία λεπτά και έχασε την άνοδο στη Bundesliga κυριολεκτικά στο παρά πέντε. Όμως, αντί να καταρρεύσει, η ομάδα επέστρεψε πιο δυνατή.

Παρά την αλλαγή προπονητή, τις μεταβολές στο ρόστερ και σημαντικές αποχωρήσεις, η SVE παρέμεινε σταθερή. Ακόμη και η απώλεια του πρώτου σκόρερ Γιούνες Εμπνούταλιμπ τον χειμώνα και η μετακίνηση του τεχνικού διευθυντή Όλε Μπουκ στη Ντόρτμουντ δεν σταμάτησαν την εκπρόσωπο της μικρής πόλης των 13.000 κατοίκων.

Η βάση της επιτυχίας τους: το θαρραλέο επιθετικό ποδόσφαιρο. Η Έλβερσμπεργκ έχει την καλύτερη επίθεση στη 2. Bundesliga και ενθουσίασε με το φρέσκο, επιθετικό της στυλ παιχνιδιού. Παίκτες όπως ο Λούκας Πέτκοφ οδήγησαν την ομάδα σε μια σεζόν όπου βρισκόταν στις τρεις πρώτες θέσεις για 25 αγωνιστικές. Παρότι πρόσφατα έχασε την πρώτη ευκαιρία μαθηματικής ανόδου στο Ντίσελντορφ με ήττα 1-3, διατήρησε την ψυχραιμία της και έφερε τη δουλειά εις πέρας.

Η άνοδος αποτελεί το επιστέγασμα μιας εξαιρετικής πορείας υπό τον προπονητή Χορστ Στέφεν. Όταν ο πρώην τεχνικός της έφτασε στο Ζάαρλαντ το 2018, ο σύλλογος βρισκόταν ακόμα στη Regionalliga (τέταρτη κατηγορία). Τελικά, το 2022 ήρθε η απελευθέρωση: πρωτάθλημα και κύπελλο κρατιδίου, το πρώτο νταμπλ στην ιστορία του συλλόγου.

Η στάση στην 3η κατηγορία κράτησε μόνο έναν χρόνο, καθώς ανέβηκε αμέσως στη 2η. Τερματίζοντας την πρώτη της σεζόν άνετα στην 11η θέση και χάνοντας οριακά την άνοδο στη δεύτερη χρονιά, επιτέλους, βρίσκεται στη Bundesliga.

Από «ομάδα του χωριού», έγινε η 59η που θα αγωνιστεί στα «σαλόνια» της Bundesliga και μόλις η τέταρτη από το Ζάαρλαντ. Ένα πραγματικό ποδοσφαιρικό παραμύθι!