Στην Αρναία της Χαλκιδικής θα διεξαχθεί το ερχόμενο σαββατοκύριακο (19-20/3) το ράλι Θερμαϊκού που γιορτάζει 40 χρόνια ιστορίας.

Στην Αρναία της Χαλκιδικής θα διεξαχθεί το ερχόμενο σαββατοκύριακο (19-20/3) το ράλι Θερμαϊκού που γιορτάζει 40 χρόνια ιστορίας.

Το Ράλι Θερμαϊκού αποτελεί τη “σημαία” του Αυτοκινητιστικού Ομίλου Θεσσαλονίκης (ΑΟΘ), αφού από το 1969 μέχρι και σήμερα διεξάγεται ανελλιπώς, με απόλυτη επιτυχία και με τις αξίες των πληρωμάτων να διατηρούνται αναλλοίωτες. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο που το Ράλι Θερμαϊκού θεωρείται ένα από τα καλύτερα της Ελλάδας. Καθ’ όλη τη διάρκεια της τέλεσής του, ήταν ο αγώνας που άνοιγε την “αυλαία” του πανελλήνιου πρωταθλήματος, με ημερομηνίες διεξαγωγής, από τέλη Φεβρουαρίου μέχρι- το αργότερο- μέσα Απριλίου.

Πάντα ήταν αγαπημένος αγώνας κι αυτό φαινόταν από τις πολλές συμμετοχές. Ακόμη και φέτος, με τη μεγάλη οικονομική κρίση, η συμμετοχή των πληρωμάτων είναι ικανοποιητική, καθώς θα πάρουν μέρος συνολικά 28 πληρώματα. Αναλύοντας τις συμμετοχές όλα τα προηγούμενα χρόνια ανακαλύπτουμε πως ο αγώνας ήταν λίγο-πολύ “γνωστή υπόθεση”. Κι αυτό, επειδή πρωταγωνιστές στους περίπου μισούς αγώνες ήταν οι ίδιοι οδηγοί. Πολυνίκης οδηγός, με οχτώ νίκες στην ιστορία του θεσμού, είναι ο Λεωνίδας Κύρκος, ενώ λίγο πιο πίσω, με μια νίκη λιγότερη, βρίσκεται ο Άρης Βωβός. Ο βορειοελλαδίτης, Γάκης Καλεμτζάκης, κατάφερε να πάρει πέντε νίκες, συμπληρώνοντας την πρώτη τριάδα.

“Ο ΑΟΘ περνάει τις ίδιες δυσκολίες, που περνάει και η κοινωνία μας. Αυτό το ράλι είναι επετειακό και η επιτυχία του έχει πολύ μεγάλη σημασία. Όλα έχουν ρυθμιστεί και η τοπική κοινωνία είναι έτοιμη να υποδεχθεί τα πληρώματα και τους συνοδούς τους”, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΑΟΘ, Δημήτρης Κουμποτής.

“Το μεγαλύτερο έργο που ετοιμάζουμε για όλους τους φίλους της αυτοκίνησης είναι ότι ψηφιοποιούμε όλο το αρχείο μας. Θέλουμε το site (σάιτ) του ομίλου να γίνει μια μεγάλη πηγή πληροφοριών, που θα αναφέρει την ιστορία του αυτοκινήτου, από πολύ παλιά μέχρι και τώρα. Τουλάχιστον στη Βόρεια Ελλάδα. Εχω την άποψη ότι η εξωστρέφεια του ομίλου θα τον βοηθήσει να σταθεί όρθιος σ’ αυτούς τους δύσκολους καιρούς, σε αντίθεση με την εσωστρέφεια, που μπορεί να τον καταστρέψει. Επίσης, όλα αυτά τα χρόνια παίρνουμε στελέχη, που είναι νέα στον όμιλό μας, τα εκπαιδεύουμε, τους μεταδίδουμε τις γνώσεις μας και τους ρίχνουμε στα βαθιά. Παράλληλα, εμείς ζητάμε βοήθεια και από άλλους ομίλους, αφήνοντας τους εγωισμούς. Τέλος, θέλω να επισημάνω ότι το φετινό ράλι θα διεξαχθεί με πολλές περικοπές από τη μεριά μας, αλλά δεν θα κάνουμε καμιά (περικοπή) στην ασφάλεια και στην προβολή”, αναφέρει ο κ. Κουμποτής.

Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας του Ομίλου, Νίκος Τριανταφύλλου, αναφέρει: “Θέλουμε την προβολή του συγκεκριμένου ράλι, γιατί ουσιαστικά αυτό αποτελεί τον ‘καρπό’ μιας σκληρής δουλειάς. Φυσικά, κύριο μέλημα όλων μας είναι η απόλυτη ασφάλεια των θεατών. Είναι πρωταρχικός μας στόχος και σ’ αυτό δεν κάνουμε εκπτώσεις. Το Ράλι Θερμαϊκού είναι αγαπημένος αγώνας και για εμάς η επιτυχία αποτελεί μονόδρομος”.

Το Ράλι Θερμαϊκού διεξήχθη 39 φορές, ανελλιπώς, τους παρακάτω μήνες: Φεβρουάριο τρεις φορές, Μάρτιο εννιά, τον Απρίλιο 12, το Μάιο επτά, τον Ιούνιο τρεις, τον Ιούλιο μία, τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο από δύο φορές. Εκτός από τους τρεις νικητές, που έχουν κερδίσει σχεδόν τα μισά ράλι του θεσμού, νίκες πέτυχαν οι Ιαβέρης (2) και από μία οι Καλούδης, Μαυροδής, Στρατέλης, Κριαράς, Παπαδημητρίου, Τανούσης, “OZELOT”, Σταυριαννίδης, Καϊτατζής, Τσομπανόπουλος, Γεωργούλας, Πετρίδης, Αγγλούπας και Τσολακίδης.

Στον αγωνιστικό τομέα ο αγώνας κερδήθηκε 16 φορές με Ford (RS2000 – Cosworth – WRC – Lotus TC), 10 φορές με Opel (Kadett – Manta Ascona), 4 φορές με Mitsubishi (Lancer Evo), 4 φορές με Subaru (Impreza), 3 φορές με Toyota (Corolla – 1900 GSS), μία φορά 1 με BMW (1600) και μια φορά με Audi (Quattro).

Κάνοντας μια αναδρομή στους νικητές του θεσμού αυτοί είναι:
    02.03.1969: Πετρίδης Μ. – Πετρίδης Π. (ΒMW 1600)
    01.03. 1970: Καλεμτζάκης – Παπαδημητρίου (Ford Lotus TC)
    14.03.1971: «OZELOT» – Γκράσσος (Toyota 1900 GSS)
    05.03.1972: Σταυριαννίδης – Γκράσσος (Opel Kadett 1900)
    11.03.1973: Γεωργούλας – Σταυριαννίδης (Opel 1900)
    09.03.1975: Σωτηριάδης – ΙΚΕΠ (Ford Escort 2000 RS)
    07.03.1976: Τανούσης – Καραμανώλης (Opel Ascona 2000)
    28.02.1977: Σωτηριάδης – Κέπετζης (Ford Escort 2000 RS)
    26.02.1978: Σωτηριάδης – Κέπετζης (Ford Escort 2000 RS)
    18.02.1979: Τσομπανόπουλος – Νάκης ( Opel Kadett GTLE 1994)
    22.04.1980: «Ιαβέρης» – Στεφανής (Ford Escort 2000 RS)
    30.10.1981: Καλεμτζάκης – Νάκης (Opel Ascona 400)
    04.11.1984: Καλεμτζάκης – Μανωλόπουλος (Opel Ascona 400)
    27.10.1985: Κύρκος – Φερτάκης (Opel Manta 400)
    27.04.1986: Καλεμτζάκης – Μαυρίδης (Opel Ascona 400)
    12.07.1987: Κύρκος – Φερτάκης (Ford Ecort Corworth)
    19.06.1988: Καλεμτζάκης – Μαυρίδης (Opel Manta 400)
    12.11.1989: «Ιαβέρης» – Φερτάκης (Audi Quattro)
    20.05.1990: Καϊτατζής – Καπέλας (Opel Ascona 400)
    12.05.1991: Κύρκος – Σταυρόπουλος (Ford Ecort Corworth)
    24.05.1992: Κύρκος – Σταυρόπουλος (Ford Ecort Corworth)
    25.04.1993: Αγγλούπας – Φερτάκης (Ford Ecort Corworth)
    22.05.1994: Παπαδημητρίου – Μπίντζιος (Ford Ecort Corworth)
    21.05.1995: Κύρκος – Σταυρόπουλος (Ford Ecort Corworth)
    12.06.1996: Κύρκος – Σταυρόπουλος (Ford Ecort Corworth)
    13.04.1997: Βωβός – Αλβανός (Subaru Impreza)
    04.04.1998: Βωβός – Αλβανός (Subaru Impreza)
    17.04.1999: Βωβός – Αλβανός (Toyota Corolla WRC)
    06.05.2000: Βωβός – Αλβανός (Toyota Corolla WRC)
    07.04.2001: Βωβός – Αλβανός (Subaru Impreza)
    06.04.2002: Βωβός – Αλβανός (Ford Escort WRC)
    13.04.2003: Κύρκος – Πολυζώης (Ford Escort WRC)
    28.03.2004: Κύρκος – Πολυζώης (Ford Escort WRC)
    10.04.2005: Κριαράς – Μάστορας (Ford Escort Crosworth)
    16.04.2006: Στρατέλης – Γαγάκας (Subaru Impreza Spec C)
    24.06.2007: Βωβός – «EL-EM» (Mitsubishi Lancer Evo IX)
    06.04.2008: Τσολακίδης – Παυλίδης (Mitsubishi Lancer Evo IX)
    15.03.2009: Καλούδης – Ρούφος (Mitsubishi Lancer Evo VIII)
    16.05.2010: Μαυροδής – Κυπαρισσάς (Mitsubishi Lancer Evo IX).