Η επιλογή ελαστικών για το Ισπανικό Grand Prix είναι πιο μαλακή φέτος, με την πολύ μαλακή γόμα (supersoft) να κάνει ντεμπούτο στο «Circuit de Catalunya» μαζί με τη μαλακή (soft) και τη μέση (medium) γόμα.
Πάντοτε στο παρελθόν χρησιμοποιούνταν το πιο σκληρό ελαστικό σ’ αυτή την πίστα. Φέτος όμως υπάρχει νέος ασφαλτοτάπητας τον οποίο οι ομάδες δοκίμασαν για πρώτη φορά στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης πριν δυο μήνες.
Αυτό διαφοροποίησε την πολυπλοκότητα της πίστας στη Βαρκελώνη, προσφέροντας μεγαλύτερη πρόσφυση αλλά μειωμένη φθορά και πτώση στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης. Δεν είναι όμως αυτό το μόνο καινούργιο πράγμα στη Βαρκελώνη αυτό το Σαββατοκύριακο.
Η πίστα υπό το πρίσμα των ελαστικών
• Μπορεί η επιφάνεια να είναι πιο λεία όμως οι παρατεταμένες γρήγορες στροφές παραμένουν. Τα ελαστικά υπόκεινται σε μεγάλα φορτία και καταπονήσεις: Κλασσικά παραδείγματα είναι οι στροφές τρία και εννέα.
• Η φθορά και η πτώση στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης θα πρέπει να αξιολογηθούν εκ νέου. Οι ομάδες δοκίμασαν το νέο ασφαλτοτάπητα στην αρχή της χρονιάς αλλά ο καιρός τότε ήταν πολύ πιο κρύος και τα μονοθέσια λιγότερο εξελιγμένα. Επίσης η νέα άσφαλτος ίσως έχει βελτιωθεί από τότε.
• Συνήθως έχει ζέστη μερικές φορές πολύ, κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.
• Η Βαρκελώνη προσφέρει μια καλή μίξη όλων των ειδών στροφών και φορτίων. Έτσι δίνεται έμφαση σ’ όλες τις παραμέτρους που παίζουν ρόλο στην απόδοση του μονοθεσίου: Αυτός είναι ο λόγος που αυτή η πίστα είναι δημοφιλής προορισμός για δοκιμές εξέλιξης.
• Η νέα επιφάνεια οδήγησε την Pirelli στη μείωση του βάθους πέλματος κατά 0.4 χιλιοστά. Αυτό δεν θα επηρεάσει την απόδοση αλλά θα βοηθήσει στον καλύτερο έλεγχο της θερμοκρασίας των σλικ ελαστικών.
• Το εμπρός αριστερά ελαστικό καταπονείται περισσότερο στην πίστα της Καταλονία. Το όριο έρχεται από τα εμπρός ελαστικά.
• Πέρυσι είχαν επιλεγεί πιο σκληρές γόμες. Η πλειοψηφία των οδηγών πραγματοποίησε δυο αλλαγές αλλά υπήρξε ποικιλία στρατηγικών: Στο παρελθόν στην Ισπανία έχουμε δει και τρεις αλλαγές ελαστικών.
Μάριο Ίζολα: Επικεφαλής Αγωνιστικού Τμήματος (Αυτοκίνητα)
«Φέτος η Βαρκελώνη δεν είναι για τις ομάδες ακριβώς σα να πηγαίνουν σε μια νέα πίστα. Παραταύτα οι αλλαγές στο οδόστρωμα είναι σημαντικές και διαφοροποιούν μερικά κρίσιμα χαρακτηριστικά της διαδρομής. Εμείς κάναμε μια αλλαγή μειώνοντας το βάθος του πέλματος στα σλικ ελαστικά με στόχο τη μείωση του κινδύνου υπερθέρμανσης. Την ίδια τακτική θα ακολουθήσουμε στο Paul Ricard και στο Silverstone. Πρόκειται για μια αλλαγή που δεν θα επηρεάσει τους οδηγούς όσον αφορά στην απόδοση ή στα διανυθέντα χιλιόμετρα. Οι ομάδες έχουν ήδη κάποια γνώση για το νέο ασφαλτοτάπητα από τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης. Όμως τώρα ο καιρός θα είναι αρκετά πιο ζεστός και τα μονοθέσια πιο γρήγορα ενώ και η επιφάνεια θα έχει παλιώσει λίγο. Φέτος επιλέξαμε την πολύ μαλακή γόμα για το Ισπανικό Grand Prix – αυτή στην πράξη είναι δυο επίπεδα μαλακότερη από την μαλακή γόμα που ήταν διαθέσιμη το 2017. Όλες οι γόμες φέτος είναι ένα επίπεδο πιο μαλακές. Θεωρούμε πως η δουλειά στις ελεύθερες δοκιμές θα είναι ιδιαίτερα σημαντική».
Τι είναι νέο
• Πολλά πράγματα: Η Formula 1 επιστρέφει στην Ευρώπη, νέα άσφαλτος, η πολύ μαλακή γόμα στην Ισπανία και ελάχιστα πιο λεπτό πέλμα στα σλικ ελαστικά.
• Οι τρεις κορυφαίες ομάδες – Mercedes, Ferrari και Red Bull – έκαναν διαφορετικές επιλογές γομών για το Ισπανικό Grand Prix.
• Ξεκινά στη Βαρκελώνη η σεζόν 2018 GP3 ενώ επίσης θα γίνει και αγώνας Formula 2.
• Αμέσως μετά το Ισπανικό Grand Prix θα πραγματοποιηθούν στη Βαρκελώνη οι δυο πρώτες μέρες δοκιμών εξέλιξης μέσα στη σεζόν. Η McLaren και η Force India θα έχουν ένα δεύτερο μονοθέσιο και τις δυο μέρες, στη διάθεση της Pirelli στο πλαίσιο του προγράμματος εξέλιξης των ελαστικών του 2019.