Μέσα σε μόλις δύο χρόνια, ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας κατάφερε να διακριθεί στους αγώνες Ράλλυ σημειώνοντας στην πατρίδα του, την Κύπρο, εξαιρετικές επιδόσεις.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οι χρόνοι στις ειδικές διαδρομές συνδυάστηκαν με αποτελέσματα και πλέον ο 25χρονος Κύπριος οδηγός κάνει ένα τεράστιο άλμα, με νέο του «όπλο» ένα Citroen DS3 R5, με τη στήριξη τόσο της Citroen Κύπρου, όσο και της Citroen Γαλλίας!
Η παρουσία του στο Seajets Ράλλυ Ακρόπολις 2017, η πρώτη από μία σειρά σε αγώνες του ERC που θα ακολουθήσουν, σηματοδοτεί την πρώτη του εμφάνιση εκτός Κύπρου, αλλά και το ντεμπούτο του στο τιμόνι του Citroen DS3 R5. Πέραν αυτού, ένα ακόμα νέο στοιχείο για τον Αλέξανδρο είναι η παρουσία του πολύπειρου Ντενίς Ζιροντέ στο δεξί του μπάκετ. Λίγες ώρες πριν ξεκινήσει το φετινό Seajets Ράλλυ Ακρόπολις, μίλησε στους διοργανωτές του αγώνα.
Ποια είναι η πρώτη σου εντύπωση από τις ειδικές διαδρομές του αγώνα;
“Μέχρι στιγμής, αυτές που έχω δει είναι πολύ καλές! Σίγουρα, δεν έχουν καμία σχέση με ό,τι έχω συναντήσει, αφού είναι πολύ γρήγορες, σε αντίθεση με αυτές που έχουμε στην Κύπρο που είναι πιο κλειστές, στενές και τεχνικές”.
Πότε ξεκίνησε η εμπλοκή σου με τους αγώνες και πώς;
“Ουσιαστικά ξεκίνησα το 2016, με εξαίρεση έναν – δύο αγώνες την προηγούμενη χρονιά. Προηγουμένως δεν είχα καμία σχέση ή οποιουδήποτε άλλη εμπλοκή με το σπορ. Από τότε, κατάφερα να σημειώσω κάποια καλά αποτελέσματα, τα οποία και είναι δείγμα της δουλειάς που κάνουμε, και όπως μου λένε του ταλέντου. Δεν είχα αγωνιστεί με καρτ, ούτε έχω παρακολουθήσει κάποια μαθήματα”.
Και το Citroen DS3 R5 πώς προέκυψε;
“Τα καλά αποτελέσματα έκαναν πραγματικότητα αυτό το άλμα και την αγορά του αυτοκινήτου. Η Citroen Κύπρου έπαιξε σημαντικό ρόλο, και μάλιστα με την αρωγή και της Citroen Γαλλίας – ως νεαρού φερέλπιδος οδηγού. Έτσι προέκυψε και το πρόγραμμα για φέτος, όπου θα λάβουμε μέρος σε συνολικά τέσσερις αγώνες, αρχής γενομένης από το Ράλλυ Ακρόπολις. Παράλληλα, θα διεκδικήσω και το Πρωτάθλημα Κύπρου με το Mitsubishi Lancer, αφού προτιμώ να αγωνιστώ με ένα αυτοκίνητο αντίστοιχο με αυτό του ανταγωνισμού και όχι με κάποιο καλύτερο”.
Ο πατέρας σου (Ανδρέας) υπήρξε αγωνιζόμενος στην Κύπρο. Πόσο σημαντική ήταν η συμβολή του στην εμπλοκή σου στο σπορ;
“Η οικογενειακή παράδοση έπαιξε το ρόλο της. Σίγουρα μου πέρασε το μικρόβιο, αν και το 2005, όταν αποσύρθηκε από την ενεργό δράση έπαψα και εγώ να έχω μεγάλη εμπλοκή, ενώ ήμουν και αρκετά μικρός και δε θυμάμαι πολλά πράγματα. Η αλήθεια είναι ότι δεν παρακολουθούσα καν. Όλα αυτά μέχρι τη μέρα που τελείως τυχαία παρακολούθησα μία ειδική του Ράλλυ Κύπρου. Είναι χαρακτηριστικό ότι οδηγούσα, και σε έναν δρόμο παράλληλα είδα σκόνη και σταμάτησα! Και εκεί είδα τα αγωνιστικά και εντυπωσιάστηκα. Παρακολούθησα ξένους και Κύπριους οδηγούς να κινούνται πολύ γρήγορα και ενθουσιάστηκα από τον τρόπο που έστριβαν. Τότε αποφάσισα να κάνω το πρώτο μου σπριντ. Κατέβηκα στο γκαράζ του πατέρα μου και ετοίμασα το Lancer EVO VII που είχαμε και αγωνίστηκα. Βέβαια, η κατάληξη δεν ήταν αυτή που περίμενα, αφού βγήκαμε στην πρώτη στροφή. Κάτι λογικό, αν αναλογιστεί κανείς ότι χρησιμοποιήσαμε ελαστικά οκτώ ετών”!
Πώς είναι σήμερα η μετάβαση από ένα Mitsubishi Lancer, που μάλιστα έχεις οδηγήσει μόλις ενάμιση χρόνο, σε ένα αυτοκίνητο όπως το DS3 R5;
“Είναι δύσκολη μετάβαση και μεγάλο το άλμα! Μέσα σε ένα χρόνο το ότι βρέθηκα σε αυτό το αυτοκίνητο μοιάζει με όνειρο. Όταν ξεκίνησα πριν από λίγο καιρό δεν ήξερα πολλά πράγματα και σήμερα έχω ανακαλύψει τα πάντα! Είναι μερικές φορές που δεν έχω συνειδητοποιήσει τι έχει συμβεί και τα άλματα που έχουν γίνει. Το αυτοκίνητο είναι καταπληκτικό και τα περιθώρια του πολύ υψηλά. Είναι εντελώς διαφορετικό από το Gr. N και σίγουρα αποτελεί τεράστιο άλμα ακόμα και το ότι βρισκόμαστε εδώ”.
Δίπλα σου έχεις έναν πολύπειρο συνοδηγό, τον Ντενίς Ζιροντέ. Πώς προέκυψε και πώς κυλάει η συνεργασία σας;
“Βασικά, γνωριστήκαμε πριν από τρεις μέρες! Αυτή η συνεργασία προέκυψε μετά από προτροπή της Citroen. Μου είπαν ότι είναι ο πλέον κατάλληλος για να με βοηθήσει. Η συνεργασία μας είναι πολύ καλή. Βέβαια, ακόμα δεν έχουμε δουλέψει το θέμα των σημειώσεων. Ο τρόπος που γράφω είναι τελείως δικός μου και ουσιαστικά τον έχω αναπτύξει μέσω της παρακολούθησης βίντεο στο διαδίκτυο. Αυτές είναι στα αγγλικά, αλλά αποφασίσαμε σε αυτόν τον αγώνα να μην την αλλάξουμε. Τα νέα στοιχεία για μένα είναι πολλά σε αυτόν τον αγώνα, όπως το αυτοκίνητο, οι ειδικές, ο συνοδηγός”.
Ο στόχος σου ποιος είναι για το Seajets Ράλλυ Ακρόπολις;
“Για μένα σε αυτόν τον αγώνα είναι όλα καινούργια! Και γι’ αυτό πρώτος μας στόχος είναι ο τερματισμός και να πραγματοποιήσουμε τα αγωνιστικά χιλιόμετρα του αγώνα. Θα κινηθούμε σε πιο ήρεμους ρυθμούς, προσπαθώντας να προσαρμοστούμε στην οδήγηση του αυτοκινήτου”.
Οι γενικότεροι στόχοι και τα όνειρά σου;
“Βασικά, το όνειρό μου έχει ήδη γίνει πραγματικότητα! Είμαι σε ένα επίπεδο που κανείς Κύπριος οδηγός δεν έχει φτάσει τόσο γρήγορα. Και θέλω να πιστεύω ότι θα γίνουν και άλλα σύντομα. Στόχος μου είναι να μπορέσω να λάβω μέρος στο Πρωτάθλημα του ERC τη νέα χρονιά και να ακολουθήσω όλους τους αγώνες. Από εκεί και πέρα δεν ξέρω πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα και πόσα άλματα θα ακολουθήσουν ακόμα”.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ