Ο Ντανιέλ Ρικιάρντο κέρδισε ένα χαοτικό αγώνα, του οποίου η στρατηγική καθορίστηκε από τα συμβάντα και τις διακοπές.
Δραματική ήταν η εξέλιξη του Grand Prix στο Αζερμπαϊτζάν. Νεύρα και ίντριγκες ανάμεσα σε οδηγούς, χτυπήματα και ποινές, πολλαπλές εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας και μια παρατεταμένη διακοπή υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας στα μέσα του αγώνα για να καθαριστούν τα θραύσματα από προηγούμενα συμβάντα.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ν’ αλλάξει η στρατηγική της μιας αλλαγής ελαστικών που είχαν υιοθετήσει όλοι οι πρωτοπόροι της κούρσας. Αντίθετα οι ομάδες χρειάστηκε ν’ αντιδράσουν στις μεταβαλλόμενες συνθήκες. Σχεδόν όλοι οι οδηγοί πραγματοποίησαν την πρώτη τους αλλαγή που πίστευαν ότι θα είναι και η τελευταία στον 13ο γύρο υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Όμως η κόκκινη σημαία στον 22ο γύρο άλλαξε τα δεδομένα καθώς οι οδηγοί μπορούσαν ν’ αλλάξουν ελαστικά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο αγώνας να συνεχιστεί με ένα σπριντ 29 γύρων όπου όλοι οι οδηγοί φορούσαν την πολύ μαλακή γόμα.
Επωφελούμενος από όλα τα συμβάντα στην πίστα, ο οδηγός της Red Bull, Ντανιέλ Ρικιάρντο κατάφερε να πάρει τη νίκη. Αντίστοιχα ο οδηγός της Mercedes, Βαλτέρι Μπότας κατόρθωσε από τελευταίος να τερματίσει δεύτερος χρησιμοποιώντας επίσης την πολύ μαλακή γόμα στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα.
Μάριο Ιζόλα Επικεφαλής τμήματος αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli
“Ήταν ένας επεισοδιακός και δραματικός αγώνας. Ήταν καλύτερο να προσαρμόσεις τη στρατηγική σου στα γεγονότα παρά να ακολουθήσεις το σχέδιο που είχες προαποφασίσει. Η πολύ μαλακή γόμα επέδειξε τόσο διάρκεια όσο και απόδοση όπως φαίνεται και από το ρεκόρ ταχύτερου γύρου στον αγώνα το οποίο είναι περισσότερα από 3 δευτερόλεπτα καλύτερο από το αντίστοιχο περσινό”.
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΛΥΨΑΝ ΟΙ
Έρικσον 12 γύρους με Μαλακή Γόμα
Ρικιάρντο, Μπότας, Στρολ, Χάμιλτον, Οκόν, Μάγνουσεν, Σάινθ, Αλόνσο, Βερλέιν, Έρικσον 29 γύρους με την Πολύ Μαλακή Γόμα
Επιβεβαιώθηκαν οι προβλέψεις;
Η στρατηγική της μιας αλλαγής πήγε περίπατο από τη στιγμή που βγήκε η κόκκινη σημαία. Σε άλλη περίπτωση οι οδηγοί που είχαν αλλάξει ελαστικά στον 13ο γύρο υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας θα πήγαιναν μ’ αυτά ως το φινάλε. Έχοντας όμως την δυνατότητα να επιλέξουν ελεύθερα τα ελαστικά τους για το δεύτερο μέρος του αγώνα, όλοι έβαλαν την πολύ μαλακή γόμα ως το πέσιμο της καρό σημαίας. Έτσι έκαναν δυο αλλαγές.
Ο Ρικιάρντο ακολούθησε μια διαφορετική τακτική από τους υπόλοιπους. Εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα, έβαλε τη μαλακή στον έκτο γύρο καθώς είχε ένα τεχνικό πρόβλημα, έπεσε 16ος και μετά έβαλε ξανά την πολύ μαλακή υπό το καθεστώς της κόκκινης σημαίας.