Η πίστα της Σουζούκα θα έχει και πάλι τον ρόλο του ρυθμιστή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 (όπως έχει γίνει ξανά στο παρελθόν) καθώς μένουν πέντε διοργανώσεις ως το τέλος της σεζόν.

Η πίστα της Σουζούκα θα έχει και πάλι τον ρόλο του ρυθμιστή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 (όπως έχει γίνει ξανά στο παρελθόν) καθώς μένουν πέντε διοργανώσεις ως το τέλος της σεζόν. Σε αυτόν τον αγώνα ο Σεμπάστιαν Φέτελ έχει την τελευταία του ευκαιρία να διεκδηκήσει τον τίτλο από τον Λιούις Χάμιλτον.

Το 34ο Ιαπωνικό Grand Prix παίρνει εκκίνηση την Κυριακή. Από τους  προηγούμενους 33 αγώνες οι 29 έχουν διεξαχθεί στην πίστα της Σουζούκα και οι τέσσερις στην πίστα του Fuji. Πρωταθλητές στη Σουζούκα έχουν αναδειχτεί οι: Πικέ (1987), Σένα (1988), Προστ (1989), Σένα (1990), Σένα (1991), Χιλ (1996), Χάκινεν (1999), Σουμάχερ (2000, 2003), Αλόνσο (2006),  Φέτελ (2011).

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ, τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής (2010, ’11, ’12, ’13) θέλει μόνο νίκες στους  πέντε αγώνες που απομένουν για να πάρει τον πέμπτο του τίτλο. Αν δε τα καταφέρει παύει να είναι στο χέρι του η κατάκτηση του τίτλου και θα εξαρτάται πλέον από τα αποτελέσματα του Χάμιλτον.

Ο Φέτελ έχει κερδίσει στη Σουζούκα 4 φορές (2009, 2010, 2012, 2013) με τη Red Bull. Ο Χάμιλτον έχει κερδίσει 3 φορές το 2007 με τη McLaren, το 2014, 2015 με τη Mercedes. Το χαρακτηριστικό της πίστας είναι θρυλική για τις γρήγορες καμπές της όπως η Spoon και η 130R και από τις αγαπημένες των πιλότων. Όσον αφορά στα πλευρικά φορτία που ασκούνται στα ελαστικά είναι η πιο απαιτητική της χρονιάς.

Μια επική πίστα της παλιάς σχολής, η Σουζούκα, έρχεται στο πρόγραμμα. Είναι γνωστό ότι θέτει στα ελαστικά μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της σεζόν λόγω υψηλών ενεργειακών φορτίων. Παραταύτα για πρώτη φορά η Pirelli δεν φέρνει στη συγκεκριμένη πίστα τη σκληρή γόμα, αντίθετα η επιλογή ελαστικών είναι: P Zero White medium (μέση, λευκό σιρίτι), P Zero Yellow soft (μαλακή, κίτρινο σιρίτι) και P Zero Red supersoft (πολύ μαλακή, κόκκινο σιρίτι). Αυτές οι γόμες θα έρθουν αντιμέτωπες με γρήγορες καμπές όπως η Spoon αλλά και η 130R που προκαλεί την μεγαλύτερη παρατεταμένη φόρτιση g της σεζόν. Τα ελαστικά κατά τη διάρκεια του γύρου είναι σε συνεχή καταπόνηση. Δεδομένου ότι έως τώρα οι ταχύτεροι γύροι αγώνα είναι μέχρι και 5 δευτερόλεπτα πιο γρήγοροι από πέρυσι, αναμένεται αντίστοιχη βελτίωση στη Σουζούκα. Θα υπάρχει δυνατότητα ευρείας γκάμας επιλογών στρατηγικής ώστε να βρουν οι ομάδες τον καλύτερο συμβιβασμό μεταξύ απόδοσης και διάρκειας. 

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

Κυρίως θέμα για τα ελαστικά είναι οι πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται στη διάρκεια των στροφών και όχι τόσο η πρόσφυση και το φρενάρισμα. 
Ο καιρός και κατ’ επέκταση η θερμοκρασία οδοστρώματος είναι απρόβλεπτα αυτή την εποχή. 
Γενικά παρατηρείται υψηλό επίπεδο φθοράς και πτώσης απόδοσης: Πέρυσι ο νικητής έκανε δυο αλλαγές ενώ υπήρχε ποικιλία τακτικών.
Οι ομάδες φυσιολογικά επιλέγουν μέγιστη αεροδυναμική απόδοση: Πιέζουν τα ελαστικά για καλύτερο κράτημα στις στροφές. 
Η πίστα είναι στενή αυτό δυσκολεύει τα προσπεράσματα, οπότε η στρατηγική μπορεί να κάνει τη διαφορά. 
Δύσκολα προβλέπεις πόσο θα βελτιωθεί το κράτημα στην πίστα. Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι μια ακόμη μεταβλητή που πρέπει να υπολογιστεί.

MARIO ISOLA – Επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου

“Στο Ιαπωνικό Grand Prix συνεχίζεται η τάση που έχουμε δει φέτος, σε αρκετά Grand Prix,  για πιο μαλακές και ταχύτερες επιλογές γομών σε σχέση με πέρυσι. 

Στην περίπτωση της Σουζούκα αυτό είναι χαρακτηριστικό καθώς πρόκειται για μια από τις πιο απαιτητικές πίστες της σεζόν, όσον αφορά στα ελαστικά. Υπάρχουν μεγάλα πλευρικά φορτία που μπορεί να προκαλέσουν θερμική παραμόρφωση αν τα ελαστικά δεν τύχουν σωστής διαχείρισης. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους για τους οποίους αρέσει τόσο πολύ στους οδηγούς η Σουζούκα. Τα μονοθέσια κινούνται στις στροφές με υψηλές ταχύτητες και φέτος χάρη στους νέους κανονισμούς που επέτρεψαν φαρδύτερα ελαστικά είναι πολύ πιθανό να έχουμε ρεκόρ γύρου και μερικά πραγματικά εντυπωσιακά πλευρικά φορτία g ”.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΕΟ;   

Για πρώτη φορά στην Ιαπωνία δε χρησιμοποιείται η σκληρή γόμα. 
Ο τελικός του Blancpain GT Series Endurance Cup όπου χρησιμοποιούνται ελαστικά Pirelli έγινε στη Βαρκελώνη το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Τον τίτλο κέρδισε η ομάδα GRT Grasser Racing για λογαριασμό της Lamborghini.
Ο πρώην οδηγός της F1, Erik Comas κατέκτησε το European Historic Rally Championship με Lancia Stratos, που φορούσε ελαστικά Pirelli P7 Corsa Classic.
Η McLaren στον εντός έδρας αγώνα για τη Honda, έχει κάνει την πιο επιθετική επιλογή γομών, ζητώντας περισσότερα σετ πολύ μαλακής γόμας απ’ όλες τις ομάδες.