Τέλος εποχής για μία γενιά οδηγών, που μπορούσε να οδηγήσει στη νίκη και σε ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτα και Αυτοκίνητο.

Τέλος εποχής για μία γενιά οδηγών, που μπορούσε να οδηγήσει στη νίκη και σε ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτα και Αυτοκίνητο. Ο μοναδικός Παγκόσμιος Πρωταθλητής των δύο και τεσσάρων τροχών Τζον Σέρτις πέθανε σε ηλικία 83 ετών.

O Σέρτις είχε εισαχθεί στο νοσοκομείο St Georges του Λονδίνου τον περασμένο Φεβρουάριο εξαιτίας ενός προβλήματος του αναπνευστικού και μετά από μια περίοδο στη μονάδα εντατικής θεραπείας, πέθανε το απόγευμα της Παρασκευής 10 Μαρτίου.

Η καριέρα του συνοψίζεται στους πέντε τίτλους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας Μοτοσυκλετών και στην ανώτερη διάκριση στην Formula 1. 

Ας δούμε όμως μερικά στιγμιότυπα της ζωής του.

Τον τίτλο στην F1 τον κέρδισε το 1964 με τη Ferrari
Στις μοτοσυκλέτες και στην μεγάλη κατηγορία των 500 κ.εκ. κέρδισε πέντε πρωταθλήματα (1956, 1958,1959 και 1960) όλα με την ομάδα της MV Augusta.

Συμμετείχε στο πρώτο του αγώνα με τον πατέρα του (μοτοσυκλέτα sidecars). Οι Σέρτις κέρδισαν .Όμως οι διοργανωτές τους ακύρωσαν, όταν αντιλήφθηκαν πως ο μικρός που βρισκόταν στο καλάθι ήταν… πολύ μικρός. 

Έγινε ο πρώτος αναβάτης στην αγωνιστική ιστορία που κατάφερε να νικήσει στα 500 κ.εκ. (Senior TT) του Isle of Man τρεις συνεχόμενες φορές

Σε αυτές πρέπει να προστεθεί τόσο η νίκη του στην ίδια κατηγορία το 1956, όσο και οι δύο επίσης συνεχόμενες το 1958 και το 1959 στα 350 κ.εκ. (Junior TT) του θρυλικού αγώνα.

Σε αυτές βέβαια πρέπει να προστεθεί τόσο η νίκη του στην ίδια κατηγορία το 1956, όσο και οι δύο επίσης συνεχόμενες το 1958 και το 1959 στα 350 κ.εκ. (Junior TT) του θρυλικού αγώνα

Συμμετείχε στην F1 σε ηλικία 26 χρόνων, με μία Lotus 18, στο Grand Prix του Μοnaco.

Το κάλεσμα της Scuderia Ferrari το 1963 ήταν αυτό ακριβώς που χρειαζόταν, προκειμένου να πρωταγωνιστήσει.

Την επόμενη χρονιά ήταν η πρώτη φορά που ένας παγκόσμιος πρωταθλητής μοτοσικλέτας κατακτούσε το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 και, ως σήμερα, παραμένει η τελευταία. Όσο για τη Ferrari χρειάστηκε να περάσουν 11 χρόνια για να επαναλάβει την επιτυχία του 1964,

. Στις 25 Σεπτεμβρίου του 1965 ο Σέρτις είχε ένα άσχημο ατύχημα, κατά τη διάρκεια δοκιμών με τη Lola T70, που επρόκειτο να λάβει μέρος στη νέα σειρά αγώνων Canadian-American (Can-Am).

Το 1967 ο Σέρτις οδήγησε για τους Ιάπωνες της Honda. Κορυφαία στιγμή του το Ιταλικό Grand Prix στη Monza, όπου πέτυχε μια απίστευτη νίκη με διαφορά 0,2 δευτερόλεπτα από τον δεύτερο.

Στις αρχές του 1970 ανακοίνωσε την ίδρυση της δικής του αγωνιστικής ομάδας της Surtees Racing Organisation με συμμετοχές στα πρωταθλήματα της Formula 1, της Formula 2 και της Formula 5000. Η ομάδα έμεινε στους αγώνες ως το 1978.