Αποκαλύπτουμε την στρατηγική των ομάδων μέσα από τις πληροφορίες των μηχανικών της Pirelli.
Ο Φέτελ πήρε τη νίκη για τη Ferrari κάνοντας ένα μόνο pit stop. Θεαματικό ξεκινημα στη νέα εποχή της Formula 1. Οι τέσσερις πρώτοι ακολούθησαν, ίδια επιλογή: Πάρα Πολύ Μαλακής, Μαλακής Γόμας. Οι υπόλοιποι ακολούθησαν τέσσερίς διαφορτικές επιλογές στον αγώνα.
Φθορά και θερμική καταπόνηση σε χαμηλά επιπεδα αυτό επέτρεψε στους οδηγούς να πιεζουν από την αρχή ως το τέλος σε κάθε κομμάτι του αγώνα.
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ κέρδισε στο Grand Prix της Αυστραλίας για λογαριασμό της Ferrari συμπληρώνοντας περισσότερους γύρους – απ’ ότι ο κάτοχος της pole, Λιούις Χάμιλτον – στο ξεκίνημα με την πάρα πολύ μαλακή (ultrasoft) γόμα. Έτσι βρέθηκε μπροστά από τη Mercedes όταν πραγματοποίησε το μοναδικό του πιτ στοπ. Όλοι όσοι τερμάτισαν έκαναν μια αλλαγή ελαστικών εκτός από δυο οδηγούς. Οι τέσσερις πρώτοι ακολούθησαν πανομοιότυπη στρατηγική πάρα πολύ μαλακής (ultrasoft) γόμας/ μαλακής γόμας (soft). Στον αγώνα χρησιμοποιήθηκαν και οι τρεις διαθέσιμες γόμες. Ο ταχύτερος γύρος σημειώθηκε στο τέλος του αγώνα και ήταν περισσότερα από 2 δευτερόλεπτα πιο γρήγορος, από τον αντίστοιχο περσινό. Οι περισσότεροι οδηγοί εκκίνησαν με την πάρα πολύ μαλακή γόμα (ultrasoft). Απ’ όσους εκκίνησαν με την μαλακή γόμα (soft) πιο ψηλά (12ος) τερμάτισε ο οδηγός της Sauber, Αντόνιο Τζιοβανάτσι στο ντεμπούτο του στη F1.
Μάριο Ιζολά – Επικεφαλής αγωνιστικού τμήματος
“Η νέα εποχή της Formula 1 ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο στην Αυστραλία. Είχαμε αμφίρροπες μάχες με τους οδηγούς να πιέζουν σκληρά από την αρχή έως το τέλος κάθε κομματιού (stint) αγώνα. Όπως το περιμέναμε οι περισσότεροι οδηγοί υιοθέτησαν διαφορετικές εκδοχές στρατηγικής ενός πιτ στοπ. Οι πρωτοπόροι επέλεξαν τη μαλακή γόμα για το δεύτερο κομμάτι του αγώνα για να είναι σίγουροι ότι θα αντέξει ως το τέλος. Η φθορά αλλά και η θερμική καταπόνηση ήταν σε χαμηλά επίπεδα σε μια πίστα που ποτέ δεν υπήρξε ιδιαίτερα σκληρή με τα ελαστικά. Οι οδηγοί κατόρθωσαν να πετύχουν ταχύτερους γύρους στο τέλος του αγώνα με τη μαλακή (soft) γόμα να έχει ήδη συμπληρώσει 30 γύρους.
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΑΓΩΝΑ
ΓΟΜΑ ΟΔΗΓΟΣ ΓΥΡΟΙ
ΜΑΛΑΚΗ (SOFT) Βαντούρν 46
ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ (SUPERSOFT) Μάγνουσεν 43
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ (ULTRASOFT) Κβιατ 34
Τι επαληθεύτικε
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ κέρδισε στον αγώνα πραγματοποιώντας ένα πιτ στοπ. Άλλαξε από την πάρα πολύ μαλακή (ultrasoft) σε μαλακή (soft) γόμα στον 23ο γύρο. Στην Pirelli πίστευαν πως πολλοί οδηγοί θα χρησιμοποιούσαν την πολύ μαλακή γόμα στο δεύτερο κομμάτι του αγώνα: Απ’ όσους το έκαναν ψηλότερα τερμάτισε ο Μαξ Βερστάπεν στην 5η θέση.