Ο Βρετανός οδηγός της Mercedes εκμεταλλεύθηκε τη σύγκρουση των Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν στον 7ο γύρο, από την οποία αμφότεροι έχασαν θέσεις, και είδε πρώτος την καρό σημαία στον 21ο και προτελευταίο αγώνα της χρονιάς που διεξήχθη στην πίστα του Ιντερλάγκος. Παράλληλα, ο 24χρονος Βρετανός χάρισε στη γερμανική ομάδα την πρώτη εφετινή νίκη της, η οποία «έσπασε» έτσι την… κυριαρχία των Red Bull (16 επιτυχίες) και Ferrari (4), που είχαν «μονοπωλήσει» τις νίκες μέσα στο 2022. Η Mercedes πανηγύρισε το «1-2» στον αποψινό αγώνα, καθώς ο Λιούις Χάμιλτον τερμάτισε δεύτερος, ενώ την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσε ο Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ με Ferrari.
Οι Ρικιάρντο και Μάγκνουσεν συγκρούστηκαν στον πρώτο γύρο και εγκατέλειψαν αμφότεροι, με αποτέλεσμα να βγει στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας. Όταν αυτό επέστρεψε στα πιτ στο τέλος του 6ου γύρου, Χάμιλτον και Φερστάπεν βρέθηκαν πλάι-πλάι και συγκρούστηκαν στη στροφή 2 (σ.σ. ο Ολλανδός τιμωρήθηκε με ποινή πέντε δευτερολέπτων για το συμβάν), ενώ λίγες στροφές αργότερα, στις πιο πίσω θέσεις, υπήρξε επαφή ανάμεσα σε Νόρις και Λεκλέρκ (σ.σ. στον Βρετανό επιβλήθηκε ποινή πέντε δευτερόλεπτων για πρόκληση σύγκρουσης). Ο Φερστάπεν και ο Λεκλέρκ μπήκαν στα πιτ (ο Χάμιλτον έμεινε έξω και «έπεσε» στην όγδοη θέση), με τον Ολλανδό να επιστρέψει στην πίστα στη 17η θέση και τον Μονεγάσκο 18ο, με αποτέλεσμα αυτοί οι δύο και ο Χάμιλτον να αρχίσουν την προσπάθεια για να ανακτήσουν τις θέσεις που έχασαν. Στον 14ο γύρο ο Χάμιλτον προσπέρασε τον Νόρις και ανέβηκε στην τέταρτη θέση, ενώ άλλαξε λάστιχα στον 30ό γύρο (σ.σ. από μαλακή σε μέση γόμα). Στον 45ο γύρο ο Βρετανός προσπέρασε τον Πέρες και βρέθηκε δεύτερος, ενώ στον 49ο μπήκε ξανά στα πιτ και «φόρεσε» τη μαλακή γόμα, κάτι που έκανε και ο Ράσελ στον 50ό γύρο.
Στον 53ο γύρο η McLaren του Νόρις σταμάτησε στη στροφή 10, με αποτέλεσμα να βγει αρχικά εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και στη συνέχεια κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Σάινθ μπήκε στα πιτ για να βάλει μαλακή γόμα, με αποτέλεσμα ο Χάμιλτον να ανέβει ξανά δεύτερος και ο Πέρες, ο οποίος δεν άλλαξε ελαστικά, να είναι τρίτος, μπροστά από τον Ισπανό. Ο Σάινθ κατάφερε να προσπεράσει στον 63ο γύρο τον Πέρες, ο οποίος έχανε θέσεις, αφού δεν είχε ταχύτητα με τη μέση γόμα, με αποτέλεσμα στον 66ο γύρο να φτάσει πίσω του ο Φερστάπεν. Ο Ολλανδός πέρασε τον Μεξικανό, καθώς πήρε εντολή να προσπεράσει και να «κόψει» βαθμούς από τους Αλόνσο και Λεκλέρκ, οι οποίοι βρίσκονταν μπροστά από τις δύο Red Bull. Στο τέλος, όμως, ο Φερστάπεν πήρε εντολή να δώσει πίσω την θέση στον Πέρες, ωστόσο ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής δεν… συναίνεσε και τερμάτισε έκτος, αφήνοντας έβδομο τον Μεξικανό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Λεκλέρκ, ο οποίος τερμάτισε τέταρτος και… μηδένισε το προβάδισμα του Πέρες στη «μάχη» για τη δεύτερη θέση στη βαθμολογία των οδηγών, ζητούσε από τους ανθρώπους της Ferrari να του επιτρέψουν να προσπεράσει τον Σάινθ, λέγοντάς τους «να σκεφτούν το παγκόσμιο πρωτάθλημα», ωστόσο το αίτημά του δεν έγινε δεκτό.
Η «αυλαία» του 2022 στη Φόρμουλα Ένα πέφτει την επόμενη Κυριακή (20/11) στο Άμπου Ντάμπι, όταν θα διεξαχθεί ο 22ος και τελευταίος αγώνας της χρονιάς.
Η βαθμολογούμενη δεκάδα στο γκραν πρι του Σάο Πάουλο και οι κατατάξεις σε οδηγούς και κατασκευαστές έχουν ως εξής:
1. Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία/Mercedes) 1 ώρα 38:34.044
2. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία/Mercedes) + 1.529
3. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία/Ferrari) + 4.051
4. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari) + 8.441
5. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/Alpine) + 9.561
6. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull) + 10.056
7. Σέρχιο Πέρες (Μεξικό/Red Bull) + 14.080
8. Eστεμπάν Οκόν (Γαλλία/Alpine) + 18.690
9. Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία/Alfa Romeo) + 22.552
10. Λανς Στρολ (Καναδάς/Aston Martin) + 23.552
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
1. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull) 429 βαθμοί –ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ–
2. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari) 290
3. Σέρχιο Πέρες (Μεξικό/Red Bull) 290
4. Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία/Mercedes) 265
5. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία/Mercedes) 240
6. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία/Ferrari) 234
7. Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία/McLaren) 113
8. Eστεμπάν Οκόν (Γαλλία/Alpine) 86
9. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/Alpine) 81
10. Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία/Alfa Romeo) 49
11. Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία/Aston Martin) 36
12. Ντάνιελ Ρικιάρντο (Αυστραλία/McLaren) 35
13. Kέβιν Μάγκνουσεν (Δανία/Haas) 25
14. Πιέρ Γκασλί (Γαλλία/AlphaTauri) 23
15. Λανς Στρολ (Καναδάς/Aston Martin) 14
16. Μικ Σουμάχερ (Γερμανία/Haas) 12
17. Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία/AlphaTauri) 12
18. Γκουανγιού Ζου (Κίνα/Alfa Romeo) 6
19. Αλεξάντερ Άλμπον (Ταϊλάνδη/Williams) 4
20. Νίκολας Λατίφι (Καναδάς/Williams) 2
21. Νικ ντε Φρις (Ολλανδία/Williams) 2
22. Νίκο Χούλκενμπεργκ (Γερμανία/Aston Martin) 0
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Red Bull-RBPT 719 βαθμοί –ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ–
2. Ferrari 524
3. Mercedes 505
4. Alpine-Renault 167
5. McLaren-Mercedes 148
6. Alfa Romeo-Ferrari 55
7. Aston Martin-Mercedes 50
8. Haas-Ferrari 37
9. AlphaTauri-RBPT 35
10. Williams-Mercedes 8