Οριστικά εκτός του Παγκόσμιου πρωταθλήματος, WRC για το 2014 έμεινε το Ράλι Ακρόπολις, αφού τη θέση του πήρε ο αγώνας της Πολωνίας. Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, FIA, ανακοίνωσε την Τετάρτη το πρόγραμμα της νέας χρονιάς, στο οποίο ωστόσο δεν βρισκόταν το «ράλι των θεών» για πρώτη φορά μετά το 2010 και τρίτη συνολικά.
Η FIA δεν έλαβε υπόψη της, ούτε τις διαβεβαιώσεις που έδωσαν η Οργανωτική Επιτροπή και η Κυβέρνηση για τη διεξαγωγή του Ακρόπολις, φοβούμενη την οικονομική κρίση που πλήττει την Ελλάδα και άφησε εκτός προγράμματος για την επόμενη σεζόν τον Ελληνικό αγώνα. Πάντως άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο επαναφοράς του ράλι από το 2015.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Εκτός Πρωταθλήματος 2014 θα βρίσκεται το Ράλι Ακρόπολις, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του σχετικού ημερολογίου από τη Διεθνή Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (FIA), λίγο νωρίτερα.
Με τη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού στο Ντουμπρόβνικ και την έγκριση του προτεινόμενου από την Επιτροπή Ράλι και την εταιρεία που διαχειρίζεται την προώθηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι (Red Bull Media House) ημερολογίου, επισφραγίστηκε η έντονη φημολογία του τελευταίου διαστήματος, που ήθελε το Ράλι Ακρόπολις εκτός Πρωταθλήματος το επόμενο έτος.
Τα πρώτα ανησυχητικά σημάδια, ωστόσο, είχαν γίνει ορατά ήδη από τα μέσα του καλοκαιριού, περίοδος κατά την οποία η Οργανωτική Επιτροπή του αγώνα προχώρησε σε κάθε δυνατή ενέργεια για να διασφαλίσει τη θέση του Ράλι Ακρόπολις στο αγωνιστικό ημερολόγιο. Οι ανησυχίες τόσο της FIA όσο και του promoter του θεσμού σχετίζονταν με την οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα και με το κατά πόσο το Ράλι Ακρόπολις θα πληροί τις ολοένα και υψηλότερες οικονομικές απαιτήσεις ενός αγώνα του WRC.
Τόσο η Οργανωτική Επιτροπή όσο και η Κυβέρνηση της χώρας, που ήδη από τον αγώνα του 2013 στάθηκε έμπρακτα δίπλα στο Ράλι Ακρόπολις, εγγυήθηκαν για την άρτια, αναφορικά και με τις οικονομικές απαιτήσεις, διεξαγωγή του. Παρ’ όλα αυτά, ούτε οι εγγυήσεις ούτε το πλάνο του αγώνα, που, έχοντας ως δεδομένο τον εορτασμό των 60 ετών του Ράλι Ακρόπολις, περιλάμβανε πλήθος παράλληλων εκδηλώσεων, υπερειδική διαδρομή στο ΟΑΚΑ καθώς και επέκταση των αγωνιστικών χιλιομέτρων με την υποστήριξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου, αποδείχτηκαν αρκετά ώστε να ξεπεραστούν οι όποιες δυσκολίες.
Αυτή είναι η τρίτη φορά που το Ράλι Ακρόπολις μένει εκτός ημερολογίου WRC, καθώς το 1974 δε διοργανώθηκε λόγω ενεργειακής κρίσης, ενώ το 2010 παρέμεινε εκτός θεσμού, καθώς η FIA εκείνη την περίοδο “δοκίμαζε” την κυλιόμενη εναλλαγή χωρών στο Πρωτάθλημα.
Σε κάθε περίπτωση, και με πλήρη επίγνωση του αρνητικού αντίκτυπου αυτής της εξέλιξης, η Οργανωτική Επιτροπή του Ράλι Ακρόπολις θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για την επαναφορά του στο ημερολόγιο του 2015, ενδεχομένως και εκμεταλλευόμενη τον ένα χρόνο απουσίας, ώστε το Ράλλυ Ακρόπολις να επιστρέψει με νέα στοιχεία που θα τονώσουν το χαρακτήρα του.
Το ημερολόγιο του Πρωταθλήματος για το 2014 περιλαμβάνει και πάλι 13 αγώνες, με μοναδική αλλαγή, συγκριτικά με του 2013, την είσοδο της Πολωνίας στη θέση του Ράλι Ακρόπολις
Αναλυτικά οι αγώνες είναι οι εξής:
Ράλλυ Μόντε Κάρλο
Ράλλυ Σουηδίας
Ράλλυ Μεξικού
Ράλλυ Πορτογαλίας
Ράλλυ Αργεντινής
Ράλλυ Πολωνίας
Ράλλυ Ιταλίας
Ράλλυ Φινλανδίας
Ράλλυ Γερμανίας
Ράλλυ Αυστραλίας
Ράλλυ Γαλλίας
Ράλλυ Ισπανίας
Ράλλυ Μ. Βρετανίας».