Ήταν ο κορυφαίος πιλότος της Formula 1 όλων των εποχών και δεν κατάφερε ποτέ να φτάσει εκεί που θα μπορούσε. Δεν το κατάφερε γιατί αυτό που αγαπούσε, όσο τίποτε άλλο στον κόσμο, ήταν εκείνο που του αφαίρεσε την ζωή.
Πρωτομαγιά του 1994. Ήταν το 13ο δευτερόλεπτο του 2ου γύρου. Το δευτερόλεπτο που σταμάτησε ο χρόνος. Το δευτερόλεπτο που θα έμενε χαραγμένο στην ιστορία. Ο κορυφαίος όλων, ο ταχύτερος όλων, ο πιο ταλαντούχος όλων, ο επίγειος «Θεός» ενός ολόκληρου λαού, μόλις είχε φύγει από την ζωή. Ο Παγκόσμιος αθλητισμός παρακολουθεί σοκαρισμένος. Ο Άιρτον Σένα μόλις είχε περάσει στην αιωνιότητα.
Σ’ ένα καταραμένο GP που τα σημάδια «φώναζαν» αλλά κανείς δεν τα άκουγε.
Βέβαια ο Σένα όταν ήταν να τρέξει εκστασιαζόταν. Περνούσε, όπως έλεγε ο ίδιος, σε μία άλλη διάσταση. «Δεν ξεχώριζα, γραμμές, μπάρες, στροφές», είχε πει ο ίδιος, «οδηγούσα με το ένστικτο, έπρεπε να περάσω τον Προστ», είχε πει. Και το έκανε με τρόπο σχεδόν ντροπιαστικό για τον Γάλλο μεγάλο αντίπαλό του. Ήταν το 1988 όταν ο Σένα είχε σμπαραλιάσει τα χρονόμετρα και ήταν τόσο μεγάλη η διαφορά του από τον Προστ που από την ομάδα του έλεγαν να ρίξει ρυθμό για να αποφύγει κάποιο απρόοπτο. Ο Σένα αδυνατούσε να τραβήξει το πόδι από το γκάζι. Και το πλήρωσε. Το μονοθέσιό του βρήκε στις μπάρες, ο Σένα έμεινε εκτός αγώνα και ο Προστ πήρε τον Παγκόσμιο τίτλο σαν τέλειο δώρο. «Δεν ήθελε να με νικήσει, ήθελε να ντροπιάσει και το πλήρωσε», ανέφερε λίγο μετά από το τέλος του αγώνα ο Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής για τον Βραζιλιάνο.
Ο Σένα είχε κτίσει ένα μύθο γύρο του. Όχι μόνο με τον τρόπο που οδηγούσε και τους τίτλους που κέρδιζε. Ο Σένα ήταν ο «Deus brasileiro» για έναν ολόκληρο λαό.
Περισσότερα από 400 εκατομμύρια δολάρια ήταν οι δωρεές του Σένα σε φιλανθρωπίες στην πατρίδα του. Ήταν το είδωλο κάθε Βραζιλιάνου.
Ο Σένα ήταν ο άνθρωπος που έδειχνε σε όλους ότι πρέπει να παλεύουν για να βγαίνουν νικητές. Όπως στο GP της Βραζιλίας το 1991. Τότε που ο κόσμος είχε κατακλίσει κάθε γωνία της πίστας. Ο Σένα έτρεχε μπροστά στους… πιστούς του. Η νίκη ήταν επιτακτική για τον ίδιο, έτσι αισθανόταν. Ο αγώνας εκκινεί και ο Σένα στους πρώτους γύρους έχει… εξαφανιστεί, ο Μάνσελ τον ακολουθεί μέχρι που μένει από πρόβλημα στον κινητήρα.
Ο Σένα έχει όλον τον δρόμο ελεύθερο να κατακτήσει τη νίκη. Όμως, μετά τον 50ο γύρο, το μονοθέσιο παρουσιάζει βλάβη στο κιβώτιο ταχυτήτων. Δεν είναι το μόνο που παρουσίασε τέτοιο πρόβλημα, όμως ήταν ο μόνος που δεν εγκατέλειψε τον αγώνα. Ο Σένα δεν μπορούσε να οδηγεί μόνο flat out με 6η ταχύτητα με το σώμα του να δέχεται τρομακτικές πιέσεις.
Όταν τερμάτισε πρώτος 2 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Πατρέζε, το ουρλιαχτό του σκίζει τα ακουστικά, ο κόσμος παραληρεί, ο ίδιος όμως είναι τόσο καταπονημένος που οριακά δεν χάνει τις αισθήσεις του στο τιμόνι. Αδυνατεί να βγάλει μέχρι και τα γάντια μόνος του. Τον βγάζουν από το μονοθέσιο, αναπνέει με δυσκολία και υποβασταζόμενος φτάνει μέχρι το πόντιουμ. Με δυσκολία σηκώνει το τρόπαιο του νικητή και κλαίει με λυγμούς. Συγκλονιστικό. Αποθέωση!
Το τέλος…
Από το 1990 μέχρι το 1994 υπήρξαν ατυχήματα που έκρουαν τον κώδωνα του κινδύνου για τους οδηγούς και για τους διοργανωτές. Τα αυτοκίνητα ήταν πολύ γρήγορα όμως η ασφάλεια ελάχιστη. Το 1990 ο Μάρτιν Ντόνελι βρέθηκε εκτός μονοθεσίου, ευτυχώς με μικροτραυματισμούς, ύστερα από σύγκρουση.
Στις 29 Απριλίου ο συμπατριώτης του Σένα Ρούμπενς Μπαρικέλο, αναποδογύρισε το μονοθέσιό του αλλά ευτυχώς δεν χτύπησε σοβαρά. Στις 30 Απριλίου ο Αυστριακός Ρόλαντ Ράτζενμπερνγκ συγκρούεται με τις μπάρες και χάνει τη ζωή του μόλις στα 24 του χρόνια. Άπαντες σοκάρονται.
Ο γιατρός που εξέτασε τον νεκρό Αυστριακό, προσωπικός φίλος του Σένα του είπε φανερά σοκαρισμένος: «Είσαι τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Είσαι ο πιο γρήγορος οδηγός στον κόσμο. Γιατί δεν τα παρατάς, να τα παρατήσω κι εγώ και να πάμε για ψάρεμα;»
Ο Σένα τον κοίταξε και του απάντησε αυτό που αισθανόταν: «Δεν μπορώ να τα παρατήσω». Ο Βραζιλιάνος με τον Προστ, συζητούν για την ασφάλεια των μονοθεσίων, αποφασίζουν μετά το τέλος του αγώνα στην Ίμολα με ανακοίνωσή τους να αναφερθούν στα θέματα ασφαλείας. Το… κάρμα όμως άλλα είχε γραμμένα.
Το GP της Ίμολα ξεκινά, ο Σένα και πάλι είναι με διαφορά πρώτος. Στον 7ο γύρο όμως, ο Σένα πλησιάζει με 307χλμ την ώρα στην στροφή Ταμπουρέλο. Το μονοθέσιό του γλιστράει, και με 233χλμ την ώρα προσκρούει στον τοίχο. Επικρατεί πανικός. Ο Σένα είναι αναίσθητος. Μεταφέρεται με ελικόπτερο στο νοσοκομείο. Έχει πολλαπλά τραύματα, ενώ μία μεταλλική ράβδος έχει τρυπήσει το κρανίο του.
Οι γιατροί απλά ανακοινώνουν τον θάνατό του, ήταν 18:37 τοπική ώρα.
Το “Αντίο”…
Η κυβέρνηση της Βραζιλίας κήρυξε τριήμερο πένθος. Όλος ο πλανήτης μιλά για τον θάνατό του. Το πλήθος που παρευρέθηκε στην κηδεία του έφτασε τα 3 εκατομμύρια, ζητήθηκε η βοήθεια 2.500 αστυνομικών και 3 ελικοπτέρων.
Αργότερα ανακοινώθηκε πως μέσα στο κατεστραμμένο αυτοκίνητο του Άϊρτον Σένα βρέθηκε μια Αυστριακή σημαία. Ο Σένα σκόπευε να τη σηκώσει στον αέρα όταν θα τερμάτιζε, προς τιμήν του νεκρού συναθλητή του.
Πέρασαν 25 χρόνια από τον θάνατο του «Θεού». Πέρασαν 25 χρόνια και μοιάζει με χθες το σοκ της είδησης. Εκείνο το καταραμένο 13ο δευτερόλεπτο.