Επιστρέφει φέτος στο πρόγραμμα του WRC το ράλι Αργεντινής μετά από έναν χρόνο απουσίας.
Η «βάση» του αγώνα, ο οποίος θα διεξαχθεί το διάστημα 26-29 Μαΐου και είναι το έκτο ράλι της χρονιάς για το WRC, βρίσκεται στην Βίγια Κάρλος Πας, βόρεια της πρωτεύουσας Μπουένος Άϊρες. Η πόλη βρίσκεται στις όχθες της λίμνης Σαν Ρόκε, στα νότια της κοιλάδας Πουνίγια, κοντά στην Κόρντομπα.
Ο χωμάτινος αγώνας έχει γίνει δημοφιλής για τα άλματα των αυτοκινήτων, τα περάσματά τους από νερό, το σεληνιακό τοπίο της ειδικής Ελ Κόντορ, η οποία διεξάγεται σε μεγάλο υψόμετρο, αλλά και τις δεκάδες χιλιάδες θεατών, οι οποίοι παρακολουθούν το συγκεκριμένο ράλι και οι οποίοι θεωρούνται από τους πιο ενθουσιώδεις στον πλανήτη. Οι ειδικές στην Αργεντινή είναι λίγο πιο αργές, αλλά πιό απαιτητικές τεχνικά για τους οδηγούς σε σύγκριση με άλλους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Επίσης, το έδαφος είναι αρκετά αμμώδες, όπερ αυξάνει τον κίνδυνο για τρύπια λάστιχα, λόγω της μεγάλης πιθανότητας τα αυτοκίνητα που αγωνίζονται να ρίξουν πέτρες στο δρόμο. Δεδομένου ότι η επιφάνεια του δρόμου είναι πιο μαλακή, μετά τα πρώτα περάσματα των αυτοκινήτων μπορούν να δημιουργηθούν αυλάκια.
Δεδομένου ότι η Αργεντινή βρίσκεται στο νότιο ημισφαίριο, αυτό σημαίνει ότι ο αγώνας διεξάγεται λίγο πριν από την έναρξη του χειμώνα στη χώρα (από τον Ιούνιο έως τον Σεπτέμβριο). Έτσι, μεγαλώνει η πρόκληση που έχουν να αντιμετωπίσουν τα πληρώματα του WRC, τα οποία καλούνται να οδηγήσουν σε πιό κρύες και πιο υγρές συνθήκες.
Η «αυλαία» του Ράλι Αργεντινής ανοίγει το απόγευμα της Πέμπτης, με τη διεξαγωγή της υπερειδικής διαδρομής Κάρλος Πας. Την Παρασκευή θα διεξαχθούν τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές στην κοιλάδα Τρασλασιέρα, δυτικά της πόλης Κάρλος Πας, με τις κλασικές διαδρομές γύρω από Μίνα Κλαβέρο και Ελ Κόντορ. Οι δρόμοι είναι στενοί και με στροφές, ενώ έχουν και μεγάλες πέτρες. Επίσης, βρίσκεται σε μεγαλύτερο υψόμετρο, όπερ μπορεί να επηρεάσει την απόδοση των κινητήρων. Το Σάββατο τα πληρώματα θα βρεθούν νότια της Κάρλος Πας, όπου περιμένουν απαιτητικοί δρόμοι υψηλής ταχύτητας και τέσσερις ειδικές, τις οποίες θα περάσουν από δύο φορές έκαστη. Το πρόγραμμα της Κυριακής, το οποίο εντοπίζεται βόρεια της Κάρλος Πας, αρχίζει με μια ειδική 48,21 χιλιομέτρων από την Ασκοτσίνγκα στο Άγκα ντε Όρο. Περιλαμβάνει τμήματα με πολλές στροφές και υψηλής ταχύτητας και είναι η μεγαλύτερη σε μήκος μέχρι στιγμής στη σεζόν του WRC. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με άλλες τρεις μικρότερες σε μήκος ειδικές διαδρομές, συμπεριλαμβανομένων της επανάληψης
της υπερειδικής Κάρλος Πας, καθώς και της διεξαγωγής της Power Stage Καμπαλάνγκο-Βίγια Γκαρσία.
Τα ασφάλτινα μέρη περιλαμβάνονται στις πρώτες δύο ημέρες του αγώνα, με την ειδική Ελ Κόντορ-Κουέστα Μπλάνκα την Παρασκευή να τελειώνει με ένα κατηφορικό κομμάτι στο Τάρμακ. Η επαναλαμβανόμενη ειδική του Σαββάτου Λας Χαρίγιας-Φάλντα ντελ Κάρμεν αρχίζει στο χώμα, αλλά 14 χιλιόμετρα είναι κατηφόρα σε άσφαλτο. Έτσι, οι οδηγοί πρέπει να διατηρήσουν υψηλή ταχύτητα, αλλά και να «προστατεύσουν» τα λάστιχά τους, προκειμένου να διεκδικήσουν τη νίκη. Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής και πρωτοπόρος στην κατάταξη των οδηγών, Σεμπαστιάν Λεμπ, ο οποίος έχει πανηγυρίσει τη νίκη στα τελευταία πέντε Ράλι Αργεντινής, θα προσπαθήσει και φέτος να πάρει την «πρωτιά», προκειμένου να «ανοίξει» τη διαφορά έναντι των πλησιέστερων «διωκτών» του, Μίκο Χιρβόνεν και Σεμπαστιάν Οζιέ.
Οι νικητές στο Ράλι Αργεντινής από το 1980, όταν άρχισε να διεξάγεται ο αγώνας:
ΕΤΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
1980 Βάλτερ Ρορλ (Γερμανία) Fiat 131 Abarth
1981 Γκι Φρεκελέν (Γαλλία) Talbot Sunbeam Lotus
1983 Χάνου Μίκολα (Φινλανδία) Audi Quattro A2
1984 Στιγκ Μπλόμκβιστ (Σουηδία) Audi Quattro A2
1985 Τίμο Σαλόνεν (Φινλανδία) Peugeot 205 Turbo 16 E2
1986 Μίκι Μπιαζιόν (Ιταλία) Lancia Delta S4
1987 Μίκι Μπιαζιόν (Ιταλία) Lancia Delta HF 4WD
1988 Χόρχε Ρεκάλντε (Αργεντινή) Lancia Delta Integrale
1989 Μίκαελ Έρικσον (Σουηδία) Lancia Delta Integrale
1990 Μίκι Μπιαζιόν (Ιταλία) Lancia Delta Integrale 16V
1991 Κάρλος Σάινθ (Ισπανία) Toyota Celica GT4
1992 Ντιντιέ Οριόλ (Γαλλία) Lancia Delta HF Integrale
1993 Γιούχα Κάνκουνεν (Φινλανδία) Toyota Celica Turbo 4WD
1994 Ντιντιέ Οριόλ (Γαλλία) Toyota Celica Turbo 4WD
1995 Χόρχε Ρεκάλντε (Αργεντινή) Lancia Delta HF Integrale
1996 Τόμι Μάκινεν (Φινλανδία) Mitsubishi Lancer Evo 3
1997 Τόμι Μάκινεν (Φινλανδία) Mitsubishi Lancer Evo 4
1998 Τόμι Μάκινεν (Φινλανδία) Mitsubishi Lancer Evo 5
1999 Γιούχα Κάνκουνεν (Φινλανδία) Subaru Impreza WRC
2000 Ρίτσαρντ Μπερνς (Μ. Βρετανία) Subaru Impreza WRC
2001 Κόλιν ΜακΡέι (Μ. Βρετανία) Ford Focus WRC
2002 Κάρλος Σάινθ (Ισπανία) Ford Focus WRC
2003 Μάρκους Γκρόνχολμ (Φινλανδία) Peugeot 206 WRC
2004 Κάρλος Σάινθ (Ισπανία) Citroen Xsara WRC
2005 Σεμπαστιάν Λεμπ (Γαλλία) Citroen Xsara WRC
2006 Σεμπαστιάν Λεμπ (Γαλλία) Citroen Xsara WRC
2007 Σεμπαστιάν Λεμπ (Γαλλία) Citroen C4
2008 Σεμπαστιάν Λεμπ (Γαλλία) Citroen C4 WRC
2009 Σεμπαστιάν Λεμπ (Γαλλία) Citroen C4